Announcement

Collapse
No announcement yet.

EM og Nordisk skala 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by surpass View Post
    Ville ikke spore av tråden her, ville bare gi noen inspill sett fra en ungdoms perspektiv.
    Jeg er hvertfall meget intresert i skala, har bygget nesten alle flair sine byggesett og faktisk 2 fly fra scratch, syns det er kjempe moro, og har såklart lyst å vise verden mine kreasjoner! Tiden strekker desverre ikke til for å detaljere modellene helt, men det er ikke det viktigste synes jeg. Håper inderlig at miljøet overlever, er jo en flott gren innen hobbyen.
    Både til deg "sunbird", "surpass" og "superstar40".
    Dere har levert innlegg med konstruktive forslag, og det takker jeg for.

    Det er andre som elsker å finne alle ting vi gjør "feil" som gjør meg "pissed off".
    Det er så lett å sitte på utsiden å kritisere, men å engasjere seg vil aldri denne typen mennesker gjøre. Dessverre!

    Jeg skal ta opp med Narve Jensen om vi ikke kan lage en skalasamling neste sommer som retter seg mer mot veiledning og opplæring, så kanskje flere ville finne ut at skalamiljøet som alle andre ikke biter og glefser.
    Tvert i mot tror jeg at de som "våger seg" på innsiden finner ut at dette er et av de mest inkluderende miljøene som finnes (uten å si at de andre miljøene er noe dårligere).

    Og så er det jo morsomt med noe som ligner på et ordentlig fly inni mellom da!

    Fremdeles: Ønsker alle velkommen til Starmoen!
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #17
      Jeg skal i hvert fall bruke et par feriedager på Starmoen. Der skal jeg beundre flotte fly og la meg begeistre og motivere til selv å bruke enda flere timer på byggerommet.

      Jeg er også sikker på å få se flott flyging av tildels tricky modeller under kanskje vanskelige forhold. (Til tross for avtalen som allerede er inngått med værgudene...)

      Jeg vet også at Norge stiller med gode deltakere i både F4C og F4H, og som helt sikkert vil hevde seg i toppen.

      Sees på Starmoen!
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #18
        Originally posted by Outlaw View Post
        Et par eksempler, uten å nevne navn: På et skalastevne nylig underkjente dommerne både 3-planskisser og bildedokumentasjonen til en eller flere deltagere; det var "ikke bra nok". Merk at dette ikke var i elitedivisjonen F4C men i den nye populærklassen F4H, som jo nettopp skulle fange opp flere modeller (ARF'er tillatt) og piloter (også de som ikke bygger alt fra flis selv, men som kanskje også er gode til å fly?)
        Ja, det stemmer. Det ble gitt 0 på side, front og top-view pga dolumentasjonen. Dette fordi reglene i det helt nye F4H var såpass vage, at de ikke ble tolket som det burde. Det stod ikke noe om størrelse, annet enn "normal size", så noen dommere syntes de var for små. Dette gjaldt 3 piloter. Dette ble behørig diskutert omtrent med en gang med Narve, samt en del utover kvelden. "Problemet" ble løst, sammen med noen forslag Narve skal ta med seg til FAI for å klarifisere klassens spesifikasjoner. Dette resulterte i at de 3 pilotene fikk gjort statisk neste dag, og med gode resultater. Altså ingen flere 0-er.
        -------------------
        Lars S. Siggerud

        Comment


        • #19
          Regner med å ta meg en tur innom etter å ha vært på Nordisk Mesterskap F3J (hvor Norge har 13 utøvere). F3J er da klassen som sikkert ikke ligner på orntli fly (ref. Terje) og som sikkert ikke er det man startet med (ref Lars). Men det er kult og tøft, selv uten heftig musikk... hoho (måtte bare nevne den). Og modellfly kom først, og da som seilfly!!!

