Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P - Åpent mesterskap - Ekeberghallen Lørdag 29.01.2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F3P - Åpent mesterskap - Ekeberghallen Lørdag 29.01.2011

    Dagen før Cirrus RCFK arrangerer den store Modellflymessen i Ekeberhallen arrangeres Åpent mesterskap i F3P.
    Det blir med andre ord Modellfly både lørdag og søndag, så det er bare å holde av 29. og 30. januar til helgetur til Oslo, og begynne å trene på F3P-programmet!

    FAI's regler for F3P kan lastes ned her, les fra side 51.
    World Air Sports Federation

    Mer informasjon om arrangementet kommer her og på modellflymesse etterhvert.

    Vennlig hilsen,
    Martin Krafft
    Cirrus RCFK

  • #2
    Blir det lavere klasser for oss pingler, eller kjøres bare de programmene som er nevnt hos FAI?
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Det er lagt opp til en ren FAI konkurranse basert på F3P reglene, men for deg er dette bare barnemat! (noe du kjenne til )


      Click image for larger version

Name:	F3P.JPG
Views:	1
Size:	35.2 KB
ID:	572099
      Last edited by Quadrocopter; 20-10-10, 12:57.

      Comment


      • #4
        Tja, nå har jeg prøvd å fly noen ganger gjennom programmene på sim, og fløyet ute i dag for første gang på nesten to måneder med en depron-Yak, tror ikke småen er veldig imponert. Fikk uansett endelig fløyet med barnevogn. Men, den barnematen du refererer til høres interessant ut, han skal begynne så smått med barnemat om fire måneder
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Da er du klar - så er det bare å melde seg på!

          Comment


          • #6
            Ok, jeg stiller opp selvom jeg tviler sterkt på at jeg klarer å komme meg helskinna gjennom programmet. Men noe må man jo sikte mot...
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Nå er det lagt ut mer informasjon om F3P-stevnet, og mulighet til å melde seg på

              trykk på bildet for å komme til påmelding siden


              MVH Martin
              Cirrus RCFK
              Last edited by Quadrocopter; 15-11-10, 23:17.

              Comment


              • #8
                Gratulerer med barn og velkommen på laget, eller noe.
                Da trenger du i det minste ikke fly så mye de neste 18 årene.


                Originally posted by bjeff View Post
                Tja, nå har jeg prøvd å fly noen ganger gjennom programmene på sim, og fløyet ute i dag for første gang på nesten to måneder med en depron-Yak, tror ikke småen er veldig imponert. Fikk uansett endelig fløyet med barnevogn. Men, den barnematen du refererer til høres interessant ut, han skal begynne så smått med barnemat om fire måneder
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #9
                  Oppdatering om Cirrus og Vingtors arrangement i Ekeberghallen 29. Januar:

                  PROGRAM
                  - KL 12-14: Fri flyging/trening.
                  - Kl. 14. Sport07 - konkurranse.
                  - Deretter: F3P (AP) dersom det blir mer enn 2 påmeldte.

                  SØNDAG 30.01. på Modellflymessen blir det oppvisning med Carl Olsson!

                  Video, program, påmelding, detaljer på modellflymesse

                  MVH Martin

                  Comment


                  • #10
                    Vi er bare to som er påmeldte til F3P, og det er for dårlig! Det er fortsatt en uke til konkurransen, så meld dere på slik at den ikke blir avlyst.

                    Selv har jeg fløyet programmet endel i Phoenix simulator, men kun fått fløyet det en håndfull ganger (utendørs) i går og forgårs.

                    Med en uke trening på sim burde mange klare å komme gjennom programmet. Dersom noen vurderer å stille og har Phoenix, så kan vi fly sammen fram mot konkurransen.

                    HUSK: DET ER KUN F3P-AP OG IKKE AF SOM KJØRES; DET GJØR DET VESENTLIG ENKLERE Å DELTA!

                    Min ambisjon er å komme helskinna gjennom, det kommer ikke til å se pent ut
                    Last edited by bjeff; 22-01-11, 13:22.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Hørt noe om at det må være et minimumsantall deltakere for at det skal bli noe av konkuransen? Kunne meldt meg på som en filler Aldri flydd noe program før, vet ikke helt hvordan jeg skal komme i gang..
                      Honeybee CP 2

                      Comment


                      • #12
                        Det skal være minst tre deltakere, tydeligvis. Youtube er et godt verktøy, feks denne videoen . Studér beskrivelsene hos FAI og fly i sim til det sitter noenlunde. Du bør ha et fly som egner seg, selvsagt (ryktene sier at du har kanonbra fly ) Utslagene må også jobbes endel med, jeg ble overrasket over hvor lite sideror som er nødvendig unntatt i stallturn. Supert om du stiller! Jeg blir nok listefyll selv, men nå har jeg trent så mye i sim og brukt tid på å få ferdig et dugelig fly at jeg vil ha action.
                        Last edited by bjeff; 22-01-11, 20:00.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Hvilket fly har du tenkt til å fly med under konkuransen?
                          Honeybee CP 2

                          Comment


                          • #14
                            Kosmos fra Topmodel (samme modell som i videoen over, men min er litt tyngre enn den på videoen).
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #15
                              Hehe! Jeg er ikke NLF medlem enda, så da er det jo bare å glemme uansett ser jeg :P
                              Honeybee CP 2

                              Comment

                              Working...
                              X