Unconfigured Ad

Collapse

Modellflyseksjonens ledermøte 2010

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tema95
    • Aug 2002
    • 977

Modellflyseksjonens ledermøte 2010

Med henvisning til diverse diskusjoner som går på forumet akkurat nå, kan jeg bare henvise til seksjonens ledermøte 2010 som avholdes på Starmoen 23-25. april (med hoveddag lørdag 24. april).

Dette møtet vil nok gi svar på både det ene og det andre i de diskusjonene som pågår.

Mer info og påmelding her: http://www.modellfly.info/ledermotet2010/

Påmeldingsfristen er 16. april.

Klubber som ikke møter med representant(er) vil gå glipp av mye informasjon som ikke nødvendigvis kan distribueres i skriftlig form i etterkant.
    Per i dag er det påmeldt representanter fra 13 av våre 80 klubber, og det er vel for dårlig?

Merk at ledermøtet IKKE har vedtaktsrett, og at alle saker er til informasjon, eventuelt med retningslinjer for videre behandling. Eventuelle vedtak vil utstå til seksjonsmøtet i 2011.

Eventuelle spørsmål kan mailes meg på terje@modellfly.info.
    Ikke bruk personlige meldinger eller still spørsmål i denne tråden, de kan ikke besvares.
    Last edited by tema95; 27-03-10, 13:11. Reason: skivrelfei
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info
  • nomore
    • May 2006
    • 517

Helt enig. 13 av 80 klubber som er påmeldt er for dårlig. Ca 10%. Ut i fra diskusjonene som går på forumet og beskyldningene som flagrer(ikke minst engasjementet som er til stede) skulle en tro at deltakelsen var høyere
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

Som det er i mye foreningsjobb er det vanskelig å samle troppene.....

Men blir motgangen for stor og tung så er det merkelig å se hvor godt man støtter.

Så den gjengse har det vel altfor godt?
      I tillegg tror jeg også at hvermansen ser og merker lite til NLF sin jobb?

Comment

• Karl H.
        • Mar 2006
        • 1452

Det er veldig frustrerende når medlemmene viser lite interesse for de tilitsvalgtes innsats for klubb eller seksjon. Se på oppmøtet på årsmøtet i klubbene og sammenlign. For å få folk til å møte må det purres flere ganger. Men hvis man ikke deltar kan man ikke klage heller.

Håper det blir en givende helg med mange interessante og avklarende disskusjoner.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• ErlendM
          • Jun 2006
          • 631

Deltakerliste

Legger dere ut noen liste over påmeldte klubber?
          Hadde vært interessant / moro å visst hvem jeg skal møte på Starmoen.
          Erlend Moen
          Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• nomore
            • May 2006
            • 517

Det hadde vært veldig interessant å se den listen, men eg frykter det fort kan bli uthenging av de som ikke møter opp, men som allikevel ytrer sterke meninger i forumet ellers.

Men oppmøte og representanter til stede skal vel komme frem av protokollen, som eg vil tro er offentlig?
            Thorbjørn Kirkeleit
            Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• andersh
              • Apr 2003
              • 1734

Terje, hva er minimum av hva man må få til av tid for å delta? Med "Vårslepp", og allerede presset fritid kontra "familietid" er det rett og slett umulig å få satt av en hel helg til dette. Når må man være der, og når kan man dra igjen? Er det mulig å gjennomføre dette på en dagstur fra Bergen med fly?
              Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• ErlendM
                • Jun 2006
                • 631

Originally posted by nomore
                Det hadde vært veldig interessant å se den listen, men eg frykter det fort kan bli uthenging av de som ikke møter opp, men som allikevel ytrer sterke meninger i forumet ellers.

Men oppmøte og representanter til stede skal vel komme frem av protokollen, som eg vil tro er offentlig?
                Nei, dette var ingen form for "uthenging" eller "svarteliste" - kun en genuin interesse for hvem som kommer. Jeg synes alltid er interessant å vite hvem jeg skal møte på slike møter.
                Men Terje sier at lista kommer i forkant av møtet, så da er jeg fornøyd!
                Erlend Moen
                Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• nomore
                  • May 2006
                  • 517

Originally posted by ErlendM
                  Nei, dette var ingen form for "uthenging" eller "svarteliste" - kun en genuin interesse for hvem som kommer.
                  Eg mente ikke at det du skrev eller ville gjøre var en form for uthenging, men etter å ha lest igjennom "Begynnelsen på slutten for modellflysporten" så mistenker eg at enkelte kanskje ser sitt snitt i en opphetet diskusjon
                  Thorbjørn Kirkeleit
                  Haugaland Modellflyklubb

