Announcement

Collapse
No announcement yet.

Unge Ørner 2004

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg planlegger også å bli pilot og ta utdanning i forsvaret (først MX2 og FY2 på videregående). Når jeg ikke flyr RC så flyr jeg FS
    Jo, helikopter har jeg veldig lyst til å begynne med men det koster skjorta så det får vente.

    Jeg får lov til å hoppe når jeg fyller 16, (i følge norges lover; ikke mamma og pappa )
    Mamma og pappa får ikke lov til å si ja av mormor
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

    Comment


    • #17
      Jeg får lov av Pappa, men mamma må nok bare overtales så får nok jeg ta sertifikat hvis jeg har råd når jeg er 16....

      Men man trenger ikke være 16 for å hoppe tandem da!
      Simen

      Why drink and drive, when you can fly so high?!

      Comment


      • #18
        Men man trenger ikke være 16 for å hoppe tandem da!
        Nei det må man heldigvis ikke!

        Nei, fallskjerm SKAL jeg prøve - før eller siden!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #19
          Unge Ørner

          Jeg har melt meg på og kommer til å dra sammen med noen flykammerater fra DFK/S
          i fjor var det runt 50 og jeg tror de fleste syntes dette var helt topp.
          det eneste som var litt dumt var kansje litt dårlig opplegg for oss modellflyvere.


          Får å hoppe falskjerm må man være 16 år hvis det ikke er nye regler for 04

          Comment


          • #20
            Aner jeg interesse for luftsport her...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              Re: Unge Ørner

              Originally posted by Tore Kvarme
              Får å hoppe falskjerm må man være 16 år hvis det ikke er nye regler for 04
              Da er isåfall det regler som er bare der, forgenerelt så er det ikke 16 års grense for å hoppe tandem. I år så måtte foreldre underskrive for ha vi fikk lov til da (for de under 18 ). Var det det i fjor?
              Simen

              Why drink and drive, when you can fly so high?!

              Comment


              • #22
                unge ørner 04

                I fjor var det 16 års grense hva det er i år aner jeg ikke.
                for å kunne delta på aktiviteter må man ha underskrift vis man er under 18 år.
                prisene er veldig bilige der oppe for aktiviteter
                kan desvere ikke si hvor bilig de var for da kommer jo helle Norge til å melde seg på sikkert.
                Ta med penger hvis du skal delta for man betaler der oppe
                (det var det ingen som viste i fjor)

                Comment


                • #23
                  Bra tips!

                  Det stod ikke noe om 16års grense i innkallingen og jeg syns det er dumt hvis vi kommer opp dit og håper på å få hoppe at vi blir nekta pga 16 års grense, som dem ikke har nevnt noe om. Men vi får se. Er det det så er det ikkenoe jeg eller noen andre kan gjøre noe med. De andre aktivitetene virker jo også drit kule. Bare håper jeg kommer med....
                  Simen

                  Why drink and drive, when you can fly so high?!

                  Comment


                  • #24
                    Er det snakk om mange tusenlapper som behøves?
                    Run, live to fly, fly to live, aces high!
                    Erlend Larssen

                    Comment


                    • #25
                      Unge Ørner 04

                      Det var veldig mange som ville hoppe falskjerm i fjor så derfor fikk ikke alle hoppe. Du må nok regne med to Aktiviteter du kan velge

                      800-900 kr burde vell holde til aktiviteter, godteri og brus

                      Comment


                      • #26
                        8-900??? Oj. Det var ikke i nærheten av det jeg tenkte å ha med for jeg trodde fallskjermhoppingen ihvertfall ville bli dyrere.
                        Simen

                        Why drink and drive, when you can fly so high?!

                        Comment


                        • #27
                          'Puh!* Fryktet at det kostet en del mere.
                          Da blir vel en tusenlapp med på turen!
                          Run, live to fly, fly to live, aces high!
                          Erlend Larssen

                          Comment


                          • #28
                            Et "vanlig" hopp koster vel ca. 200.- ? Og et tandemhopp 1.600 til 2.000...? Men dette gjelder kanskje ikke på dette arrangementet håper jeg!!! Uansett: Prøv!
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by joo
                              Et "vanlig" hopp koster vel ca. 200.- ? Og et tandemhopp 1.600 til 2.000...? Men dette gjelder kanskje ikke på dette arrangementet håper jeg!!! Uansett: Prøv!
                              Der er jeg ganske sikker. Et vanlig hopp koster fra 100 til 200 kr. Det kommer ann på fly, hvor du er, hvor mange, hvor høyt, osv. Men et tandem hopp rundt 3200, uten kameramann. Skal man ha det også koster det noen hundre til. Høres kanskje mye ut, men dette har jeg sjekket ut. Og det koster så mye pga forsikringer, lønn, hva en spot (plass i flyet) koster, spoten til den andre personen, osv, osv.
                              For oss som er medlem i NAK blir det faktisk litt billigere, hvor mye, vet jeg ikke, men antageligvis det et årsabbonemant koster. Dette fordi man må være medlem i NAK for å få lov til å hoppe, selvom det bare er et tandemhopp. Også pga forsikringer osv.

                              Men hvordan det blir der oppe får vi se på. Håper ikke det blir altfor dyrt. Det står at det blir billigere enn vanlig ihvertfall.
                              Simen

                              Why drink and drive, when you can fly so high?!

                              Comment


                              • #30
                                Hauu... Krysser fingra og håper det er så billig under arrangementet at dere kan ta dere råd
                                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                                Comment

                                Working...
                                X