Unconfigured Ad

Collapse

FPV Noen LowPass

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rally-Kåre
    • Feb 2008
    • 330

Originally posted by jj
    PS jeg kjøpte TR1012 combosett 1,2ghz 1000mw fra hobbywireless.com samt SN777 kamera med 2,1mm vidvinkel (mulig jeg går tilbake til den som satt på). Sliter litt med å finne gode antenner, fordi 1,2ghz ikke er brukt av så mange. Så foreløpig driver jeg å tester litt store 2,4ghz antenner som ett lokalt firma har noen til overs av. Men også at de siste turene har jeg hatt for dårlig spenning på mottager (dumt ja...).
    Med de originale antennene går det fint ut til nesten 2km om senderantenne står fritt og godt på flyet. Den råeste erfaringen så langt var å ha den bak kamera. Fin rekkevidde utover, men når jeg snudde ble det dårlig!!! Med andre ord, kunne fly lenger, men ikke hjem.. hoho

Har også gjort erfaring med det typiske billigfenomenet. Trodde jeg hadde glitch, da panservoen begynnte å vibrere. Det viste seg at den (Hitec 56hb) ikke tåler kulde!! Mottager er MPX DS IPD 9ch (eldre type, men har vært en god sliter) påmontert like lang antenne som dobbel av sender. Ikke hatt glitch på noe tror er 4km unna.
    det var jo veldig bra
    men den vidvinkelen var kansje litt mye, første gang eg har sett vinge og rett fram samtidig, men alikevell bra bilde.

PS! Om du har dårligare motak når du snur, så er det naturleg, sidan flyet "skyggar" meir for antenna.
    eg har også opplevd dette med orginal antenneledning, men eit tips er, fly på skrå mot deg, da vert det bedre dekning.
    Last edited by Rally-Kåre; 30-01-09, 10:32.
    FPV-DUDE

Comment

• LN-WNH
      • Dec 2003
      • 426

Hei Rally-Kåre og JJ

Her på disse kanter er slike sysler som det dere driver med ganske ukjente.
      Det ser utrolig spennende og dyrt ut, men det er kanskje bare spennende?
      Dere har fått sakene til å virke i praksis og har sikkert mengder av know-how å dele med oss potensielle nybegynner på området.
      Uten at det skal være til for mye bry så hadde det vært utrolig nyttig og lærerikt å fått en basic beskrivelse, gjerne bildeledsaget av alt utstyr og løsninger, slik at en slapp å sile x antall poster, selv om jeg selvølgelig tar den jobben om nødvendig. Hvor utstyr er kjøpt og til ca priser hadde også vært nyttig.
      Videoredigering hør vel også med her - hva bruker dere av programmer?
      Altså, hvis dere gidder og har tid ..................

mvh
      Per K

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Du finner veldig mye på f.eks websiden til fpvvideo

Eller er det bare å følge de forskjellige trådene til Rally-Kåre hvor han har beskrevet det meste.
        Last edited by Quadrocopter; 30-01-09, 15:40.

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

Originally posted by Rally-Kåre
          ja faktisk, eg tok den første sangen eg fann med litt futt i.
          passa den ja
          For dere som liker å legge på musikk til filmene deres, kan jeg ikke annet enn anbefale Joe Satriani. Han representerer noe av det heftigste (etter min smak) "man can do to a guitar". Musikk til alle sinnsstemninger rett og slett!
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• Rally-Kåre
            • Feb 2008
            • 330

Originally posted by Holger
            For dere som liker å legge på musikk til filmene deres, kan jeg ikke annet enn anbefale Joe Satriani. Han representerer noe av det heftigste (etter min smak) "man can do to a guitar". Musikk til alle sinnsstemninger rett og slett!

Takk for tipset
            FPV-DUDE

Comment

• Holger
              • Feb 2006
              • 734

[YOUTUBE]JqM0NRUW7yI&feature=related[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]MjNAeELQ_Z8&feature=related[/YOUTUBE]

Skal ikke stjele tråden med urelatert material, men her er ett par snutter med ovennevnte gitarist for de som lurer på hva det måtte være
              Last edited by Holger; 30-01-09, 20:55.
              Anders Bruneberg
              Raufoss

Comment

• LN-WNH
                • Dec 2003
                • 426

Originally posted by Quadrocopter
                Du finner veldig mye på f.eks websiden til fpvvideo
                Stemmer, der var det mye nyttig å lese om dette emnet.
                Takk for godt tips.
                Så får vi se hva fremtiden vil vise.

Comment

Working...