Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 År Med FPV På 4 Minutter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by spewster View Post
    Man kan vel også bruke en USB-TV kort til laptop`en
    Feks: The resource cannot be found.

    Så får man opptaket rett på disken klar til redigering.
    Greit hvis du kun skal bruke kortet til bearbeide i etterkant.

    Men oppdaget til min fortvilelse at mange av "video grab'er" kortene har en utrolig lang latency (forsinkelse) på videostrømmen, opp til flere sekunder - skal du sitte å se på laptopp skjermen å fly skaper forsinkelsen mellom når flyet svinger og når du ser at det gjør det store problemer.

    Skal du velge et video grab'er så sjekk mye latency det er i kortet/boksen.
    Dette variere mellom de forskjellige leverandørene og om du bruker Linux/Windows

    - Hvorfor sitte på laptoppen hvis du har briller -
    Jo, enkelt og greit - video brillene er til de grader oppskrytt, det er mye mer behagelig / bedre å sitte under et mørkt teppe og se på en 17 tommer widescreen å fly!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Greit hvis du kun skal bruke kortet til bearbeide i etterkant.

      Men oppdaget til min fortvilelse at mange av "video grab'er" kortene har en utrolig lang latency (forsinkelse) på videostrømmen, opp til flere sekunder - skal du sitte å se på laptopp skjermen å fly skaper forsinkelsen mellom når flyet svinger og når du ser at det gjør det store problemer.

      Skal du velge et video grab'er så sjekk mye latency det er i kortet/boksen.
      Dette variere mellom de forskjellige leverandørene og om du bruker Linux/Windows

      - Hvorfor sitte på laptoppen hvis du har briller -
      Jo, enkelt og greit - video brillene er til de grader oppskrytt, det er mye mer behagelig / bedre å sitte under et mørkt teppe og se på en 17 tommer widescreen å fly!
      Det er sant, men i Rally-Kåre sitt tilfelle har det ingen betydning siden han splitter signal til opptak og briller.

      Gleder meg til en vakker dag hvor jeg får samla kroner til et slik prosjekt. Har bare 50 andre som må fullføres
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #18
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Greit hvis du kun skal bruke kortet til bearbeide i etterkant.

        Men oppdaget til min fortvilelse at mange av "video grab'er" kortene har en utrolig lang latency (forsinkelse) på videostrømmen, opp til flere sekunder - skal du sitte å se på laptopp skjermen å fly skaper forsinkelsen mellom når flyet svinger og når du ser at det gjør det store problemer.

        Skal du velge et video grab'er så sjekk mye latency det er i kortet/boksen.
        Dette variere mellom de forskjellige leverandørene og om du bruker Linux/Windows

        - Hvorfor sitte på laptoppen hvis du har briller -
        Jo, enkelt og greit - video brillene er til de grader oppskrytt, det er mye mer behagelig / bedre å sitte under et mørkt teppe og se på en 17 tommer widescreen å fly!
        Heilt einig med deg i det siste du skriver........om eg fekk velga mellom briller eller lcd-sjerm..
        ........er valget klart ein lcd, pga mye bedre bildekvalitet.
        ....men briller er nesten et "must" om headtracker skal brukast.

        PS! Eg håpar "elektrodude" ser denne tråden i dag, for han kan legga ut bilde av sin
        "månehjelm" som gjer at lcd-sjem og headtracker kan kombinerast
        FPV-DUDE

        Comment


        • #19
          Ja følger jo med eg veit du.Har liggende noen bilder av E.T kopien min som eg kan slenge ut.Tror du må ha dyre briller om du skal få samme bildekvaliteten som man får med lcd skjerm,selv om den eg har bare er 6"
          Attached Files
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #20
            Originally posted by elektrodude View Post
            Ja følger jo med eg veit du.Har liggende noen bilder av E.T kopien min som eg kan slenge ut.Tror du må ha dyre briller om du skal få samme bildekvaliteten som man får med lcd skjerm,selv om den eg har bare er 6"
            Sikkert kjempebra i bruk (helt seriøst!), men hadde jeg sett noen som sto med noe sånt på skallen når jeg var på tur ut til stripa, ville jeg kjørt av veien...
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment


            • #21
              Artig og inspirerende video(er) og FPV tråder!

              Godt å se at kreativiteten blomstrer.

              PS 1:
              Elektrodude burde ta patent på månehjelmen og starte produksjon asap! FPV kommer jo til å ta helt av (bokstavelig talt) etter dette.

              PS 2: Gleder meg til å se heftig Raptor 90 3D FPV.
              Last edited by Jan_Petter; 13-01-09, 21:19.
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #22
                Originally posted by jeeeeeeright View Post
                Sikkert kjempebra i bruk (helt seriøst!), men hadde jeg sett noen som sto med noe sånt på skallen når jeg var på tur ut til stripa, ville jeg kjørt av veien...
                Noe for skaperen på tv 2 kanskje.
                Drammen rock city

                Comment


                • #23
                  ja hadde eit lyst øyeblikk.Og den fungerer veldig bra.balanse er nøkkelordet her.Som dere ser på bildet så står det eit plastrør/brøytestikke ut bak på hjelmen.Inni dette røyret ligg ein 20mm stålaksling, som eg kan skyve ut og inn for å balansere hjelmen.
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by jeeeeeeright View Post
                    Sikkert kjempebra i bruk (helt seriøst!), men hadde jeg sett noen som sto med noe sånt på skallen når jeg var på tur ut til stripa, ville jeg kjørt av veien...
                    Og hadde jeg kjørt bak deg, så hadde det blitt en aldri så liten kjedekollisjon..
                    Helt utrolig artig å se hva som rører seg rundt om, og så absolutt et interessant nytt område å finne ut av..
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #25
                      Gudmund vi må kjøpe oss slikt utstyr å montere på en motorseiler å så kan vi ta av hjemme ifra å fly ut til haramsøya å fly på hang der ute med FPV så slipper vi dem forbaskade fergene
                      Thomas Rongve

                      Comment


                      • #26
                        Noe liknende disse 2:
                        1
                        2

                        Last edited by Quadrocopter; 15-01-09, 23:40.

                        Comment


                        • #27
                          Drit fett!! Må ha bare må ha!!
                          Thomas Rongve

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Lille_Thomas View Post
                            Gudmund vi må kjøpe oss slikt utstyr å montere på en motorseiler å så kan vi ta av hjemme ifra å fly ut til haramsøya å fly på hang der ute med FPV så slipper vi dem forbaskade fergene
                            Om noen år, så laster vi ned hangene på Realflight G 10, og flyr konkurranse når vi vil..
                            Da slipper vi de ferjene for å hente opp flyet som aldri kom tilbake også

                            Før den tid, så skal vi få det live. Jeg tror absolutt at Haramsøya er det ultimate av kysthang å oppdrive i Norge. Bratt på alle kanter, og med dyrket mark overalt bak kanten.
                            Bilvei til alle hangene, nesten alle retninger. Bedre blir det bare ikke.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #29
                              Nå som du har gitt svar på hva som skal til for å gjøre det vi ser på videone dine, er det en sjanse for at menigmann kan mekke ihop det utstyret som trengs, eller er det nødvendig med kunnskap på sidelinja? Det er liksom bufferen her da..
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Noe liknende disse 2:
                                1
                                2

                                Knallfine videoer... med FPV så kan man utnytte hele kanten bortover og dra på tur i fjellet..
                                Tror FPV kommer til å ta litt av ja....
                                Øyvind

                                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                                Comment

                                Working...
                                X