Noen krasj er dyrere enn andre.......
Unconfigured Ad
Collapse
krasj....
Collapse
X
-
krasj....
Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairTags: None -
Lurer på om Hawk- piloten tok ansvar for hendelsen, tenker da selvfølgelig på den økonomiske biten. Noen som vet?Jan Fredrik Bjordal
www.JetsOfBergen.no
This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.Comment
-
A-10 en mistet kontroll og krasjet, hawken landet, tilsynelatende pent, uten fremhjul dog.
Synes det så ut som ett annet fly en a10en som var fullstendig vrak i slutten av filmen.
Mulig jeg er dum, men i så fall...kan noen forklare meg hva som skjer her?Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Mulig jeg ikke forsto hendelsesforløpet her, men hva har hawkpiloten gjort?
A-10 en mistet kontroll og krasjet, hawken landet, tilsynelatende pent, uten fremhjul dog.
Synes det så ut som ett annet fly en a10en som var fullstendig vrak i slutten av filmen.
Mulig jeg er dum, men i så fall...kan noen forklare meg hva som skjer her?
Ps. Tror det var snakk om 2 A-10'er, men kun 1 som kræsjet.
Vel?
PeterPeter Rahm
Siggerud
Cirrus RCFKComment
-
My bad!
Så ikke at han som ble truffet sto med en radio...Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Tror også det var som beskrevet av propepperell, men det er litt "villedende" at en annen A-10 lander like etterpå og er like hel.
Jeg forstår det også slik at den ikke hadde noe med uhellet å gjøre, eller?T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
GS Storm CL1 Pro
CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
Multiplex Funjet
Reichard proxima II
ExtremeFlight RC Extra EXP 48"Comment
-
Ansvar?
Alle kan jo være uheldige under landing. Det er jo ikke verken Hawk-piloten eller A-10 piloten sin feil at det gikk slik som det gikk.. Dette "sikkerhets-nettet" de bruker, er jo ikke mye å skryte av. Hadde de brukt noe som stopper/holder igjen modellen, så hadde A-10 piloten ikke blitt truffet...Thomas Molnes
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Men som det sies.. Hawk piloten har ikke noe erstatningsansvar her etter min mening. Dette ser ut som et flystevne med gorillaer som skal holde vakt.. også enig i at å stå så nærme stripa er å be om bråk. Og til sist helt enig som det står i en av komentarene til videosnutten.. ikke fly noe du ikke har råd til å krasje.. det som går opp kommer ganske ofte veldig fort ned i denne hobbyen herComment
-
Alle kan jo være uheldige under landing. Det er jo ikke verken Hawk-piloten eller A-10 piloten sin feil at det gikk slik som det gikk.. Dette "sikkerhets-nettet" de bruker, er jo ikke mye å skryte av. Hadde de brukt noe som stopper/holder igjen modellen, så hadde A-10 piloten ikke blitt truffet...Jan Fredrik Bjordal
www.JetsOfBergen.no
This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.Comment
-
Jeg vil si at i dette tilfellet så er hver og en ansvarlig for sine egne modeller. Hvis dette hadde vært i Norge, og modellene gjort skade, så hadde forsikringa vår tatt affære, i de fleste tilfeller. Men jeg vet ikke hvordan det er "over dammen". Men modellene våre må vi forsikre på egen hånd, så langt de kan forsikres..
Men jeg vil håpe at vi kan stille med betre sikring her i Norge. Her hos oss, så har ikke vi noe fast sted å fly. Men der vi flyr så flyr vi skjelden mer enn en i gangen. Av og til to stk, og det er ikke modeller som de viste på denne filmsnutten.
NÅR vi får oss ett fast ste å fly, så vil vi sørge for skikkelig sikring. Og den bør tåle en modell eller toThomas Molnes
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Sikring og sikring, vi har ett skikkelig sikkerhets gjerde her hos oss i Bodø, men det hjelper jo lite dem som flyr, vi står jo foran når vidunderet er airborn.. Uansett, føler godt med hans reaksjon der og da.. Roet seg sikkert ned etterpå, men det må være pokker så surt det der..betennelse i flynerven..Comment
-
Huff da.. Det var jo max uflaks dette da!
Sikkerhetsnettet virket sikkert godt nok det.(det var ikke særlig høyt da) Saken er jo den at snuten og litt av kroppen på hawken stikker gjennom nettet og treffer piloten som står helt inntil nettet. Det er skånsomt mot modellene som kan treffe det og det stopper nok modellene fra å gå igjennom. Tror ikke jeg ville stått så nært sikkerhetsnettet under NM i sleggekasting heller liksom. (selv om det også stopper sleggekulen)Last edited by nybegunda; 03-11-08, 23:51.Tor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
1) Hadde pilotene stått inntil hverandre så hadde dette aldri skjedd.
2) Øv på landinger!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment