Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bjørkelangsjøen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bjørkelangsjøen

    Hallo alle jet piloter, og andre piloter.
    Som dere sikkert fikk med dere i vinter, ble det snakket om å oppgradere veien ned til Bjørkelangsjøen.
    Vi i Aurskog Høland Modellflyklubb har ikke annsvaret for hverken brøyting eller nedkjøring, må bare nevne dette da mange tror dette.
    Men en trenger ikke en gang å være medlem i NLF for å fly der, det at folk tror at AHMFK er de som styrer flygingen på isen er vel at det er jeg som brøyter å holder fasilitetene åpne, men slik har det vel vært de siste 15 årene å håper vi kan bli enige i den nye ordningen som kommer nå til vinteren.

    Det har seg slik at AHMFK har oppgradert veien ned til isen, slik at det blir mye lettere for alle å komme seg opp igjen (for her er det noen som har hatt forskjellige erfaringer, ja med Falck og Viking bønner med traktor osv)
    oppgraderingen av veien har kostet klubbkassa til AHMFK 12000,- å det er vel ikke riktig at vår klubb skal ta denne utgiften når vi ikke har dette som noe fast stripe. (2010 vinteren var det vel ca 5 medlemmer fra AHMFK som brukte stripa)
    Vi spurte om andre klubber var villige til å bidra, men dette ble avvist av dems styre.

    Så lenge vi over mange år har forringet veien ned til isen, så mente vi at det var på tide å ordne opp etter oss, å grunneieren ble veldig glad for dette. (har vi ikke grunneieren på vår side, ja så har vi heller ikke noen mulighet for å fly på Bjørkelangsjøen, selv om bilene kan parkeres på et jordet så må det en traktor ned for å brøyte)

    En ting som nå må være sikkert, er at vi alle som bruker Bjørkelangsjøen er enige i en ordning.
    For til vinteren ønsker jeg ikke å måtte be om penger opp til flere ganger som jeg måtte forrige vinter uten at jeg fikk betalt av alle (har ikke med penger men betaler neste gang, å faen glemte å ta med penger i dag også)
    derfor skal alle betale første dag uten unntak, å det vil da koste 500.- for sesongen.
    Kostnadene blir fordelt slik: 200,- til utgifter med brøyting. 300,- for tilbakebetaling av gjeld til AHMFK som pr. i dag utgjør 12000,-
    Denne summen vil gjelde til tilbakebetalingen til AHMFK er oppgjort.

    Det er kommet forslag om at alle som skal fly på Bjørkelangsjøen må være medlem i AHMFK.
    Forslaget kommer på bakgrunn av at det er AHMFK som nå har utgiftene med stripa, men vi håper at vi kommer til enighet slik at dette ikke trengs å gjennomføres, for da er det jo å regne som AHMFK sitt anlegg å de regler dette måtte medføre.
    Håper dette er gjennomførbart å ser frem til en ny vinter med masse flyging.

    Det er veldig viktig at dere tar opp dette med alle dere kjenner, så vi slipper diskusjoner på isen i kulden
    Kjempefint om dere svarer på tråden, eller kontakter meg på pavestad@tele2.no


    MVH
    Rune Pavestad


    Rapporter dette innlegget
    Rune Pavestad

  • #2
    Bjørkelangsjøen er klar for flyging.

    Har i kveld brøytet stripe på Bjørkelangsjøen.
    Isen er 42cm.
    Dette blir det året hvor vi kunne starte opp med flyging på isen i Desember.
    Det har ikke skjedd at isen er så fin siden 1919, å da var det ikke så mange modellflygere som i dag.
    Tror ihvertfall ikke at det var turbiner der da hehe.
    Ok med andre ord så er det klart for den som ønsker tilbudet.
    Rune Pavestad

    Comment


    • #3
      Hei Rune

      Jeg støtter deg 100%. Vet at du legger ned mye arbeid i at vi skal ha en fin vinterstripe!!
      Skulle bare mangle at vi ikke betaler for at vi bruker stipa!

      Jeg kommer nok til å bruke stripa mye i vinter.
      Skal hente meg ny skute neste helg,
      40% Yak som skal få en Dle 222 med KS 1090 piper i buken.

      Håper å stille med den på isen om 14 dager.

      Du er Kongen Rune!!
      Svein Erik Riis
      Ikkje Noko Problem
      Sent from a Jeti DC 16

      Comment


      • #4
        Originally posted by Svein Erik Riis View Post
        Hei Rune

        Jeg støtter deg 100%. Vet at du legger ned mye arbeid i at vi skal ha en fin vinterstripe!!
        Skulle bare mangle at vi ikke betaler for at vi bruker stipa!

