Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første flytur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første flytur

    Hei!

    Tenkte jeg skulle dele min første flytur med el-fly.
    Jeg har flydd heli i form av et quadrokopter en stund og tenkte dette skulle gi meg en fordel i forhold til min kammerat som aldri hadde flydd før, men den gang ei!
    Kort fortalt var det så annerledes å fly at jeg stort sett aldri kom stort lenger enn 15 - 20m før jeg frivillig eller ufrivillig landet igjen.
    Kammeraten min derimot hadde en rekke lengere flyturer over fotballbanen, turer jeg bare kunne drømme om.
    For min del endte det hele med en skikkelig "nosedive" fra 5m høyde rett i kunstgresset. Jeg er ikke sikker på hva som egentlig skjedde, men jeg hadde i alle fall full gass . . .tenkte jeg måtte ha litt luftstrøm til rorene for å rette opp igjen . .. . .
    Ble ikke noe mer flyging den helgen, vingene trengte tape, en servo manglet et vesentlig antall tenner på et tannhjul og propellen var borte.
    Jeg har lest at dette flyet, en T-Hawk, skal tåle svært mye det må jeg i grunn si det gjorde!

    chris
    Attached Files

  • #2
    Ikke gi opp. Hvordan de første flyturene utarter seg kontra din kompis, sier lite hvordan dere vil utvikle dere videre.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #3
      hiver meg på ikke gi opp, egentlig burde du ha en liten fordel etter å ha flydd helikopter men det er ingen selvfølge, mitt tips til alle er å teste simulator litt først 30 min gjør underverker når det gjelder å bli litt kjent med stikkene.
      last ned fms det er gratis ligger over alt på nettet gå til din hobbyforhandler og kjøp kabel til radioen din koster rett over hundrelappen, dette er ikke den beste simulatoren men er hvertfall gratis og den gjør nytten..
      lykke til videre
      Oi en perfekt landing

      Comment

      Working...
      X