Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glitch Crash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som sagt så må du vel forsikre deg om at den faktisk er EU merket.
    Når det gjelder bruk så tror jeg ikke vi trenger ta det her. Kort sagt binder du radioen din til mottakerene via en enkel prosess. På den måten får du heller ikke flydd et fly med "feil modell" på radioen. Det virker simpelt henn ikke mot feil fly/mottaker og du slipper å fly flya i bakken fordi balanserorene går feil fordi du har glemt å bytte modell på radioen etc.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #17
      Takk for svar esmel

      men som sakt så vet jeg at vanlige radioer er en annen frekvens, så man får ikke brukt de man bestiller fra statene pga de har noen og 70Mhz, mens vi kjører på 35. Er det noen slike feller her og?

      Hvis den er EU merket, er det bare å bestille da?=)
      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment


      • #18
        Nei, frekvensen er 2.4 GHz og er den samme overalt. Vet det er tatt inn DX7 fra USA som var CE merket før, men det er jo bare å spørre.

        Når det gjelder hva du sparer så er jo det litt uvisst.
        Radiopakken koster ca $ 350,- legg på frakt $ 50,- og du har drøyt kr 2800,-
        om vi forutsetter at du betaler din mva så kommer herligheta på ca kr 3700 inkludert mva og tollklareringsgebyr. Her hjemme koster den vel 3500 mener jeg ?

        Comment


        • #19
          Takk Tintin
          Kan det være riktig at vi får med lader og batteri hos Helidirct, kan se sånn ut
          eller? Men dette følger ikke med radioen fra Elefun hvis jeg ikke tar feil.
          For all del, kjempefornøyd med Elefun og servicen der, men kan det spares penger er det greit og se altrenativer
          Go Lower! Lower.... To Low!

          Comment


          • #20
            Kan ikke se hverken lader eller mottakerbatteri nevnt. På den annen side så er det vel ikke noe du har bruk for. Jeg har lader til min JR radio men bruker den kun om mine 2 computerladere er opptatt, og jeg kan like godt vente for den trenger mer enn 1 døgn for å lade en nimh pakke til radioen. Vel, nå bruker jeg den vel enda mindre siden jeg har gått over til lipo i senderen. Lader mottakerbatteriet av og til fordi jeg bruker det til å sette opp heli/fly i kjelleren, sånn et par 3 ganger i året....

            Vet ikke om det ikke gikk frem helt klart, men om du betaler mva på egenimporten av den radioen så sparer du altså ikke penger........

            Comment


            • #21
              ok

              men hva er da laderen helt oppe til høyre på bildet her til?
              404 Not Found

              Beklager at jeg er så grønn på ommrådet, setter stor pris på hjelpen!

              Og hvor mye koster mottaker batteri, og hvor får jeg kjøpt det hvis jeg må ha det i tillegg? =)
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment


              • #22
                Ah, der ja, på "more images". Ja jeg trodde egentlig settene kom slik både med lader og mottakerpakke. Dog har jeg registrert at mange, også butikker, plukker ut servoer, mottakerpakke og lader og selger dette løst ved siden av siden svært mange ikke har bruk for dette. Jeg hadde nok mailet dem og dobbeltsjekket om det betyr noe å ha dette.

                En mottakerpakke får du for noen hundrelapper.

                Ellers hadde jeg nok gått for pakken med de små digitalservoene for jeg mener det er de som er supre for 450n.
                De andre er ikke brukbare til heli etter hva jeg har fått med meg. Er vel ok i fly som har mindre vibrasjoner.

                Comment


                • #23
                  ok=)
                  Hjertlig takk for super hjelp igjen!
                  Go Lower! Lower.... To Low!

                  Comment

                  Working...
                  X