Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da satt miniumen i hagetreet, som forventet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har du ikke noen venner med et 90 size heli som kan hjelpe til

    Comment


    • #17
      Tjo, et litt større rc helikopter til å "blåse ned" depron faanskapet hadde vel vært tingen. Skal prøve med lang stige og fiskestang/fiskestenger i morgen. Får håpe flyet ikke ble så veldig skadd av baller eller hjulkapsler der oppe. Jeg forsøkte det tau trikset i dag med en skjøteledning med en tung "klump" i enden, men jeg greide rett og slett ikke å kaste høyt nok, da flyet ligger på den heeelt øverste grenen. Kommer en fyr med lift hit i begynnelsen av neste uke, men da er vel flyet "long gone". Jeg angrer på at jeg fløy i dag
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #18
        Jeg tror faktisk flyet og elekronikken klarer seg bare du tørker det godt, men batteriet har nok sagt takk for seg. Men det finns fler i butikken. De har så mange batterier at de selger dem

        Comment


        • #19
          her er jo en løsning
          fint ver,depron,trer og bazoka - (MFN) ModellflyNytt.no
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #20
            Originally posted by galmania View Post
            Da greide jeg det likevel, skulle ta en lang sving bak treet og antok at flyet var godt bak trekrona, men neida, disse små flyene ser alltid ut som de er lenger unna enn de er. Så nå sitter miniumen og piper heeeelt oppe i toppen av den gamle grana, 10 meter over bakken. En times kasting av basketballer, skjøteledninger, hjulkapsler og annet skrap som måtte ligge i nærheten førte bare til at armene mine verker og at flyet ligger enda lenger inn i trekrona. Sikkert ikke uten skader heller. Klatre opp er umulig da dette treet er utrolig "tettbygd". Og stigen rakk ikke lenger enn halvveis opp i treet. Hadde jeg bare hatt en laaaaang lett stiv stang.

            Er det noen som har erfaring eller forslag når det gjelder å få ned skjøre fly fra høyt over bakken? Synes synd på stakkaren og det er jo en tusenlapp bortkasta.
            Nå skal ikke jeg oppfordre noen til å ta livet av seg, men tror nok det går an å klatre der, hvis du virkelig vil.... Har selv vært oppi flere trær for å hente diverse flyvende ting
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #21
              Rasende morsom denne tråden...Spent på fortsettelsen...

              Mvh Einar - fortsetter den globale oppvarmingen får vi store trær i nord også...

              Comment


              • #22
                hvordan går det med stakkar`n?
                Joakim L. T. 94-Modell
                ---------------------------------------------------
                Aeroworks - Extra 300
                Extreme Flight - Yak 54E Profile
                Crrc-Pro GF26I
                EG - Yak 54 26cc
                Kyosho - Edge 540 .50
                C Goldberg - Cub med flottører
                OMP - Katana V2

                those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                Comment

                Working...
                X