Unconfigured Ad

Collapse

Enda Meir FPV Moro!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Har ikke funnet noen objektiver med Zoom til en overkommelig pris p.d.d.

Et av kameraene jeg bruker er KPC650CHQ, her har jeg mulighet til å sette på en zoom linse som f.eks. denne 2MCCTV 2M-0660A

Men denne "investeringen" kommer ikke i år - må først få ut den nye motor seileren min og da blir det ikke tid til så mye annet.
    Attached Files
    Last edited by Quadrocopter; 09-02-09, 00:07.

Comment

• Kingfisher
      • Feb 2006
      • 833

Originally posted by Quadrocopter
      - må først få ut den nye motor segleren min og da blir det ikke tid til så mye annet.

Xplorer fra NAN ?

Stein

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by Kingfisher
        Xplorer fra NAN ?

Stein
        Litt OT, men det får gå.

hehe, nei var på vei men stoppet p.g.a. prisen...

Det ble en oppgradert MIBO Vision Sport - heter nå Vision Plus, men den er ikke komet inn på hjemmesiden til Mibo.
        Vingespennet er øket til 3,5m men ellers er det meste likt - skal se hvordan det flyr, jeg skal prøve meg på en eller to 3x12min konkurranser i år.

Er jeg fornøyd så bestiller jeg F3J vinsj kroppen når den dukker opp og prøver meg med litt vinsjing nede på stripa til Cirrus i sommer
        Last edited by Quadrocopter; 08-02-09, 23:35. Reason: Typo - begynner å bli sent...

Comment

• Trolllet
          • Apr 2008
          • 167

Trollet,
          Hvor fikk du tak i "Schampus" holderen - mekket den selv?
          Det er kun holderen til Easy Star som er kjøpt og modifisert. De andre er komponert selv.

Gi meg beskjed om du trenger detaljbilder.

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Originally posted by Trolllet
            Det er kun holderen til Easy Star som er kjøpt og modifisert. De andre er komponert selv.

Gi meg beskjed om du trenger detaljbilder.
            Har samme kamera og leter etter en brukbar pan/tilt ramme
            Hvis du har noen detaljbilder av selve kamera feste og pan/tilt rammen med servo fester så ser jeg frem til dem.
            Hvilken servotype bruker du til pan
            -Frank-
            Last edited by Quadrocopter; 09-02-09, 11:01.

Comment

• Trolllet
              • Apr 2008
              • 167

Har samme kamera og leter etter en brukbar pan/tilt ramme
              Hvis du har noen detaljbilder av selve kamera feste og pan/tilt rammen med servo fester så ser jeg frem til dem.
              Hvilken servotype bruker du til pan
              -Frank-
              Dette blir vel helt OT, men tråden sporet av for lenge siden.

Jeg bruker bare en OK standard servo med servostretcher-modul til pan. Det holder i massevis.
              Det vedlagte bildet forklarer noen detaljer.
              Attached Files

Comment

• andersh
                • Apr 2003
                • 1734

Har ikke funnet noen objektiver med Zoom til en overkommelig pris p.d.d.

Et av kameraene jeg bruker er KPC650CHQ, her har jeg mulighet til å sette på en zoom linse som f.eks. denne 2MCCTV 2M-0660A

Men denne "investeringen" kommer ikke i år - må først få ut den nye motor seileren min og da blir det ikke tid til så mye annet.
                Jeg har akkurat det kameraet, og det objektivet som kan justeres. Med full vindvinkel ble det virkelig bra til dette bruket Kameraet er ikke montert på noen modell enda, men skal på Cularisen jeg holder på med.

Her er en "dings" jeg laget for en tid siden. Flydde 2 turer med den før jeg forkastet den. Ble alt for mye bevegelse, til en relativt upresis headtracker...

Gudmund: Skal se om jeg ikke får ferdig Cularisen til Bud... i så fall blir den med....
                Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Kingfisher
                  • Feb 2006
                  • 833

Originally posted by andersh
                  Her er en "dings" jeg laget for en tid siden. Flydde 2 turer med den før jeg forkastet den. Ble alt for mye bevegelse, til en relativt upresis headtracker...

Gudmund: Skal se om jeg ikke får ferdig Cularisen til Bud... i så fall blir den med....
                  Synes videoen viste en innovativ løsning, spesiellt bruken av den øverste servoen.
                  Legg gjerne ut bilder på hvordan config blir til Cularisen. Har selv en liggende uvirksom og dette kunne jo bli en ny giv for den.

