Unconfigured Ad

Collapse

Vel blåst.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eureka
    Forhandler
    • Aug 2002
    • 764

Vel blåst.

Da var Fagernes flyshow over for i år.

Vi vil berømme klubben for et utmerket arrangement, med stor bankett og fyrverkeri, og et godt gjenomført arrangement.

Gratulerer til alle vinnerne, og takk til alle som stakk innom vår lille stand der vi hutret oss gjennom "tri heile dagar åt endes"

Vi sees til neste år.

Kjell Aanvik og Richard Blindheim
  • Trondhjem
    • Dec 2004
    • 639

Vil med dette henge meg på og takke for et flott stevne på Fagernes.
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

Comment

• andersh
      • Apr 2003
      • 1734

Jeg vil også gjerne få henge meg på her. Strømlinjeformet arrangement og "bergensgjengen" var enstemmig enig i at dette var kanon! Flere har allerede bestilt rom til neste år... vi vet bare ikke helt når...

Det bergenserene hang seg opp i som det mest negative med treffet var at dere kun hadde lompe på pølsene, ikke brød!

GODT JOBBA!
      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Morten
        • Apr 2002
        • 386

Hei

jeg må få henge meg på jeg og, "fytti grisen" for et bra gjennomført arrangement skulle nesten tro de ( Vfkm ) hadde kontakt med høyere makter når vi tenker på det været som var på Lørdagen, rene påske stemningen vi koste oss. gleder oss til neste år.

Men jeg lurer på en ting, hvordan kan et seilfly som flyr som en måke (eller kråke) vinne beste turbin ?? det er for meg helt uforståelig og i tillegg dundrer i bakken pga feilkonstruksjon i vingen??

Og når samme Eier vinner "best in show" med samme modell skjønner jeg ingen ting, i hvertfall ikke med det store utvalget av fly som var møtt frem.

jeg mener det MANGE andre som burde vunnet denne prisen, f.eks. Cato Horten sin F18 Hornet eller den sinnsyk svære Cuben på 450cm vingespenn, hva med turbinene som virkelig laget show for publikum i hastigheter opp mot 400 km/t i lowpass 50cm over bakken??

Men en ting er vel alle enige i "best crasj prisen" var det ingen over, ingen ved siden av, det kunne bare være seilflycrasjet som vant.

uansett vi gleder oss til neste år

Mvh
        Morten
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Stødig arrangement, fint vær og nydelig is. Men, på Fagernes i år var det mange fine modeller og flygere som aldri ble rettferdigjort,- som f.eks nydelig flyving med Extra300, F16, McDonnals passasjerfly, F18, gressklipper, Katana, helikopter og 3D med jet.... Jeg mener signaleffekten til modellflygere og publikum hadde vært mer i henhold til det man ønsker at modellflyving skal være, om arrangøren hadde hatt fokus litt på utsiden av disse 9 meterene med bulkete isopor-vinger.

Det er selvfølgelig imponerende at noen virkelig bygger noe så stort og drar litt show med det. Men, jeg det ble skummelt etter at piloten etter en feilmanøver havner over publikum med en modell alle kan se har noe feil med vingene sine. De bøyde seg ulikt og ujevnt. Rett etter denne lille "flikken" over publikum knakk så vingene i bunnen av en loop og jeg tror ingen var spesielt overrasket.

Hvorfor ikke fly den som en slik modell skal flyes? Opp med motor og ned som ett seilfly. Det hadde imponert så mye mer enn å grisefly med noe som er på grensen av hva som er lovlig her til lands...
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• Totto
            • Dec 2003
            • 406

Meget flott stevne og jeg koste meg skikkelig, men sov juryen....hmm
            Mvh
            Totto Dahle
            www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
            Medlem Agder Modellflyklubb

Comment

• andersh
              • Apr 2003
              • 1734

Jeg støtter Tom Erik. Vingene kunne like godt knukket rett over depotet i den misslykkede rollen på fredag, eller i den misslykkede loopen på lørdagen som Tom Erik viser til.

Jeg har laget en video av flyturen på lørdag som viser hele turen, også loopen som sendte han ned mot publikum/depot. Ser man litt på vingene da er det ikke mye som skiller at de kunne brukket der. Men det er lett å være etterpåklok. For alt vi viste kunne vingene være konstruert for å møte hverandre på midten over canopyen uten å brekke.

