Unconfigured Ad
Collapse
Enda Meir FPV Moro!
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Rååååtttt, synd med flyet på sisten .
Har du standard motor eller er den oppgradert ?T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
GS Storm CL1 Pro
CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
Multiplex Funjet
Reichard proxima II
ExtremeFlight RC Extra EXP 48"Comment
-
Comment
-
Tøft med Nightwish til slik flyging
Det blir lavere og tightere for hver film nå, du er på rett vei. Ser uhyrlig kjekt ut!
Oyy, ei flaggstang gitt! Harr harr!
Vi vil ha meeer..Last edited by Soarer; 08-02-09, 09:25.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
mere ...mere....lavere...lavere....moro
Comment
-
Comment
-
La hodet på puta igår, og tror jeg kom på noe lurt.
For å lage en svært enkel pan/tilt til kameraet, hvorfor ikke ta en servo med servokryss og lime tynn x-finer til krysset. Denne servoen legges flatt, men løftes så høyt en vil for å få oversikt. På x-finer limes neste servo som skal sørge for panorama. Limes på flatsida av servoen. Også denne servoen får x-finer på servokrysset. Her festes kameraet.
Hele poenget er at de to servoene har to forskjellige akser vinkelrett på hverandre, den ene til å vippe kamera opp og ned, den andre til å snu det rundt.
Og skal en snu kameraet nesten helt rundt, så er det jo bare å lime en servo til på den panorama-servoen. Sørg bare for at det ikke er servokryss mot servokryss, for da blir resultatet null bevegelse.
En y-kabel på de to, så snur en jo kameraet nesten hele veien rundt...
Konstruksjonen kan bli litt skjør, men litt laborering på å bygge det inn i en kapsling sørger for at det tåler en støyt. Ka du trur?Last edited by Soarer; 08-02-09, 10:07.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
La hodet på puta igår, og tror jeg kom på noe lurt.
For å lage en svært enkel pan/tilt til kameraet, hvorfor ikke ta en servo med servokryss og lime tynn x-finer til krysset. Denne servoen legges flatt, men løftes så høyt en vil for å få oversikt. På x-finer limes neste servo som skal sørge for panorama. Limes på flatsida av servoen. Også denne servoen får x-finer på servokrysset. Her festes kameraet.
Hele poenget er at de to servoene har to forskjellige akser vinkelrett på hverandre, den ene til å vippe kamera opp og ned, den andre til å snu det rundt.
Og skal en snu kameraet nesten helt rundt, så er det jo bare å lime en servo til på den panorama-servoen. Sørg bare for at det ikke er servokryss mot servokryss, for da blir resultatet null bevegelse.
En y-kabel på de to, så snur en jo kameraet nesten hele veien rundt...
Konstruksjonen kan bli litt skjør, men litt laborering på å bygge det inn i en kapsling sørger for at det tåler en støyt. Ka du trur?
er tingen.
Solid og stabil, og tåler myyyeFPV-DUDEComment
-
En skulle hatt kamera til å snurre helt rundt bare. Å filme ørna etter flyet på hanget, og følge den når den glir forbi på en meters hold hadde jo vært fintMvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
La hodet på puta igår, og tror jeg kom på noe lurt.
For å lage en svært enkel pan/tilt til kameraet, hvorfor ikke ta en servo med servokryss og lime tynn x-finer til krysset. Denne servoen legges flatt, men løftes så høyt en vil for å få oversikt. På x-finer limes neste servo som skal sørge for panorama. Limes på flatsida av servoen. Også denne servoen får x-finer på servokrysset. Her festes kameraet.
Hele poenget er at de to servoene har to forskjellige akser vinkelrett på hverandre, den ene til å vippe kamera opp og ned, den andre til å snu det rundt.
Og skal en snu kameraet nesten helt rundt, så er det jo bare å lime en servo til på den panorama-servoen. Sørg bare for at det ikke er servokryss mot servokryss, for da blir resultatet null bevegelse.
En y-kabel på de to, så snur en jo kameraet nesten hele veien rundt...
Konstruksjonen kan bli litt skjør, men litt laborering på å bygge det inn i en kapsling sørger for at det tåler en støyt. Ka du trur?
I alle tilfeller er det viktig å få de bevegelige aksene rundt CG på selve kameraet slik at vekt ganger arm (momentet) ikke blir for stort.
Hvis du ser på en del videoer så ser du at bevegelsene er hakkete og når kameraet stopper (hvert step på*servoen) så ser du at det går ørliet tilbake i motsatt retning - videoen får da en slørete karakter til og pan.
Dette forårsakes som regel av en kombinasjon med svake/dårlige servoer og feil kamera feste / montering.
Blir kameraet tyngre så får du enda større utslag... og da må du til med demping (f.eks fjærer eller strikk som virker motsatt vei av bevegelsen
De fleste servoer lar seg enkelt modifisere slik at du får tett opp til 300 grader sektor (det finnes "360" grader versjoner også - seilbåt servoer) noe som gjør at du slipper en ekstra servo i konseptet ditt.
Videre er det greit og kunne "snu" kameraet slik at objektivet skjules ved f.eks landing (på buk monterte systemer).
HAr prøvd en 4-5 ferdigkjøpte systemer uten å finne noe som fungere bra - man må modifisere og mekke selv.
Men lag gjerne en skisse / prototype men pass på*kamera CGLast edited by Quadrocopter; 08-02-09, 20:00.Comment
-
La hodet på puta igår, og tror jeg kom på noe lurt.
For å lage en svært enkel pan/tilt til kameraet, hvorfor ikke ta en servo med servokryss og lime tynn x-finer til krysset. Denne servoen legges flatt, men løftes så høyt en vil for å få oversikt. På x-finer limes neste servo som skal sørge for panorama. Limes på flatsida av servoen. Også denne servoen får x-finer på servokrysset. Her festes kameraet.
Hele poenget er at de to servoene har to forskjellige akser vinkelrett på hverandre, den ene til å vippe kamera opp og ned, den andre til å snu det rundt.
Og skal en snu kameraet nesten helt rundt, så er det jo bare å lime en servo til på den panorama-servoen. Sørg bare for at det ikke er servokryss mot servokryss, for da blir resultatet null bevegelse.
En y-kabel på de to, så snur en jo kameraet nesten hele veien rundt...
Konstruksjonen kan bli litt skjør, men litt laborering på å bygge det inn i en kapsling sørger for at det tåler en støyt. Ka du trur?
Her er noen oppsett jeg har brukt tidligere. Den ene ble satt i cockpit på en seiler på 3.4 mComment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment