Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warbirdweekend 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2009, the golden year



















    Comment


    • 7 ship formation

      Comment


      • Obligatorisk oppvarming før første flight at 0800Z

        Comment


        • Stuka fra 2011



          And Tucanos, sjekk den stripa da Det er golf green



          Comment


          • Warbird Weekends store beskytter er denne sirena

            Comment


            • Legg merke til været på alle bildene...
              Geir Dyrdal
              Scale Warbirds of Norway

              Comment


              • Originally posted by gadyrdal View Post
                Legg merke til været på alle bildene...
                Det er alltid fint vær. Punktum.

                Vi har hatt WBW fra 2005 (2005 warbird meet kun 1 dag, og 2006 2 dager, siden 2007 tre dager) og til og med 2011. Det er 7 ganger, 18 dager, kun 1 dag har blitt avlyst selv om vi fløy litt den morgenen også.

                Comment


                • Da fikk jeg testflydd Hurricane med Saito Fg 30 i dag og den gikk nå som en drøm så da blir den med også. ikke noe prakteksemplar da den har hatt en skrell, men moro lell. Den er pitchy på landing og sluggish i lufta men engelskmennene brydde seg vel ikke så mye om flyegenskapene bare de fikk fri utfoldelse av rariteter??


                  Er det noen som har en pilot som kan passe i den??

                  Click image for larger version

Name:	ESMHURRICANE-82AAF.jpg
Views:	1
Size:	52.9 KB
ID:	591326
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • Golfgreen var nevnt her i en post....... -satt 4 timer på traktorklipper`n i ettermiddag/kveld, begynner å ligne noe nå..... ----stripa er iallfall iorden for storinnrykk.
                    Hvilken skala er Hurri`n da Alf?
                    John Arne Sagøy
                    Scale Warbirds of Norway
                    Trønderbataljonen
                    www.scalewarbird.org
                    No guts, no glory

                    Comment


                    • Flott sak, den hurrien. I BoB farger, det gjør seg.

                      Har du prøvd å lande med 90 grader flaps?

                      Er vingene delt rett utafor hjulene?
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • Det er ESM sin, ikke helt sikker på skalaen. Er 2m vingespenn.

                        Den kutta på andre avgangen, fikk inn hjula men skrella litt vinge under. Er lappet greit sammen og skal se om jeg får flydd meg inn såpass at jeg liker den.

                        Har oppimot 90 grader flap og har sjonglert litt mellom halv og full men ikke funnet noe sweetpoint ennå.

                        Hvis den trimmes til behagelig fly så kjøper jeg ett kit til med hel vinge.

                        Understell står i senterseksjonen og testa å ha senterseksjonen skrudd til kroppen med avtakbare vinge tipper men ble raklete og valgte å hel lime vingen.

                        Mvh
                        Alf
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • Jeg hadde dette flyet i 3 år før jeg solgte det. Var første som fikk det i Norge. Med dette flyet ble jeg så utrolig mye bedre til å fly. Landingene satt etter at jeg leste Roy Vaillencourt sin oppskrift på å lande Hurricane. Han har skrevet et godt stykke om dette da flere hadde problemer med å lande hans. Det funker som smør

                          Det er herlig å se denne i aksjon. Angrer litt på at jeg solgte min, men det er nå slik det er og det er jo enkelt å få tak i ny dersom lysten skulle bli for stor. Hurricane er et super tøft fly. Min var dog i norske farger da vi hadde hurri etter krigen, men den gikk heden når taket på kjevik hangar knakk grunnet for mye snø.

                          Her er min fra warbird meet 2005

                          Comment


                          • To rustne herrer fra warbird meet 2005

                            Comment


                            • Unge herr Spitfire med heimelaga Sukhoi 27 flanker, også fra 2005

                              Comment


                              • Originally posted by oistein View Post
                                Jeg hadde dette flyet i 3 år før jeg solgte det. Var første som fikk det i Norge. Med dette flyet ble jeg så utrolig mye bedre til å fly. Landingene satt etter at jeg leste Roy Vaillencourt sin oppskrift på å lande Hurricane. Han har skrevet et godt stykke om dette da flere hadde problemer med å lande hans. Det funker som smør
                                Leste den nå og er i den leia jeg har testa. Er usikker på CG så skal se om jeg får veid hjulene og beregnet RIKTIG CG.. ESM er ikke kjent for å være flinke med det.



                                Mvh
                                Alf
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X