Videoen ligger på webben min (http://rc.andersh.com) under video.
              Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• obelix
                • Mar 2004
                • 471

Hei jeg må oxo få si noen ord om stevnet for meg var det hvertfall en kjempetur og STEVNET var etter min oppfatning en knallsuksess.
                Når det kommer til premiering vill jeg ikke legge meg opp i hvordan dette er gjort da jeg har lite erfarenhet innen modellflyging. Eneste prisen jeg egentlig henger meg opp i er beste propell da jeg hørte at i fjor var det en composite arf som vant det er jo ikke helt rett etter min mening da det møter folk opp med flisebygde scalafly der det ligger mundrevis av timer eller for ikke å si tusenvis av timer med å bygge dem alle som har penger kan jo kjøpe seg en composite arf og se like ut elleer hva?
                Men jeg fløy gressklipperen og har fått masse respons for den var til og med på tv2 21:00 nyhetene i går med en visningsflyging på flyplassen i haugesund radiointerjuver og lokaltv.(men alt dem sier stemmer ikke alltid da hehe) pluss jeg fikk en artikkel i valdressavisa,så for meg så føler jeg har fått oppmerksomhet nok da

Gratulerer igjen vfkm med ett godt gjenomført stevne
                Oi en perfekt landing

Comment

• Thinnthinn
                  • Sep 2002
                  • 1172

Jeg henger meg på heder og ære til stevneledelsen!
                  Like fantastisk stenve som alltid!! Utrolig show på lørdag tross at full-size uteble.

Jeg henger meg heller ikke opp i juriens beslutning ang. premieutdeling, men likte ikke spesielt å bli overflydd av en diger turbin i mislykket loop mens jeg satt i depot... Hørte flere sure miner ang. premiering av uansvarlig flyging.

Ellers ønsker jeg at sikkerhetssjef tar en studietur til Arvika... (Har selv ikke vært der, så JEG skal også ta en studietur ).

Køsystemet fungerte heller ikke i år...

Det var flere enn meg som køet fra klokka 11 til klokka 15 før vi fikk oss EN tur på lørdag, mens vi så "de store gutta" fly to, tre, fire og kanskje fem ganger.... Hørte flere som ikke visste om de gadd å komme neste år hvis det ikke ble ordnet med køen! Det skal ikke, etter min mening, være mer rett til å fly jo mer modellen koster! Alle skal ha lik mulighet til å fly like mye, og slik var det IKKE i år heller....

Men undertegnede har da i alle fall besluttet å bestille plass til neste år, uten å bære nag... Til og med kona koste seg under hele stevnte, og vi dukket opp på torsdag!

Vel blåst, tross alt!
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• obelix
                    • Mar 2004
                    • 471

LOL ler meg i hel gressklipperen min er vist på NBC i usa http://www.nbc30.com/news/4291480/detail.html
                    og den skal visst vises i latvia og tyskland oxo fikk telefon fra tv2 som tipset meg om saken telefonen står ikke stille lenger hoho
                    Attached Files
                    Oi en perfekt landing

Comment

• Flydude
                      • Jun 2004
                      • 509

Hva med å ta litt cash for å bruke bilder av DIN gressklipper? ? ?

Hehe...Bare kødder.... ....(Å, så morsom jeg var! ) Utrolig morsomt at du får så mye oppmerksomhet da!
                      Simen

Why drink and drive, when you can fly so high?!

Comment

• jj
                        • Nov 2002
                        • 1327

Takker for alle innspill som har kommet i denne tråden. Jeg skal ta med meg alle tips og ros frem mot neste års show.

PS In flight video er kommet tilbake fra NRK, dvs filmklipper Finn Krogvig som har gjort en kjempejobb med å redde bitene. Noen snapshots lagt til i eget album www.vfkm.no
                        Støtt klubben ved å kjøpe DVD nå mens dere har muligheten.

