Unconfigured Ad

Collapse

Notoddenstevnet-06

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Det var vel verdt de 70 i inngangspenger
    Masse fin flyging og mye flott å se på, pølsene var gode.

Comment

• netroh
      • Oct 2005
      • 273

Fantastisk stevne

Hei

Som vanlig et fantastisk gjennomført stevne og masse fine fly. Kommer igjen til neste år. Kanskje Nils Olav og jeg får trent litt mer formasjonsflyving i mellomtiden.
      Last edited by netroh; 11-06-07, 16:55.

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Ser ut til å ha vært ett knallbra stevne! Mange fine bilder. Håper alt klaffer bedre for min del neste år, så får vi 3 stk emhw modeller i formasjon!
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5878

Noe som forundrer meg er lørdagens krasj med fire-motors.
          Sist jeg så mannen fly og gangen foran det så skjedde jo akkurat det samme?

En eller annen dag så ender de 20 kilos klumpene i publikumsområdet og jeg er IKKE imponert !

Comment

• Skrentskliern
            • Oct 2005
            • 88

Notodden

Originally posted by affa

En eller annen dag så ender de 20 kilos klumpene i publikumsområdet og jeg er IKKE imponert !
            Kanskje Tema95/NLF kan komme med et innspill på hvordan det bør håndteres?

Personlig er jeg enig med Affas innlegg. Det er et vanskelig område vi er inne på nå.
            Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

Comment

• affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5878

Uten tvil følsomt, men her aner jeg litt dårlig flytrening/kunnskap. Jeg tok bilder i stall og øyeblikkene etterpå og det ser nok litt panisk ut.

Er ganske lite petimeter i utgangspunktet og liker frie tøyler, men når jeg føler at ting virkelig kan ende galt så må noen ta ansvar for å ha ett slikt stevne.

Comment

• tema95
                • Aug 2002
                • 977

Originally posted by Skrentskliern
                Kanskje Tema95/NLF kan komme med et innspill på hvordan det bør håndteres?

Personlig er jeg enig med Affas innlegg. Det er et vanskelig område vi er inne på nå.
                Jeg referer til sikkerhetsutvalgets foreløpige innstilling som kan lastes ned fra www.modellfly.info sammen med resten av "foredragene" fra ledermøtet 2006.

Se denne presentasjonen et stykke ned på siden:
                Presentasjonene fra ledermøtet 2006 - [12.05.2006]
                Alle presentasjonene og underlagspapirene fra Modellflyseksjonens ledermøte 2006 kan nå lastes ned fra weben som en zippet fil. Fila inneholder også "viewer" for PowerPoint presentasjonene. NB: Fila er ca 50 MB! Last ned fila her.
                Etter nedlasting, pakk ut fila og dobbeltklikk på play.bat. Dersom du brenner hele katalogen til en CD skal den starte av seg selv når den settes inn i CD-leseren.
                Dersom du ønsker tilsendt en CD i stedet (til klubbens adresse), send en e-post. Ikke glem å angi fullstendig adresse.

Store modeller, flybarhet og pilotens erfaring er sentrale temaer her.

Og jeg er enig i den bekymringen som utrykkes.
                Last edited by tema95; 12-09-06, 19:02. Reason: Lagt inn lenke
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

Comment

• Lumbajack
                  • May 2002
                  • 635

Originally posted by affa
                  Akkurat det slo meg også.....

...hmm, det er jo skrekkscenarioet da. I rettferdighetens navn så synes jeg det er på sin plass å nevne at i dette tilfellet gikk jo alt etter 'boka'. Flyet hadde avgang vekk fra publikum, fikk trøbbel av noe slag og gikk ned i et område sperret for almen ferdsel, lang vekk fra publikum og deltagere.
                  Dette betrakter jeg da som et uhell og ikke en ulykke eller nestenulykke.
                  Man kan selvsagt stille spørsmål om pilotens evner, modellens luftdyktighet etc. men det kommer litt på siden her.
                  Jeg har en masse teorier om hvorfor ting går galt i slike tilfeller...men det er et tema for en annen tråd.

Vil takke KMFK for et supert arrangement og som for min del er årets absolutte høydepunkt når det gjelder modellfly.

PS: Kan noen i arrangementkomiteen gi meg adressen der dere bestiller det utrolige været hver gang. Kommer hjem for tredje gang med lett solbrendt nese
                  Mvh

Olav Lund

Comment

• Aeroholiker
                    • Aug 2003
                    • 360

Hiver meg på og takker for et flott stevne..

Noen som vet hva som skjedde med mustangen som gikk i bakken.
                    Den som hadde touch and go med masse touch og ikkeno go.. ?

Var det tommelglitch?

Geir
                    Geir Bjelkarøy

http://www.phoenix-rc.org

"Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Bra betegnelse, hadde en sånn som avslutning på første skikkelige tur med mitt lille depronfly i går. Små hjul og humpete fotballplass skapte definitivt ikkno go

Comment

• jj
                        • Nov 2002
                        • 1327

Originally posted by Aeroholiker
                        Hiver meg på og takker for et flott stevne..

Noen som vet hva som skjedde med mustangen som gikk i bakken.
                        Den som hadde touch and go med masse touch og ikkeno go.. ?

Var det tommelglitch?

Geir
                        Jeg fløy noen meter bak i en lowpass og for meg så det ut som en plutselig glitch, slark (høyderor) eller turbulens. Det blåste "en del" og var litt turbulent akkurat da, så det er mulig det var det. Den gikk ihvertfall snor-rett før det.

Hilsen jj
                        Attached Files
                        Jo Grini
                        http://vimeo.com/jojoen
                        http://www.youtube.com/jojoenno
                        http://www.jojoen.no/

Comment

• Himing
                          • Sep 2003
                          • 49

Desverre blunket jeg akkurat da Mustang'en smalt i asfalten, men Øyvind Vassbotten sa etterpå at akkurat der hadde han krasjet en glider ved samme vindforhold, så han trodde det kunne være turbulens. Flyveren derimot sa rett etterpå at han trodde det var radio-glitch.
                          Må jo også føye meg i rekken av de som takker deltakerne for flott innsats. Og været var helt på vår side - mandag blåste det frisk bris i Heddal....
                          Krasj? Nei - det var en touch-and-go med for mye touch og for lite go.

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

PS: Jeg har satt feil navn på Storch-piloten i mitt review fra stevnet. Rett mann er Tor Arne Solberg selvsagt.
                            Beklager
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tema95
                              • Aug 2002
                              • 977

Originally posted by joo
                              PS: Jeg har satt feil navn på Storch-piloten i mitt review fra stevnet. Rett mann er Tor Arne Solberg selvsagt.
                              Beklager
                              For å være HELT korrekt, Thor (med "h") Arne Solberg.
                              Navn er viktig.
                              Mvh Terje Martinsen
                              leder Modellflyseksjonen/NLF
                              www.modellfly.info

Comment

• klausre
                                • Oct 2025

Originally posted by jarud
                                For mange begrensninger i forum-motoren til modellflynytt til dette er jeg redd for.
                                Hei, du kan jo legge de ut på galleriet? Mulighet for større bilder det husker jeg ikke helt feil. Evt. så kan du legge de i en zip så skal jeg laste de opp som vedlegg til denne tråden?

Comment

Working...