Comment

• Outlaw
                    • Feb 2006
                    • 348

Originally posted by andersh
                    Terje, hva er minimum av hva man må få til av tid for å delta? Med "Vårslepp", og allerede presset fritid kontra "familietid" er det rett og slett umulig å få satt av en hel helg til dette. Når må man være der, og når kan man dra igjen? Er det mulig å gjennomføre dette på en dagstur fra Bergen med fly?
                    Slutter meg til denne problemstillingen. En hel bortreist weekend avsatt til møte på årets gjerne travleste tid med stell av hus og hage, hytte, båt el. bil eller andre ting som folk har skaffet seg (inkludert familie), blir rett og slett for mye for mange av oss. Sett heller møtet til høst/vinter, stram det inn slik at en effektiv møtedag er tilstrekkelig. Det forutsetter selvfølgelig en velforberedt agenda og evt. saksdokumenter som distribueres til klubbstyrene i god tid på forhånd, samt et egnet møtested som er lettest mulig for flest mulig å nå (Gardermoen-området?)

Dette er en vinn/vinn løsning: Langt flere av klubbene vil kunne møte opp, og utgiftene for seksjonen (dvs. oss) kan reduseres betraktelig. En fremmøteprosent som nå ligger an til å bli langt under 20 % er både begredelig og en tankevekker..

Richard Blindheim
                    Formann Tønsberg MFK

Comment

• Raptor
                      • Sep 2003
                      • 837

Deltagere?

Ja antallet som melder seg blir vel omtrent lik et årsmøte der 16-18 stk. møter av en klubb på snat 70. Slik opplevet vi det ved årets årsmøte.

Ellers så var det vel ikke akkurat den beste geografiske plass å legge det til..vedr. beliggenhet. Anbefaler da neste år å legge det til Skjærgården Hotell og Badepark her i Langesund. Så kan de som vil ta med familien og plaske der mens andre medlemmer har møte.
                      Geografisk greit for de som bor på sørøstlandet men verre for de som bor andre plasser..
                      Dette bare som et tips.
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

Comment

• Ben_E
                        • May 2003
                        • 621

Originally posted by tema95
                        Klubber som ikke møter med representant(er) vil gå glipp av mye informasjon som ikke nødvendigvis kan distribueres i skriftlig form i etterkant.
                        Per i dag er det påmeldt representanter fra 13 av våre 80 klubber, og det er vel for dårlig?
                        Dette er ikke bra. Er det snakk om et "Frimurermøte" eller hva? Om ikke diskusjoner på møtet kan refereres til klubbene i etterkant så synes jeg dette strider mot det demokratiske grunnlaget hele idrettsbevegelsen er tuftet på. Og jeg stiller derfor bevisst spørsmålet her i all offentlighet.

Ja, selvfølgelig skulle vi vært tilstede på møtet. Men, de som er aktuelle som deltagere fra vår klubb er allerede dem som nedlegger mest tid for klubben. Og følgelig de som har minst tid til slike "helgetreff". Møtet legges til en allerede hektisk periode på våren både i forhold til stevner og treff, men også i forhold til manges ellers så hektiske privativ. Og, ved å legge møtet på Starmoen så går for mange tilreisende hele helgen med.

I ettertid bør møtet holdes på Gardermoen i f.eks. januar eller februar, som et dagsmøte slik at alle kunne bruke en lørdag på det, og ikke en hel helg. Mangel på en slik løsning er nok grunnen til at oppslutningen bli lav, denne gangen også.

Og å benytte seg av "trussel" om kun de klubbene som representert på møtet får tilgang til interessant og viktig informasjon blir med all repekt å melde for tåpelig.

Ben-Erik Ness
                        Styreleder - Bergen Modellflyklubb
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
                        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• lupus49
                          • May 2008
                          • 647

Innlegget er fjernet siden det berodde på en misforståelse.
                          Last edited by lupus49; 11-04-10, 21:42.
                          Flisespikkeri er gøy!
                          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                          Dyrøy MFK
                          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                          http://rolv.info

Comment

• Thinnthinn
                            • Sep 2002
                            • 1172

Jeg kommer i alle fall!
                            Har ikke allverdens med fritid jeg heller, men velger å bli med på ledermøte åkke som...
                            Skal til og med ha med et modellfly! -Kanskje jeg får flakset litt rundt en av dagene..?

Er helt enig i at det kan være vanskelig å klemme inn en helg i "styre og stell-øyemed", men de aller fleste klubber har et anseerlig antall medlemmer - så EN av de må vel kunne stille? Reise og opphold blir vel "dekket" - eller delt mellom klubbene, så reiseutgifter/lokasjon bør ikke være noe hinder.

Har vært på et par ledermøter nå, og det kommer en del diskusjoner osv utenfor selve møtet som er vel så interessante som de som blir tatt opp "offisielt". Har aldri sett referater fra disse debattene...

En siste ting:
                            Med alle de her på forumet som tydeligvis innehar så vanvittig mye forskjellig dybdekunnskap om både sikkerhet, radiosystemer, styreformer, osv osv skulle jeg ønske DE dukket opp og la det frem for "øvrigheta"! Det er ikke alle som leser MFN, så kom frem og bruk kunnskapen til alle modellflygernes beste!
                            Misforstå meg rett, det er noen som gjør det, men det er mange skap-genier som kun viser sin kunnskap i bruddstykker gjennom nettfora som dette.
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• tema95
                              • Aug 2002
                              • 977

Originally posted by Ben_E
                              Dette er ikke bra. Er det snakk om et "Frimurermøte" eller hva? Om ikke diskusjoner på møtet kan refereres til klubbene i etterkant så synes jeg dette strider mot det demokratiske grunnlaget hele idrettsbevegelsen er tuftet på. Og jeg stiller derfor bevisst spørsmålet her i all offentlighet.

Ja, selvfølgelig skulle vi vært tilstede på møtet. Men, de som er aktuelle som deltagere fra vår klubb er allerede dem som nedlegger mest tid for klubben. Og følgelig de som har minst tid til slike "helgetreff". Møtet legges til en allerede hektisk periode på våren både i forhold til stevner og treff, men også i forhold til manges ellers så hektiske privativ. Og, ved å legge møtet på Starmoen så går for mange tilreisende hele helgen med.

I ettertid bør møtet holdes på Gardermoen i f.eks. januar eller februar, som et dagsmøte slik at alle kunne bruke en lørdag på det, og ikke en hel helg. Mangel på en slik løsning er nok grunnen til at oppslutningen bli lav, denne gangen også.

Og å benytte seg av "trussel" om kun de klubbene som representert på møtet får tilgang til interessant og viktig informasjon blir med all repekt å melde for tåpelig.

Ben-Erik Ness
                              Styreleder - Bergen Modellflyklubb
                              Nå synes jeg ærlig talt du trekker dette litt langt.
                              Jeg blir faktisk ganske så provosert over at noen trekker vår åpenhet i tvil.
                              Under min tid som leder i modellflyseksjonen har vi lagt vekt på åpenhet, ærlighet og kommunikasjon. At vi ikke alltid lykkes, er en annen sak.
                              Men å trekke dette dithen at vi bedriver "firmureri" eller bevisst underslår informasjon føler jeg som sagt provoserende, og faktisk også litt sårende.

I min setning under skrev jeg ordet KAN i kursiv.
                              "Klubber som ikke møter med representant(er) vil gå glipp av mye informasjon som ikke nødvendigvis kan distribueres i skriftlig form i etterkant."

Vi truer ingen, bare forsøker å gjøre oppmerksom på at dett er et viktig møte.

Men dersom man forventer at alt som diskuteres, presenteres, kommuniseres osv. kan formidles skriftlig, så var det ingen grunn til å ha noe møte i det hele tatt.
                              Det skulle nok bli et fascinerende referat, og jeg regner med de fleste hadde hoppet av tidlig.
                              Men for all del, vi kan sikkert fylle resten av årets MI med mange interessante presentasjoner, referater og andre ting. Det gjelder bare å finne en dugandes referent, og gjerne en ny spalteredaktør for referater, jeg gidder nemlig ikke å bruke resten av dette årets fritid fordi en klubb med 90 medlemmer ikke klarer å sende en representant.
                              Alle har det hektisk til tider, jeg må bruke neste uke og kommende helg på MI og sende ut underlag til ledermøtet, men jeg har jo vært dum nok til å velge å forsøke å få litt liv i Modellflynorge.

Så ja, jeg er nok litt tåpelig.

Men som sagt, mest er jeg skuffet, litt såret, litt sint og lei hele saken.

Nå er det heldgivis bare 11 måneder til tinget og valg av seksjonsstyre. Da fikk du i det minste vite en ting jeg hadde tenkt å informere om på møtet.

Mitt siste ord sagt i denne tråden.
                              Mvh Terje Martinsen
                              leder Modellflyseksjonen/NLF
                              www.modellfly.info

Comment

Working...