Hilsen Jojo
                        Kass./sekr. Valdres Flyklubb Modell
                        Jo Grini
                        http://vimeo.com/jojoen
                        http://www.youtube.com/jojoenno
                        http://www.jojoen.no/

Comment

• pepsimannen

#13 Unapproved
                          Jeg er enig i at stripa i år var helt rå, bedre skal du lete lenge etter. Når det gjelder premiering etc. var hele stevnet en fiasko. Hadde det vært Ola Normann som fløy så uansvarlig som denne Ventusen ble flydd, hadde han fått flyforbud resten av helgen. Det var ikke bare en eller to ganger Ventusen enten fløy over depotet eller rett mot depotet for så å trekke skikkelig G tyve meter fra depotet. Dette skjedde jo flere ganger per tur. I tilleg blir han premiert for det,,,,, HALLO!!!! Alle gikk jo bare og ventet på at de vingene skulle kollapse. I tillegg blir han trøstet med en pris som Jo grini kalte " mest uheldige" på banketten. Hva er så uheldig med å trekke flere ganger mer G enn vingen tåler, det er ikke uheldig det er uforstand og skulle heller påkalle en irettesettelse av stevneledelsen. Alle gikk jo som sagt bare og ventet på at vingen skulle kollapse. Synes hele stevnet ble ødelagt av at Stevneledelsen ble så blendet av 9 meter at de ikke så dette. Jeg synes det er leit at dette som skjedde i år har skjedd, da Fagernes stevnet alltid har vært årets høydepunkt, men jeg må si det rett ut: Hvis det blir arrangert et annet stevne neste år på samme dato som fagernes stevnet, tar jeg Jet`n i bilen og drar dit istedenfor ( og jeg vet det er mange andre som tenker den tanken). Til slutt må jeg takke Heligutta for en oppvisning som det står respekt av. Det er ikke mange som har slik kontroll som dere. Jeg har selv flydd "visp" i fire uker og jeg kommer aldri til å skjønne hva dere gjør med stikkene. Håper det er med litt av dere i både film og billedarkiv i VFKM sine hjemmesider. Til slutt: Jo Grini, jeg ser du skriver at du vil ta med deg all skryt til neste år. Vil du ta med deg litt av kritikken også?

Christian

Comment

• Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

Takker for kommentarer angående mitt seilfly.
                            Noe av det er rett, annet er det ikke. Det påstås at vingen bøyer seg ulikt på grunn av feilkonstruksjon. Det er ikke riktig. Vinger bøyer seg alltid ulikt når et fly svinger ( Hvis de bøyer seg). Den innerste vingen i svingen, vil alltid bøye seg mest, fordi den har den høyeste G-belastningen. Det her gjelder seilfly spesielt.
                            Det som er rett, er at det var mangelfullt testet/konstruert med det som har med G å gjøre. Og det er skummelt nok. Men jeg trodde det var nok. Under de testene jeg selv hadde gjort ved å bøye vingen manuellt, var jeg ikke i tvil om at det ville holde. Men det gjorde altså ikke det. Jeg tar selvsagt kritikk over at jeg var innom over folk. Grunnen til det, er at siderormixen var på når rollen ble innledet. En feil, og min feil alene. Den skulle ikke være på idet heletatt..

Når det gjelder avgjørelsen om best turbin og best in show, så får det helt og alene være juryen sin avgjørelse.
                            Men jeg vet, at uansett hvem som hadde fått den eller de, så ville det være noen som ville være misfornøyd med avgjørelsen.
                            Men jeg tar kritikken til etterretning, og lover at det ikke blir noe skummet til neste år.

Ingen tvil årets høydepunkt for modellfly for meg også, og all honnør til arrangørene.

Gudmund
                            Mvh
                            Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• jj
                              • Nov 2002
                              • 1327

Originally posted by pepsimannen
                              Jeg er enig i at stripa i år var helt rå, bedre skal du lete lenge etter. Når det gjelder premiering etc. var hele stevnet en fiasko. -----------------snipp---------- Til slutt: Jo Grini, jeg ser du skriver at du vil ta med deg all skryt til neste år. Vil du ta med deg litt av kritikken også?

Christian
                              Som sagt vil jeg ta med meg alle tips videre til neste år. Juryen skal selvfølgelig også bli tipset....

Hilsen Jojo
                              Kass./sekr. Valdres Flyklubb Modell
                              Jo Grini
                              http://vimeo.com/jojoen
                              http://www.youtube.com/jojoenno
                              http://www.jojoen.no/

Comment

Working...