Announcement

Collapse
No announcement yet.

C-ARF Extra 2.6 ned for telling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er du usikker på om mottakeren din er 100% så hadde jeg ikke vært i tvil - kast den, eller bruk den i noe mindre viktig - ikke "mekk på den.
    Har du et fly til flere tusen ++ kroner kroner har det ingen hensikt å spare noen hundrelapper for så å legge det i bakken igjen. (Vaskelig å erstatte noe som er kjært )

    Flyr du i et området som er utsatt for glitch hadde jeg vurdert å konvertere til 2.4GHz (dette har vært diskutert opp å ned tidligere i forumet - så det er ingen vits å ta dette opp igjen)

    Fortsetter du på 35MHz så velg en mottaker av topp kvalitet (hvis du ikke har det allerede i dag).
    Har selv sammen med flere andre erfart at for eksempel Graupner sine mottakere i den øvre middel klasse - som skal være bra kvalitet - ikke har virket i enkelte kombinasjoner - byttet til topp modellen fra samme leverandør og og det virket bra.

    Comment


    • #17
      Hadde et styg smell for moen uker siden, ingenting virket,å det viste seg at det var krystallen som tok kvelden.
      Last edited by ruborg2; 09-08-08, 12:33.
      Rune Borgersen

      Comment


      • #18
        Mulig.

        Originally posted by Ofly61 View Post
        Isolasjonen på antenna gnagd av + gnisning mellom to glassfiber deler
        + tørrt vær = Statisk elektrisitet ... tipper jeg.

        Så isolering av antenne er VIKTIG uansett materiale!
        Det var det første jeg også tenkte på.

        Har selv åpnet gass-kassen på vognen å fått statisk strøm i meg, å den er av glassfiber.

        Grunn til at antenne lednigen er isolert er vel fordi den ikke skal komme i kontakt med andre strømførende kilder.
        Antennen på radioen er jo ikke isolert. Det kan vel tenkes at den sender signal bedre, å samtidig er det ikke så står sjanse får at man er bortig noe. Eller...
        Odd Inge Haugan
        Formann Alta RC klubb

        Comment


        • #19
          Kjedelig sak dette, William! Håper du får det sammen igjen sånn noenlunde.

          I tilfelle du ikke har bestilt piskantenne enda så har jeg en liggende som jeg brukte i min "gamle" C-ARF Extra. Send meg adressa di på en mail og så ligger'n plutselig i postkassa...

          Geir Flesche har forøvrig også sånne antenner.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #20
            Originally posted by OAK View Post
            ehh...hvorfor i all hverden skulle det fungere? Det må i så fall være hvis radioen av en eller annen grunn har "klikket" og sluttet å sende. Noe jeg vil tro er temmelig sjelden.

            En PCM mottaker som går i failsafe vil gå ut av failsafe i det øyeblikket den får en godkjent pakke uansett så ved å slå senderen av og på så kaster du i beste fall bort verdifulle sekunder med 0 sendereffekt.

            Høres ut som en dårlig plan spør du meg. Med mindre jeg har misforstått noe her. Noe som selvsagt kan hende

            Vel, på Notodden for noen år siden, da fly ble skutt ned, var det iallefall en, som berget flyet da det gikk i failsafe ved å slå av og på senderen. Har hørt fra flere erfarne piloter at dette kan hjelpe. Det berget også Votecen min på Fagernes for noen år siden da den gikk i failsafe, av uante årsaker. Men om det er en oppskrift på suksess, skal jeg ikke påstå Jeg ville iallefall bare kommentere at det faktisk går ann, og at det virker.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment

            Working...
            X