          Innom EM skala skal jeg rett og slett for å støtte litt i kiosken og se hva VI har fått til

          Kommer sikkert til å være stolt av Norge

          Jo Grini
          Jo Grini
          http://vimeo.com/jojoen
          http://www.youtube.com/jojoenno
          http://www.jojoen.no/

          Comment


          • #20
            Originally posted by jj View Post
            F3J er da klassen som sikkert ikke ligner på orntli fly (ref. Terje) og som sikkert ikke er det man startet med (ref Lars). Men det er kult og tøft, selv uten heftig musikk... hoho (måtte bare nevne den). Og modellfly kom først, og da som seilfly!!!
            Hehe, men skala er kulere
            Sees på EM!
            -------------------
            Lars S. Siggerud

            Comment


            • #21
              Originally posted by lsigge View Post
              Hehe, men skala er kulere
              Sees på EM!
              seilfly kan også være skala.... hehe
              Jo Grini
              http://vimeo.com/jojoen
              http://www.youtube.com/jojoenno
              http://www.jojoen.no/

              Comment


              • #22
                Originally posted by jj View Post
                seilfly kan også være skala.... hehe
                Javisst, men det blir fryktelig sjelden brukt i F4C.
                -------------------
                Lars S. Siggerud

                Comment


                • #23
                  Korridorpolitikk...

                  Originally posted by tema95 View Post
                  Både til deg "sunbird", "surpass" og "superstar40".
                  Dere har levert innlegg med konstruktive forslag, og det takker jeg for.

                  Det er andre som elsker å finne alle ting vi gjør "feil" som gjør meg "pissed off".
                  Det er så lett å sitte på utsiden å kritisere, men å engasjere seg vil aldri denne typen mennesker gjøre. Dessverre!


                  Fremdeles: Ønsker alle velkommen til Starmoen!

                  "Litt" OT...

                  Problemet med disse "korridorpolitikerene" Terje, er ikke uvanlig i samfunnet
                  Norge... På møtene av uansett karakter hører man ikke et ord fra dem...
                  Men etterpå... Da går skravla om både det ene og det annet som skulle
                  vært forandret... Vi finner disse hos oss også desverre!

                  Flott at dere helt unge engasjerer dere! - FORTSETT med det, og da gjerne
                  også i klubbmiljøene og på møter der og IKKE bare her bak anonymitetens
                  slør! Her har nok diverse valgkommiteer i klubbene rundt om en jobb og gjøre.
                  Og ta hensyn til også de unge taleføre... Skal denne aldersgruppen få en
                  sjanse til ledelseerfaring må dem også få et verv innad i en klubb. Noe som
                  igjen betinger at disse ikke forties.

                  NLF som organisasjon er verken bedre eller verre enn alle andre... VI - under-
                  streker vi - har en tendens her på berget til en laid back holdning om "at ting
                  går seg til etterhvert"... Akkurat det Terje - og andre - er IKKE person- men
                  systemkritikk. Noe jeg aldeles ikke akter og fremføre her, men ta dette opp direkte
                  internt med NLF når all ståheien ( ståhei med positive fortegn ) rundt 100 års
                  jubileet har lagt seg ut på høsten. Tror nok også at noen modellflygere forventer
                  alt for mye ut av NLF. UTEN og delta selv med noe krea- eller positivt... På tide
                  og gjøre noe med det kanskje for dere som er småkritisk til alt rundt dere..?

                  Mvh Einar - som med sine sekstifem og begge beina over gravkanten er for avgående
                  og regne!
                  Last edited by ERJ; 10-07-09, 05:08. Reason: Lite utfyllende...

                  Comment


                  • #24
                    Null grunn...

                    Originally posted by lsigge View Post
                    Javisst, men det blir fryktelig sjelden brukt i F4C.
                    Null grunn til det...

                    Mvh Einar - som aldri har skjønt hvorfor seilfly ikke er rated i skalakonkurranser...