Stein

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Originally posted by andersh
                    Jeg har akkurat det kameraet, og det objektivet som kan justeres. Med full vindvinkel ble det virkelig bra til dette bruket Kameraet er ikke montert på noen modell enda, men skal på Cularisen jeg holder på med.

Ser ut som om KPC650CHQ kan bli fryktelig tung for pan/tilt armen din. redd for at servoen ikke liker dette.
                    Har mer tro på trekanten til "trollet" hvor kameraet henger mer i balanse - men ulempen bli da at man ikke har mulighet til å se ut over kanten på cockpit.

Har du en fnutt tatt med onboard kameraet inne i flyet - så ut som relative grove stepp og hakkete bevegelser?
                    Last edited by Quadrocopter; 09-02-09, 17:59.

Comment

• Rally-Kåre
                      • Feb 2008
                      • 330

Originally posted by Kingfisher
                      Synes videoen viste en innovativ løsning, spesiellt bruken av den øverste servoen.
                      Legg gjerne ut bilder på hvordan config blir til Cularisen. Har selv en liggende uvirksom og dette kunne jo bli en ny giv for den.

Stein
                      Eg meiner denne er best til normal vekt/kamera. http://www.active-robots.com/product...bpt-kt-750.jpg

Men eg har "noen" timar i lufta og meiner eg sit med litt erfaring.
                      Eg som mange andre likar og ha god sikt alle rettningar, og da vert det ein del
                      ut til sidene og ned langs flyet.
                      Det største problemet som oppstår ved slike utslag, er at det vert meir luftmotstand
                      på den sida du ser, dermed styrer du flyet med kamera.
                      Denne pan/ tilt eg refererar til har ein muligheit at når eg der til sida, så slenger
                      han "ræva" ut på andre sida av "aksen" slik det vert ei luftmotstand på andre sida også,
                      dette som eg skriv om, gjelder også vekta du fører ut på sida på flyet, da også
                      hjelper det å ha litt tyngde i ræva.

Dette er no min meining, og erfaring med ein del pan/tilt prosjekt.
                      FPV-DUDE

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Som Rally Kåre sier - når han er ute å flyr "liker han å ha god sikt i alle retninger"

Hadde det vært mer praktisk mulig så er den optimale kamera posisjonen under eller event. i nesen på flyet - da vil du få en vesentlig større oversikt over landskapet under deg og ikke så mye av den blå himmelen over.

Problemet blir selvfølgelig beskyttelse av kameraet og monteringen vil krever et understell og utelukker seilfly
                        Last edited by Quadrocopter; 09-02-09, 18:51.

Comment

• jab
                          • May 2007
                          • 407

Har ikke funnet noen objektiver med Zoom til en overkommelig pris p.d.d. <snip>
                          Har du tatt en kikk på Mintron 54G15H?

10x optisk zoom med enkel styring via motstandsnett eller rs232.
                          Koster ca. en tusenlapp stk. hvis du importerer direkte fra Mintron.

Er er et bilde sammen med KX-131 for størrelse sammenligning.
                          Attached Files

Comment

• Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

Originally posted by jab
                            Har du tatt en kikk på Mintron 54G15H?

10x optisk zoom med enkel styring via motstandsnett eller rs232.
                            Koster ca. en tusenlapp stk. hvis du importerer direkte fra Mintron.

Er er et bilde sammen med KX-131 for størrelse sammenligning.
                            Ikke frist meg, går jo helt banana når jeg ser et slikt vidunderverk - dette blir vann og brød i mange mnd. fremover

Har du noen erfaring med Mintron - selger de til privat personer og stykkevis?
                            Last edited by Quadrocopter; 09-02-09, 18:22.

Comment

• jab
                              • May 2007
                              • 407

Den selger sikkert til privat personer bare du er villig til å gjøre nødvendig papirarbeid. Om dem selger enkeltvis er jeg litt mer usikker på.

Comment

• Quadrocopter
                                Moderator
                                • Aug 2007
                                • 6357

Skal sjekke litt rundt for å se om det er mulig å finne dette hos en forhandler - men faren er at dette er et innbyggings kamera og derfor blir solgt inne i en eller annen innmat under et annet navn.

Jab - har du et selv?
                                Mener jeg så et "jab" nick på RC-Groups som reklamerte for dette kameraet
                                Last edited by Quadrocopter; 09-02-09, 18:49.

Comment

Working...