        Jeg kommer nok til å bruke stripa mye i vinter.
        Skal hente meg ny skute neste helg,
        40% Yak som skal få en Dle 222 med KS 1090 piper i buken.

        Håper å stille med den på isen om 14 dager.

        Du er Kongen Rune!!
        Førjulspresang? grattis Svein Erik!

        Og ja uten sånne ildsjeler som Rune hadde ting blitt kjedelig Vi snakkes på isen!
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #5
          Hei Christen

          Jepp, de beste presangene er de vi kjøper til oss sjøl

          Måtte finne nytt hjem til 222`n da Ultimate`n sa takk for seg
          Last edited by Svein Erik Riis; 11-12-10, 22:28.
          Svein Erik Riis
          Ikkje Noko Problem
          Sent from a Jeti DC 16

          Comment


          • #6
            Bjørkelangsjøen er brøytet i dag 27.12.
            Finere forhold enn det er nå skal vi lete lenge etter.
            Vel møtt.
            For kode til låsen? ta kontakt på 91347894.

            MVH
            Rune P
            Rune Pavestad

            Comment


            • #7
              Kommer gjerne en tur i jula jeg, bare jeg vet at det er folk der.

              Comment


              • #8
                Originally posted by anders e View Post
                Kommer gjerne en tur i jula jeg, bare jeg vet at det er folk der.
                Det går rykter om at det skal komme folk dit i morgen 28.12
                Jeg skal ihvertfall en tur dit, men ring meg gjerne på 91347894 før du reiser slik at du for vite værstatus.
                Men jeg har lyst til å besøke deg Anders, kunne tatt med noe tral i bilen å tatt en tur til Brandbu å flydd å jugi litt.
                Må vel legge en slagplan for Fagernes, å flyshowet hos oss siste helgen i Juni som jeg håper at det kommer samme gjeng som i fjor om ikke flere i 2011 (for det er vel ikke å stikke under en pizza at dette var gøy?)
                Si ifra om han dere "steikje galen" skulle dukke opp i Brandbu i løpet av vinteren, så kunne vi ha jugi litt dobbelt.

                Rune. P
                Last edited by Rune P; 27-12-10, 18:59.
                Rune Pavestad

                Comment


                • #9
                  Du er velkommen når som helst.
                  Mulig ørna kommer en tur litt lengere utpå. Men han kommer hvertfall noen dager før fagernes og blir til vi reiser oppover
                  Kom når du har lyst så prater vi shiiit.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by anders e View Post
                    Du er velkommen når som helst.
                    Mulig ørna kommer en tur litt lengere utpå. Men han kommer hvertfall noen dager før fagernes og blir til vi reiser oppover
                    Kom når du har lyst så prater vi shiiit.
                    Kuult, skal se bonden fra bygda dukker opp snart
                    Rune Pavestad

                    Comment


                    • #11
                      Status Bjørkelangsjøen 16.01.2011.
                      Stripa ble brøytet i går 15.01, ingen overvann på stripa da.
                      Men i dag 16.01 er det litt vann i brøytekantene, dette tåler vi selv om stripa skulle bli 1 meter smalere (da er det bare 31 meter bredde igjen)
                      Etter værmeldingen å dømme, skal det bli kalt igjen så la oss håpe at det fryser til igjen.
                      Stemmer langtidsvarslet for neste helg? så blir det knallforhold.

                      Jeg legger ut rapport så fort det blir forandringer.
                      Rune Pavestad

                      Comment


                      • #12
                        Status Bjørkelangsjøen Torsdag .20.01.2011.
                        Overvannet er frosset til, å forholdene er veldig bra.
                        Anbefaler brodder, men det er litt rim så det er ikke helt blankt.
                        Jeg har blitt spurt av flere ang. å kjøre med bilen ut for å laste ut fly og utstyr?
                        Ja dere kan kjøre ut med bilen, men bare for å laste ut å helst bare en om gangen
                        All parkering skal skje på land.
                        Rune Pavestad

                        Comment


                        • #13
                          Nydelig helg på sjøen
                          Rune har laget en kjempestripe stor som en småflyplass.
                          Håper på vær og flyging neste helg også

                          Her er en on-board video fra helgen


                          Mvh. Ståle
                          http://www.jetsofnorway.no/

                          Comment


                          • #14
                            Nydelig fly også

                            Comment


                            • #15
                              fytti rakker for en fin stripe da.. imponert.. bra flyvning også..
                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment

                              Working...
                              X