Unconfigured Ad

Collapse

FPV-Fly tls, der det står!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rally-Kåre
    • Feb 2008
    • 330

FPV-Fly tls, der det står!

Slik.....da er det vel noen som synest at dette "var til pass" til meg.

Sjå video http://www.vimeo.com/3130722
    FPV-DUDE
  • The banned
    • Jun 2007
    • 177

Hei
    Det er vel bare slik det måtte gå, til slutt. Tviler på at du noengang hadde gitt deg før noe som dette hadde skjedd. Mye vil ha mer.....
    Mvh.
    Christian

Jets Of Norway

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Må bare kondolere!

Er ikke veldig overrasket dog, det måtte skje før eller siden. Overrasket over at det ikke hendte før jeg... Har du avskrevet utstyret, eller spenner du på deg skiene?
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

IGJEN har du funnet musikk som passer til videoen Det var ein tøff video,men denne gangen kostet den mer en den smakte.Det er liksom "vert det" å blåse en batteripakke,eller knekke en vinge,men dette var jo bare trist.Men bare noen museklikk unna ligger nytt utstyr å venter
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Synd!

Det så ut som noe panisk kameraføring på slutten der.

Comment

• runjoh
            • Apr 2007
            • 105

Det var leit, trøsten er at det var en fin video.
            Mistet du styringa også eller kun fremdriften??
            Kjenner vi deg rett så er du nok snart oppe igjen, enten med det samme eller med nytt utstyr
            Håper det kommer flere videoer fra deg iallefall.
            T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
            Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
            GS Storm CL1 Pro
            CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
            Multiplex Funjet
            Reichard proxima II
            ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

Comment

• Kingfisher
              • Feb 2006
              • 833

Kjedelig å se det der, men ikke overraskende.
              Slik blir ofte resultatet ved å presse grensene. Underholdene og lærerikt for oss men kanskje noe kostbart for deg.

Jeg håper ikke dette var et resultat av tanker om at "nok er nok" og at du gav f.. grunnet meningsytringer i annen tråd.

Jeg håper du kommer tilbake, og at vi andre får ta del av det.

Stein

Comment

• Rally-Kåre
                • Feb 2008
                • 330

Originally posted by runjoh
                Det var leit, trøsten er at det var en fin video.
                Mistet du styringa også eller kun fremdriften??
                Kjenner vi deg rett så er du nok snart oppe igjen, enten med det samme eller med nytt utstyr
                Håper det kommer flere videoer fra deg iallefall.
                Det var nok straum til styringa, men ingenting til frammdrift.
                Om det ikkje fell noe snø til neste helg, så tar eg og ein kjenntmann i området,
                kvar sin scooter, for å prøva finna flyet.
                Flyet ligg på andre sia av granvinsfjorden, og der har eg aldri vert med scooter.

Eg fer håpa !!!!!
                FPV-DUDE

Comment

• jj
                  • Nov 2002
                  • 1327

Følte spenningen i kroppen! Gikk tom selv idag, men lirket frem de siste milliampere av batteriet og etter å ha ladet opp ser jeg at det var 130mah igjen.... Men jeg hadde ikke på laaaangt nær en så flott tur som deg og landet bare 300m vekk...

Vi snakket mye om det på stripa idag. Hvor mye er man villig å ofre? Ja, jeg er villig å ofre en Easyglider med utstyret. Men jeg vil ikke utelande i fjellterreng for å måtte labbe i halvmeter med snø (måtte labbe "noen" meter idag i 1m snø!). Dermed får jeg ikke så tøffe videoer som deg. Men sommeren er i anmarsj

Ellers hadde det vært en perfekt "slutt" hohoho
                  Jo Grini
                  http://vimeo.com/jojoen
                  http://www.youtube.com/jojoenno
                  http://www.jojoen.no/

Comment

• bjeff
                    • Jul 2007
                    • 2010

Du finner flyet. Eh, bor du der du filmer, eller? Ser veldig nasjonalromantisk ut. Bare si fra hvis du skal innom byen og trenger en sofa!
                    Anders Eiebakke
                    90078513

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Det var jo leit da.. Du mista flyet, men kunnskapen din mister du aldri
                      Takket være deg så er det mange som sysler med tanken om å prøve den delen av hobbyen.
                      Det er du som har vist oss det i de flotte filmene dine.
                      Og jeg håper virkelig at du ikke slutter med det, men blar om til ei anna side i morra, helst i kveld..
                      Alle fly har en holdbarhetsdato, den er bare så godt skjult. Men før eller sia så er den tapt, det er bare snakk om tid.

Jeg tror ikke at noen sier at det var fortjent, for de fleste med litt ambisjoner i FPV strekker seg i samme retning som du. At du viser vei tror jeg mange er takknemlig for.
                      Stå på Leif Kåre!
                      Mvh
                      Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Leif du er ikke den enste som har mistet fly på den måten der.
                        Ser ut som du leter etter referanser på*hvordan flyet ligger i lufta.
                        Å fly i skyer / tåke krever en eller annen form for kunstig horisont helst også noe som viser tilt.
                        Selv om flyet er stabilt som ES er så vil den alltid finne på noe - hvis du da ikke har noen form for referanse så får du problemer og korriger kanskje feil vei (gjør vondt verre)

Moset UAVP min i bakken fra 30m av samme grunn - utforsket en tåke dott på et jorde.... Man lærer men det blir fryktelig dyrt.

DU har jo en ypperlig RVOSD - hvorfor ikke bruk den

Ser fordelen med Biltema sin selvlysende oransje spraylakk
                        Last edited by Quadrocopter; 08-02-09, 18:45.

Comment

• Guest

#13 Unapproved
                          Det var synd..Men tror du finner det igjen....Du har jo bilde-bevis hvor det landa
                          Må bare si at disse filmene har hatt en stor underholdningsverdi hær på forumet for min del iverfall...Så stå på og finn flyet...Lykke til skal du ha

Mvh V.Lorentsen

Comment

• Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

Finne den igjen - håper at videodelen har noe effekt igjen i morgen da kan du bruke path antenna og "peile" deg frem til "vraket".
                            At den ligger nede i snøen gjør ikke så mye - du får svakere signal men nye enklere å peile

Comment

• Rally-Kåre
                              • Feb 2008
                              • 330

Originally posted by Quadrocopter
                              Leif du er ikke den enste som har mistet fly på den måten der.
                              Ser ut som du leter etter referanser på*hvordan flyet ligger i lufta.
                              Å fly i skyer / tåke krever en eller annen form for kunstig horisont helst også noe som viser tilt.
                              Selv om flyet er stabilt som ES er så vil den alltid finne på noe - hvis du da ikke har noen form for referanse så får du problemer og korriger kanskje feil vei (gjør vondt verre)

Moset UAVP min i bakken fra 30m av samme grunn - utforsket en tåke dott på et jorde.... Man lærer men det blir fryktelig dyrt.

DU har jo en ypperlig RVOSD - hvorfor ikke bruk den

Ser fordelen med Biltema sin selvlysende oransje spraylakk
                              Kunstig horisont hjelper lite da eg ikkje har framdrift.
                              Og at eg brukte myyye lenger tid på heimtur, gjordet til at eg gjekk tom for straum,
                              da hjelper det ikkje med RVOSD heller.
                              Der eg "landa" til slutt, er på det lavaste punktet mellom to høgder, det var den einaste
                              plassen og moglegheiten eg kunne ha, for å komma under skydekket.
                              FPV-DUDE

Comment

Working...