Announcement

Collapse
No announcement yet.

doping kontroll!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by RGJ
    en jeg jobber sammen med som etter han ble 40 litt for tung , meldte seg inn på et trengings senter for og prøve og få av seg litt.
    Etter en stund kom de fra doping kontrollen og sjekket alle der ...han ble tatt for noe mener det var allergi medisiner og hjerte greier , det var det han fortalte ihvertfall men det spiller ingen rolle.

    Resultat ingen mer trening og utestengelse !
    Og han var det vi kan kalle "hobby trener" ingen bolegutt med Mister Univers i tankene!

    Vet ikke om vi kan få besøk på stripa en vanlig dag ..alle bli sjekka og noen utestengt for vanlig hobbyflygning!
    Jeg har også drevet å trent en god del på helsestudio, og der er jo helt tydelig holdningene til doping helt annerledes enn i andre idretter som f,eks modellflyging.

    At treningsstudioer rundt omkring har blitt nødt til å ikle seg slike holdninger er ikke vanskelig å se når en ser holdningene til å dope seg i og rundt slike miljøer. Nå ser jeg heldigvis ikke mange slike holdninger hos oss modellflygere. Vi har en litt annen fokus liksom
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #17
      litt annen fokus!

      hhehe ja det er jo sikkert og vist!

      jeg vet ikke om det var studio eller NIF (om det er de som avgjør slike saker) som utestengte han.
      Men det jeg ville frem til er jo det at det er jo som vi diskuterte på års møte på Lillestrøm i helgen en tendens til forgubbing i miljøet og det gjelder nok også konkuranse miljøet i de forskjellige grenene våre og det er jo endel eldre men som kanskje trenger litt småtterier for og holde seg i gang .
      Jeg må jo innrømme at jeg ikke har sett lista selv om jeg er det jeg vil kalle en konkuranse flyger , men mitt medisin inntak stopper på en Parasett.
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #18
        I dopingbestemmelsene til NIF står det at en dopingtatt utøver suspenderes fra deltakelse i konkurranser og organisert trening i intill 2 år. Definisjonen av "organisert trening" er jeg ikke sikker på. Kan jo tenkes det innebefatter klubbkvelder på stripa.
        Bestemmelsene finnes her: www.nif.idrett.no/files/{79EA8BDE-F496-4123-A1EF-9551304A3DF9}.pdf

        Eivind
        Last edited by xtrem3D; 22-03-07, 09:40.

        Comment


        • #19
          Istedetfor å prøve å gjette, kontaktet jeg antidoping norge og spurte konkret. Dette var svaret jeg fikk:

          Hei,

          Under ser du utklipp fra reglene. Du finner dette på Forside | Antidoping Norge Som du ser så er det ikke nødvendig at du sender inn søknad når du ikke konkurrerer. Skulle det endre seg, og du starter å konkurrere, og fortsatt står på medikasjon som krever søknad så må du sette deg inn i hva som gjelder.

          Dette til informasjon.

          Følgende grupper trenger ikke søke om fritak, verken ordinært eller forenklet:

          Barn under 13 år som ikke konkurrer internasjonalt,
          Utøvere som kun deltar i bedriftsidrett
          Mosjonister som ikke konkurrerer
          Behandlende lege skal dokumentere legemiddelbruken i legejournalen. Dersom utøver tester positivt på et stoff som er forbudt i henhold til dopinglisten og kan dokumentere at det foreligger et grunnlag for å søke om medisinsk fritak, vil ADN be om at utøver søker om fritak.

          Vennlig hilsen / Best regards,

          Hege Otterstad
          rådgiver medisinsk fritak og dopingkontroll / Adviser TUE and Doping Control
          Med forbehold om dårlige dager:

          Svein Skogen

          Comment

          Working...
          X