Tradisjonen tro ble det arrangert høstlimbo på Skoger Aerodrome i Drammen i høst også. Det ble totalt 16 stykker som meldte seg på.
Limboen består av at man skal fly to ganger under lina i hver omgang. Lina er kreppapir for å unngå de aller verste skadene om noen treffer den. Og ja; der er alltid noen som treffer
Så skal piloten prøve å treffe ballongene som svever ved enden av stripa. Man får poeng hvis man klarer å ta en eller flere.
Siste øvelse er presisjonslanding med poeng etter hvilke felt man treffer.
Det ble fløyet tre omganger, og der var opptil flere piloter som hadde flydyktig materiell helt til the bitter end.
Pilotene stilte med alle typer av modeller. De fleste var fornuftige nok til å holde seg til rimelige modeller som man ikke var alt for redde for å skade/ødelegge.
Helikopter fungerer også. Men kravet ved landing er autorotasjon. Eirik startet med sin 700, men var uheldig på første landingen. Da var det fram med 600`en til neste omgang! Sporty gjort.
Selvsagt blir det mye latter og glis blant "Apeberget" når det går så flisene fyker! Her samlet rundt bardisken, eller startdepot-gjerdet som det egentlig skal være:
Dommeren, som er egenoppnevnt, eneveldig og svært mottagelig for bestikkelser i form av varme vafler kan gi ekstrapoeng for spektakulære passeringer under limboen. En del valgte selvsagt inverted passering.
Siden Drammen Modellflyklubb er kjent for sitt "British Wings and Wheels"-stevne er andelen warbirds i klubben stor. Noen av dem stilte med skalamodeller, her kommer Tore med sin Harvard i godt driv:
Men det kunne ikke gå bra hele tiden. Tore prøver her å imponere dommeren med en tango for èn, men det ga ikke veldig mange poeng. Usikker på hvor mange landingspoeng dette ga, men den var i alle fall innenfor poenggivende felt!
Størst imponatoreffekt var det uten tvil Bengt som viste. Lowpass på rygg er nå en ting, men denne er så lav som det er mulig, og litt til:
Deler skvatt i alle retningene innimellom. Bildet er ikke bra, men det gir en indikasjon på innsatsvilje og pågangsmot...;
Warbirdsene gjorde det ikke spesielt godt på skadestatistikken, eller kanskje det var akkurat det de gjorde? Det kommer helt an på øynene som ser. Her er det en som er i ferd med å endre fasong ganske så brutalt:
Her er en annen som er ferdig med forvandlingen fra modell til restaureringsobjekt:
Summen av dette ble at haugen med warbirds som ikke lenger oppfylte luftdyktighetskravene vokste og vokste. Kreative piloter fant etter hvert ut at noen deler gikk overens mellom modellene: "Jeg har hel kropp liggende her, og jeg ser at de hele vingene dine passer på den"
Linetreff er obligatoriske. Her kommer en Wilga sigende en liiiten anelse høyt. Det må da bli treff?
Yepp, det ble treff og nærkontakt med moder jord var neste øvelse.
Andre kutta lina og fløy videre. Men de måtte ligge i holding langt ute mens lina ble skjøtt sammen igjen.
Summen av alt dette ble:
- Trivelig dag på stripa.
- Vinterarbeider på hobbyrommet venter.
- Mer å hente for søppelmannen.
- Gode nypressa vafler ga det hele et løft, takk til gutta i kiosken!
Og sannsynligvis mange som kom hjem og følte dagen hadde vært helt okei.
Flere klubber som får lyst å ha limbo på terminlista si? På Skoger er neste limbo (også tradisjonen tro) i romjula. Da står det også varme fiskekaker på menyen, og det fyres godt i ovnen.
Limboen består av at man skal fly to ganger under lina i hver omgang. Lina er kreppapir for å unngå de aller verste skadene om noen treffer den. Og ja; der er alltid noen som treffer
Så skal piloten prøve å treffe ballongene som svever ved enden av stripa. Man får poeng hvis man klarer å ta en eller flere.
Siste øvelse er presisjonslanding med poeng etter hvilke felt man treffer.
Det ble fløyet tre omganger, og der var opptil flere piloter som hadde flydyktig materiell helt til the bitter end.
Pilotene stilte med alle typer av modeller. De fleste var fornuftige nok til å holde seg til rimelige modeller som man ikke var alt for redde for å skade/ødelegge.
Helikopter fungerer også. Men kravet ved landing er autorotasjon. Eirik startet med sin 700, men var uheldig på første landingen. Da var det fram med 600`en til neste omgang! Sporty gjort.
Selvsagt blir det mye latter og glis blant "Apeberget" når det går så flisene fyker! Her samlet rundt bardisken, eller startdepot-gjerdet som det egentlig skal være:
Dommeren, som er egenoppnevnt, eneveldig og svært mottagelig for bestikkelser i form av varme vafler kan gi ekstrapoeng for spektakulære passeringer under limboen. En del valgte selvsagt inverted passering.
Siden Drammen Modellflyklubb er kjent for sitt "British Wings and Wheels"-stevne er andelen warbirds i klubben stor. Noen av dem stilte med skalamodeller, her kommer Tore med sin Harvard i godt driv:
Men det kunne ikke gå bra hele tiden. Tore prøver her å imponere dommeren med en tango for èn, men det ga ikke veldig mange poeng. Usikker på hvor mange landingspoeng dette ga, men den var i alle fall innenfor poenggivende felt!
Størst imponatoreffekt var det uten tvil Bengt som viste. Lowpass på rygg er nå en ting, men denne er så lav som det er mulig, og litt til:
Deler skvatt i alle retningene innimellom. Bildet er ikke bra, men det gir en indikasjon på innsatsvilje og pågangsmot...;
Warbirdsene gjorde det ikke spesielt godt på skadestatistikken, eller kanskje det var akkurat det de gjorde? Det kommer helt an på øynene som ser. Her er det en som er i ferd med å endre fasong ganske så brutalt:
Her er en annen som er ferdig med forvandlingen fra modell til restaureringsobjekt:
Summen av dette ble at haugen med warbirds som ikke lenger oppfylte luftdyktighetskravene vokste og vokste. Kreative piloter fant etter hvert ut at noen deler gikk overens mellom modellene: "Jeg har hel kropp liggende her, og jeg ser at de hele vingene dine passer på den"
Linetreff er obligatoriske. Her kommer en Wilga sigende en liiiten anelse høyt. Det må da bli treff?
Yepp, det ble treff og nærkontakt med moder jord var neste øvelse.
Andre kutta lina og fløy videre. Men de måtte ligge i holding langt ute mens lina ble skjøtt sammen igjen.
Summen av alt dette ble:
- Trivelig dag på stripa.
- Vinterarbeider på hobbyrommet venter.
- Mer å hente for søppelmannen.
- Gode nypressa vafler ga det hele et løft, takk til gutta i kiosken!
Og sannsynligvis mange som kom hjem og følte dagen hadde vært helt okei.
Flere klubber som får lyst å ha limbo på terminlista si? På Skoger er neste limbo (også tradisjonen tro) i romjula. Da står det også varme fiskekaker på menyen, og det fyres godt i ovnen.
Comment