Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Lurer også på hvordan forholdene er på Bjørkelangen nå...
Interresant. Vi er noen jetpiloter som er ganske så flysjuke etter den lange kuldeperioden.
Fant ikke noen veibeskrivelse på hjemmesiden.
Hvordan er tilgangen på stripa dere har brøytet i forhold til vei/ parkering? Er det mulig å kjøre ut på isen (mye å bære)? 37+ cm is er jo kjempebra!
Takker.!
Mener jeg husker å sett aktivitet der før når jeg har kjørt forbi...
Ser at husene på vestsiden av elva er ganske nærme. Flyr dere så dere står med nesa mot vest (husene) eller mot øst?
Regner med at stripa ligger i samme retning som elva...
Hallo folkens, beklager at jeg ikke har lagt inn info om isen på lenge.
Men det har seg slik, det er noen luringer som skulle brøyte bane for gokarter nede på Bjørkelangsjøen, å dem hadde en firehjulstrekker av en traktor (ja jeg sa hadde) for den ligger nå på bunnen av sjøen, men dem viste råd, så dem hentet en litt større traktor for å prøve å taue opp den første, så nå ligger det to traktorer på bunn.
Jæ... lurt ikke sant?
Problemet oppe i alt dette var at ingen av disse luringene ringte til Politiet for å gi beskjed om dette, så det ble full utrykning med brannvesen - politi - legehelikopter etc.
Er med dette redd at disse kara har ødelagt litt for oss, men jeg kommer til å lage stripe så fort det er mulig (brøyter veien ned til slutt for da kommer ingen ned, de med blanke knapper)
Men vi bør vel begynne å parkere bilene på land, etter at fly og utstyr er pakket ut, dette for at det ikke skal se så brutalt ut.
Takker.!
Mener jeg husker å sett aktivitet der før når jeg har kjørt forbi...
Ser at husene på vestsiden av elva er ganske nærme. Flyr dere så dere står med nesa mot vest (husene) eller mot øst?
Regner med at stripa ligger i samme retning som elva...
Enda mer off topic men vi står med nesa vest-over ja. Jeg skrev at det var 50-100 meter fra parkeringen, tipper det er nærmere 200meter å gå. Var fine forhold der i helga.
Isen er 35 cm tykk, å overvannet er borte.
Jeg har brøytet i kveld 31.01.10 ca 350-400 meter stripe med god bredde.
Men er ikke helt ferdig (mangler å lage depo og å brøyte veien ned til isen) men dette blir gjort i løpet av uken, så til helgen er det åpent for alle typer fly.
Håper dette var en gladmelding, da jeg vet at det er mange der ute som "lurer"
Takker Kenneth Napstad for hjelpen i kveld, lysene på traktoren ble i dårligste laget men Kenneth har full tryne på sin Hilux av tusenmetere, så han kjørte ved siden av meg å lyste.
Som sagt tidligere er stripa på Bjørkelangsjøen ikke knyttet opp mot noen klubb, så her er absolutt alle velkommen uansett flytype, medlemskap i klubb eller ikke.
Pga at disse som kjører hvit firmabil med rød og blå fartstripe, nå har blitt litt vanskeligere å snakke med etter det som har skjedd et annet sted på Bjørkelangsjøen, er vi nøtt til å ta noen forhåndsregler for å unngå å erte disse på oss.
Det er derfor viktig at ALLE parkerer bilen på land, det må ikke forekomme at noen kjører ut på isen for at den skulle bare, for det at han ikke orker å bære.
HUSK INGEN BILER PÅ ISEN UANSETT!!!!!!!
Da for vi nemlig være i fred, hvis vi forholder oss til disse enkle reglene.
Håper ikke dette skaper problemer, vi lager vei rett fra land og til midten av stripen, slik at det blir kortest mulig å bære (eller ta med akebrett for å dra flyene på)
Da vi sist lørdag formiddag var ferdige med brøyting på stripa på Mjøsa, fikk vi besøk av to hyggelige personer med "firmabil", og vi hadde en hyggelig samtale om modellfly og flyging. Og ikke minst om istykkelse og kvalitet. Det som har skjedd på Bjørkelangen og andre steder har nok gjordt at det er mer fokus på motorkjøretøy på isen enn tidligere.
Intern kommunikasjon i "firmaet" gjør at dette har betydning for det ganske land.
Noen pilkere som kjørte bil (4WD) på isen, fikk også besøk av de nevnte personer, men
det besøket var antagelig av mindre hyggelig karakter, da de raskt fjernet seg fra isen.
Hvis vi modellflygere er tilbakeholdne med bilkjøring på isen, provoserer vi ikke, noe som er en fordel når vi skal søke tillatelse til brøyting. (Av en eller annen grunn er det ikke lenger nok med kommunens tillatelse, men også fylkeskommunens må til.)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment