Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyving i Bingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Tertitten View Post
    Jeg har samme plate, men har vel egentlig aldri testet dette med strømtrekk når den ikke brukes. Tar altid av batteriene.
    Er det noen som har erfaring her?
    Jeg har ingen erfaring med slike plater. Men jeg har generell erfaring som tilsier at er batteriene tilkoblet noe med en sluttet krets, (altså ikke noe synlig brudd inn til duppedingsen i form av bryter el.), så vil de tappes over tid. Selv om duppeditten er avslått så vil det kunne det gå små lekkstrømmer. Så anbefaler å ta ut batteri eller sette fysisk bryter i mellom.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Da er servoen byttet ut og beistet er klar for ny tur, ser ut som servoen var brent. Batteriene har stått tilkoblet plata i natt for å sjekke hvor mye strøm den stjeler, de gikk ned fra 85 til 82 prosent.

      Comment


      • Originally posted by Thonern View Post
        Da er servoen byttet ut og beistet er klar for ny tur, ser ut som servoen var brent. Batteriene har stått tilkoblet plata i natt for å sjekke hvor mye strøm den stjeler, de gikk ned fra 85 til 82 prosent.
        Da virker jo det som det ikke er noe feil der. Har du skjekket spenninga ut til servoene, den er vel justerbar på plata de også. På den jeg har så kan jeg det, men hveit ikke om du kan på den du har. Kjører du på 6v så er du sikker.

        Jeg har aldri hatt problem med 9150, bortsett fra en jeg brant pga litt programeringsfeil og servo fløy ut på max og sto og benna litt for lenge før jeg slo av.Det likte den ikke.
        Last edited by Tertitten; 12-02-12, 09:39.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • Jeg har hatt en 9150 som har gått til h........., men det var etter et ublidt møte med isen..
          Jeg kjører 9150 på Yaken min, direkte på LIFE 6.6V, ikke noe problem med de. Men vurdere å bytte, ikke like enkelt å redde en med bare to ror om det skjer det samme tror jeg Dessuten er de ikke sterke nok for Yaken, svæææære ror på den..
          Var en bra nødlanding Syver Gratulerer med maiden til Thonern..
          Trond Winger, søndagsflyger

          EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

          Comment


          • det er jo ikke bare snakk om en servo her som har ryki,du hadde jo en som bare sluttet å virke,den igår som slo ut til enden pluss den som måtte subtrimmes nå å da som sentrerte dårlig,alle er tilkoblet smartflyplata,alle skjøter er loddet.jeg har vanskelig for å tro at 3stk hd 9150 plutselig begynner sånn.jeg har brukt 9150 servoer over hele linja på 100cc over ett år nå uten noe som helst problemer,eagle her inne har vell oxo god erfaring med de(de får kjørt seg)man kan jo selfølgelig ikke sammenlignes med tg 7955 det blir som lada å porche,men de kan fint brukes på 100cc til den fyvinga vi driver med.vi for ta kontakt med butikken dette er handlet inn hos til uka å høre hva de mener.dette vil bare ødelegge gleden for deg sånn det er nå.
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • Ja det var en åpenbar grunn til at min sluttet å virke, var vel heller ikke så mye annet som virket på det flyet etter jeg møtte isen Sånn ellers har alle de andre jeg har hatt funket fint..
              Trond Winger, søndagsflyger

              EG MX2 106"
              Ultimate 71"/DLE55
              GB Yak55 2.2M/DLE55

              Comment


              • Har hatt 250 turer + på min Beast med HD 9150,kun 1 servo som gikk der og,skjedde det samme som her men på undervingen.Husk,de festene som holder topp vingen må gåes over etter noen turer,de har lett for og løsne.
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • Har satt inn alle skruer med loctigt og det ser foreløpig ut som de sitter. Har justert ned strømstyrken på plata så får vi se åssen det går, Syver kommer snart innom for å måle over, og ei bøtte med kaffe går jeg ut fra

                  Comment


                  • Jeg satte og inn skruer/mutter med locktite,blå type.Men 2 av 4 gikk likevel opp Sjekk over etter 20 turer
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • Kommer nok til å ha en rutine på å sjekke over det meste etter endt flyging. Er nok noe skremt etter servohavariet

                      Comment


                      • Solgte min her om dagen,savner den allerede Håper du får mange fine turer med din,er en drøm og fly...
                        Ronny Andreassen
                        Sunndal/Vinnu
                        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                        3DHs 33" EPP
                        JR 9303 2,4

                        Comment


                        • maken til god service

                          Originally posted by syver View Post
                          det er jo ikke bare snakk om en servo her som har ryki,du hadde jo en som bare sluttet å virke,den igår som slo ut til enden pluss den som måtte subtrimmes nå å da som sentrerte dårlig,alle er tilkoblet smartflyplata,alle skjøter er loddet.jeg har vanskelig for å tro at 3stk hd 9150 plutselig begynner sånn.jeg har brukt 9150 servoer over hele linja på 100cc over ett år nå uten noe som helst problemer,eagle her inne har vell oxo god erfaring med de(de får kjørt seg)man kan jo selfølgelig ikke sammenlignes med tg 7955 det blir som lada å porche,men de kan fint brukes på 100cc til den fyvinga vi driver med.vi for ta kontakt med butikken dette er handlet inn hos til uka å høre hva de mener.dette vil bare ødelegge gleden for deg sånn det er nå.
                          da er beaste,n klar igjen. målte strømmplata å den viste 6,78volt satt ned strømmen å målte igjen. 1,23volt ingeting virket.fikk heller ikke satt strømmen opp igjen.tok en tlf til knut hos elfun.no å la fram problemet for han.ble enige om å sende ny plate i posten.dagen etter lå det ny plate+det antall servoer som vi plundret med i postkassa.kan ikke få skryti nok av den serviceinnstillingen elefun,knut å de andre der nede yter.så igjen en stor takk til elefun,dette er min rcbutikk nr1.
                          Last edited by syver; 19-02-12, 15:12.
                          Terje syvertsen
                          www.ModumModellSportklubb.com
                          3dhs edge mintor 38
                          C-arf edge dle 111 v3.
                          C-ARF extra 330l da 100.

                          Comment


                          • Originally posted by syver View Post
                            da er beaste,n klar igjen. målte strømmplata å den viste 6,78volt satt ned strømmen å målte igjen 1,23volt ingeting virket.fikk heller ikke satt strømmen opp igjen.tok en tlf til knut hos elfun.no å la fram problemet for han.ble enige om å sende ny plate i posten.dagen etter lå det ny plate+det antall servoer som vi plundret med i postkassa.kan ikke få skryti nok av den serviceinnstillingen elefun,knut å de andre der nede yter.så igjen en stor takk til elefun,dette er min rcbutikk nr1.
                            Det var meget bra . Lurer på om jeg ikke må begynne å handle mere hos dem, fordi få gangene jeg gjør det gjør de alt for å få hjulpet meg

                            Comment


                            • Super service hos Elefun ja
                              Trond Winger, søndagsflyger

                              EG MX2 106"
                              Ultimate 71"/DLE55
                              GB Yak55 2.2M/DLE55

                              Comment


                              • Ja jeg som eier av beasten kan ikke få fullrost servicen hos elefun nok, handler stort sett alt jeg trenger der og kommer ihvertfall til å fortsette med det. En stor takk til deg også terje for hjelpen, nå skal vi snart prøve beistet

                                Comment

                                Working...
                                X