Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warbirds over Evje 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Alle 3 flyene mine er like hele etter BWW !!! Fantastiskt. Ikke en eneste hjul-legg er revet ut.

    Jeg må si jeg syns det er merkelig at leverandørene av jetfly heller lager noe som bare i prinsipp ligner på en warbird, men er noe annet.

    Har sett eksempel på noe som ligner på en Vampire, men ikke er en Vampire. Eller ligner på en F-5, men ikke er det alikevel.

    Og med de merkeligste farger.

    Syns det er synd.

    Men du har vel en jet på gang som er en virkelig warbird, kjenner jeg deg rett. Bare ikke denne gang.
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • #32
      Masse fine jet som går i warbird kategori men ikke som jeg eier. Har en F16 men har ingen følelser for den så den selges. Kommer en å ser på den i dag

      Vet ikke om Hawk akkurat har flydd i krig men finnes jo i diverse camo skjemaer, men orker ikke bruke tid på å lakke om. Den tiden får heller brukes på skikkelige fly, de med propell

      Men dere Tysker-fans burde jo fått dere jet, finnes jo en rekke rå tyske fly?? Eller skal dere spare det til dere blir ennå gamlere? Hahaha
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #33
        hehe, nå var du ikke morsom, Alf!!!!

        Det blir nok ikke noe jet på meg, nei.

        Vi hadde noen diskusjoner om multi-engines på BWW, og hvor mye kunnskap og dyktighet som kreves for å hive seg på noe slikt.

        Jeg tør ikke.

        Men se på John Ranson her. Han ødelegger ene propellen på denne videoen. Hvorpå han gir full gass på motoren som er igjen, går rundt og lander. Helt utrolig ;

        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #34
          Er ganske spent på mitt twin prosjekt, er egentlig flyklar til Evje. Tigercat med to Saito 170 stjerne. Men det er vel egentlig ikke warbird så får la den bli hjemme. Har ikke noe rc twin erfaring fra før men har hatt en og annen twin fullsize med engine failure.... Først av alt korriger med rudder, fyll evt på med balanseror men aller viktigste er å få nesa ned og få fart nok til å kunne manøvrere. Har endel Notodden stevner på baken som tilskuer og det er en skikkelig gjenganger. Engine failure, pitch opp, stalle den skikkelig, holde så lenge at du er garantert å aldri komme ut av spinnet pga for lav høyde. Hjemtransport i søppelsekker...

          Du må kjøpe jet nå vet du Kwik, synet blir jo bare dårligere og dårligere.. Mm
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #35
            Evje er jo en flott plass å prøve ut Tigercat Alf. Glenn skal ta med seg sin 110. Tigercat er jo warbird siden de klarte å skyte ned 2stk Po2 Polikarkov under Koreakrigen

            Click image for larger version

Name:	1728217.jpg
Views:	1
Size:	101.8 KB
ID:	608034
            Balsa

            Comment


            • #36
              Det var ikke gæli.... Komme så raskt som Tigercat flyr og treffe den paraplyen der.... Vil ikke fly maiden på stevne...
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #37
                Det er ikke stevne,bare treff. Du er vel ikke redd for tilskuere på maiden Alf ?? Kan filme for deg jeg.
                Balsa

                Comment


                • #38
                  Livredd Wulf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #39
                    Skal støtte deg på best mulig måte jeg Alf, så dette går bra
                    Balsa

                    Comment


                    • #40
                      Men hva hører jeg, tatt helt ut av sammenheng og får fram det jeg mener å forstå, Kenneth er klar for turbinmodell, det blir vel en 262 det da.. cool.
                      John Arne Sagøy
                      Scale Warbirds of Norway
                      Trønderbataljonen
                      www.scalewarbird.org
                      No guts, no glory

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by spitfire View Post
                        Men hva hører jeg, tatt helt ut av sammenheng og får fram det jeg mener å forstå, Kenneth er klar for turbinmodell, det blir vel en 262 det da.. cool.
                        Hvis man gjentar delvise sannheter eller usannheter gjentatte ganger blir det oppfattet som sannhet og de som blir utsatt for dette blir selv overbeviste...Ikke sant kenneth.....
                        Det er ett ord for dette, tror det heter propaganda.......he-he...
                        John Arne Sagøy
                        Scale Warbirds of Norway
                        Trønderbataljonen
                        www.scalewarbird.org
                        No guts, no glory

                        Comment


                        • #42
                          hehe, dere er nå en morsom gjeng!

                          Hva sier du John Arne, begynner warbird følelsen å sige inn over deg?

                          Tenk, det er bare ei uke igjen til Evje! Helt utrolig hvor fort tiden går når det er vår.

                          Jeg må si jeg gleder meg veldig til Evje. Er noe eget når mange warbird folk samles og kan kose seg med flyging og prating. Ikkeno stress.
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #43
                            Jajaja, det er nettopp dette, det begynner å nerme seg, retorikken tar seg opp og skrur opp forventingene....Jet er tøft da Kenneth, føler at du begynner å ta det innover deg nå.......coool!
                            John Arne Sagøy
                            Scale Warbirds of Norway
                            Trønderbataljonen
                            www.scalewarbird.org
                            No guts, no glory

                            Comment


                            • #44
                              Tror Kwik går i skjul og sparer til den store 262'n fra Airworld sånn at han kommer ut av turbin-skapet
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #45
                                Kenneth drømmer om en Me163 han. Men det er hemmelig.
                                Balsa

                                Comment

                                Working...
                                X