Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftsportshelg i gulen 25-28 Mai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Luftsportshelg i gulen 25-28 Mai

    Kunne ikke se att dette var publisert på forumet. Luftsportshelg i Gulen 25-28 mai 2012 | Bergen Modellflyklubb

    Man støtter jo en god sak i tillegg om man stiller på dette arrangemanget ( les link )
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    er det noen fra forumet her som skal til gulen ? eller noen som vet hvor denne stripa ligger og kan forklare veien, eller legge frem en adresse som er i nærheten av stripa, slik att man kan legge denne inn på gps ?
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Spør du meg så er det helt på trynet at ikke denne informasjonen har kommet ut her tidligere. Hvordan skal folk kunne planlegge denne helgen 5 dager før happeningen skjer? Hadde jeg vist om dette for 14 dager siden kunne jeg tatt med heli til bergen og tatt dagene i gulen søndag og mandag siden jeg da kjører hjem denne helgen og forbi gulen uansett. Jaja. Først klager man over dårlig rekruttering. I neste øyeblikk informerer ikke klubbene om slike happenings

      Comment


      • #4
        jeg hadde aldri vurdert Bergen engang, men hvis jeg skal på ting så må jeg planlegge.
        Skrevet av Styret 13 mai, 2012 - 21:43
        Det er i seineste laget
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Er nok desverre enig med deg i det du skriver. Helt tilfeldig att eg fikk med meg dette. faktisk en i microfly miljøet som tipset meg. Og den sida til Gulen luftsport blir ikke jeg klok på vertfall??
          Velkommen til Gulen Luftsportklubb
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            jeg hadde aldri vurdert Bergen engang, men hvis jeg skal på ting så må jeg planlegge.


            Det er i seineste laget
            Dette skjer i sogn og fjordane, men det er BMFK som står for annonseringa?? skjønte ikke den heller jeg da men
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment


            • #7
              Stripa i Gulen trur eg skal vere noko av det betre av mikroflyplassar i landet, idyllisk og høg standard. Men modellflymiljøet der har eg ikkje høyrt så mykje om, dei gjer i såfall ikkje så mykje ut av seg utad. Det verkar som om dette hovudsakleg er eit treff for litt tyngre doningar. Dei har jo kraftlinjesaka som dei slit med (vert spennande å sjå utfallet av denne...), og nyttar denne helga til å vise aktivitet og engasjement. Nokon frå miljøet i Gulen som har meir info?
              Runar Sandnes
              Medlem i Gloppen modellflyklubb

              ------
              Constantly fighting gravity

              Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

              Comment


              • #8
                Nydelig sted! Synd den kraftlinja må gå akkurat der da. Er det ikke mulig å flytte litt på slike linjer. Hadde det ødelagt for en fotballbane, hadde det blitt mye spetakkel.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Legger inn en liten oppdatering fra helga i Gulen. Tror alle som var der storkoste seg på ei stripe med alle fasiliteter på plass. Det var laget til aktiviter for barn slik att voksne kunne få leke med sitt i fred og ro. Det var kiosk, toalett, dusj og mulighet for overnatting i klubbhuset om man ikke hadde telt eller lignende med seg. det gikk en elv forbi like ved stripa. der var det rigget til med 8-10 kanoer med flytevester slik att barn kunne padle og bade der. Dert var og rigget til balanseline over elva som var flittig i bruk. Det hører med til historien att elva / bekken hadde liten vannføreing slik att det ikke var nok vannstand til padling. Det ordnet grunneier / pådriver enkelt med å hente gravemaskina si og demme opp elva til passe vannstand. Det var og mulighet for tandemhopp med PG og ein tur med Trike, og det kostet ingenting hva man tok seg til Grunneier nektet til og med å ta i mot betaling for bruk av strøm til campingvogn etc. En fantastisk fyr det der, som det ikke finnes så mange av lenger desverre. Det vart ei minnerik helg med en del flyging med både motorfly og seilfly på hang. fikk ikke tatt så mye bilder, men legger ved noen.

                  Click image for larger version

Name:	SAM_0019.jpg
Views:	1
Size:	181.5 KB
ID:	588781Click image for larger version

Name:	SAM_0012.jpg
Views:	1
Size:	219.5 KB
ID:	588784Click image for larger version

Name:	SAM_0007.jpg
Views:	1
Size:	185.2 KB
ID:	588786Click image for larger version

Name:	SAM_0018.jpg
Views:	1
Size:	158.0 KB
ID:	588787Click image for larger version

Name:	SAM_0017.jpg
Views:	1
Size:	135.9 KB
ID:	588788Click image for larger version

Name:	SAM_0009.jpg
Views:	1
Size:	150.2 KB
ID:	588789
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment

                  Working...
                  X