                    Comment


                    • #25
                      Planen er hvertfall soleklar for min del, jeg SKAL delta i noen form for skala konkuranser til neste år. Ønsker å bygge en flott modell i vinter, og ihvertfall forsøke å være med i konkuranse. Kan hende jeg får en skikkelig aha opplevelse, nemlig at dette var ikke så ille som jeg trodde, noe jeg er meget sikker på! Syns det er helt fantastisk at det ihvertfall er en egen spalte i MI som omhandler skala. Jeg har tenkt en stund på og sende inn noen bilder og litt lesestoff til MI, bare for å bidra litt.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by surpass View Post
                        Planen er hvertfall soleklar for min del, jeg SKAL delta i noen form for skala konkuranser til neste år. Ønsker å bygge en flott modell i vinter, og ihvertfall forsøke å være med i konkuranse. Kan hende jeg får en skikkelig aha opplevelse, nemlig at dette var ikke så ille som jeg trodde, noe jeg er meget sikker på!
                        Det er jo helt gull! Hva har du lyst til å bygge? Og nei, ille er det ikke! Isåfall er det "ille moro"

                        Originally posted by surpass View Post
                        Syns det er helt fantastisk at det ihvertfall er en egen spalte i MI som omhandler skala. Jeg har tenkt en stund på og sende inn noen bilder og litt lesestoff til MI, bare for å bidra litt.
                        Det tror jeg helt sikkert at Narve (og Terje) setter stor pris på, syns Narve etterlyser stoff i de aller fleste bladene...
                        -------------------
                        Lars S. Siggerud

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lsigge View Post
                          Det er jo helt gull! Hva har du lyst til å bygge? Og nei, ille er det ikke! Isåfall er det "ille moro"



                          Det tror jeg helt sikkert at Narve (og Terje) setter stor pris på, syns Narve etterlyser stoff i de aller fleste bladene...
                          Heisann! Det blir en Piper cub fra Toni Clark, som skal drives av en zenoah 62.
                          Dette føler jeg blir ett greit prosjekt og ikke altfor avansert, og det kan brukes med en rekke forskjellige motorer, fra 23cc og opp til 70cc. Men jeg har bestemt meg for zenoah 62. Da vil jeg også kunne slepe opp flotte scala seilere
                          Cub er ganske enkel og simpel i konstruksjonen så dette burde absolutt være flybart til neste sommer/sensommer. Jeg gleder meg stort til dette her, kanskje det til og med gir motivasjon og inspirasjon til ungdom Men nå er jo jeg en av de typene som syns det er litt trist at byggesett utvalget er lik null i norske butikker. Husker på 90 tallet var det stu fult i hobby butikken med flotte byggesett i alle former og størrelser.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by surpass View Post
                            Heisann! Det blir en Piper cub fra Toni Clark, som skal drives av en zenoah 62.
                            Dette føler jeg blir ett greit prosjekt og ikke altfor avansert, og det kan brukes med en rekke forskjellige motorer, fra 23cc og opp til 70cc. Men jeg har bestemt meg for zenoah 62. Da vil jeg også kunne slepe opp flotte scala seilere
                            Cub er ganske enkel og simpel i konstruksjonen så dette burde absolutt være flybart til neste sommer/sensommer. Jeg gleder meg stort til dette her, kanskje det til og med gir motivasjon og inspirasjon til ungdom Men nå er jo jeg en av de typene som syns det er litt trist at byggesett utvalget er lik null i norske butikker. Husker på 90 tallet var det stu fult i hobby butikken med flotte byggesett i alle former og størrelser.
                            Å fly noe man har bygget selv er bare en helt ubeskrivelig følelse ) Godt å se at det er flere som faktisk liker å bygge flis, er nok ikke for mange av oss.

                            Lykke til med prosjektet

                            Comment


                            • #29
                              Da er EM stripa prøveflydd og godkjent

                              Legger ut et par bilder fra flightline på Starmoen.
                              Sjekk ut hjemmesida for programmet.

                              http://www.scale-ec2009.no/

                              Vi sees på Starmoen
                              Attached Files
                              Ola
                              Elverum Flyklubb Modell
                              www.efkm.org

                              Comment


                              • #30
                                Aftenposten har dekning av arrangementet

                                Les mer - jeg mener se mer - bra video i Aftenposten



                                .
                                Last edited by Quadrocopter; 30-07-09, 21:49.

                                Comment

                                Working...
                                X