Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV Leiteaksjon 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FPV Leiteaksjon 2

    Eit nytt forsøk i dag, men fra andre sida av fjellet!
    Om noen meiner dei ser noko som kan vera flyet mitt, så gi beskjed!
    Svarte vinger og orange "hekk"

    Video: Verify to Continue
    FPV-DUDE

  • #2
    This is a private video
    får jeg opp når jeg trykker på videolinken
    Oi en perfekt landing

    Comment


    • #3
      Originally posted by obelix View Post
      This is a private video
      får jeg opp når jeg trykker på videolinken
      OOOOOPS!!!!! SORRY!!!!!!!!!!!!!!!

      Håpar den virkar no
      FPV-DUDE

      Comment


      • #4
        Hør Hør ALLE

        Alle FPV venner.... Hallo..
        Personlig har jeg hatt en veldig fin opplevelse av Rally Kåre sitt engasjement, men føler for en liten felles innsats blant oss som har hatt en stor glede av å følge med på progresjonen til Rally kåre og hans pioneer innsats når det gjelder FPV og all glede og ikke minst inspirasjon på dette området.
        Vil derfor være den første som donerer kr 100. til event gjenfinnng av "lost plane", eller kostnad på ett nytt fly og ustyr. (alle summer er ok)
        Vet selvfølgelig at ett nytt er i lufta, men tap av fly og utstyr er selvfølgelig like stor.
        send Rally kåre en PM og få konto nr så vi kan støtte en suveren pioneer.
        denne hobbyen trenger slike pionerer
        Stå på Rk, det er en fryd å følge deg .
        T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
        Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
        GS Storm CL1 Pro
        CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
        Multiplex Funjet
        Reichard proxima II
        ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

        Comment


        • #5
          Det er noe som stikker opp av snøen på 2:22 nede i venstre hjørne. Kan hende det er en busk. Ellers så er det noe som ligner på konturene til et fly på 3:48 nede i høyre hjørne
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Originally posted by runjoh View Post
            Alle FPV venner.... Hallo..
            Personlig har jeg hatt en veldig fin opplevelse av Rally Kåre sitt engasjement, men føler for en liten felles innsats blant oss som har hatt en stor glede av å følge med på progresjonen til Rally kåre og hans pioneer innsats når det gjelder FPV og all glede og ikke minst inspirasjon på dette området.
            Vil derfor være den første som donerer kr 100. til event gjenfinnng av "lost plane", eller kostnad på ett nytt fly og ustyr. (alle summer er ok)
            Vet selvfølgelig at ett nytt er i lufta, men tap av fly og utstyr er selvfølgelig like stor.
            send Rally kåre en PM og få konto nr så vi kan støtte en suveren pioneer.
            denne hobbyen trenger slike pionerer
            Stå på Rk, det er en fryd å følge deg .
            ........eg trudde ALDRIIIII....... at eg kunne FÅÅÅÅÅ...... slik følelsar..........HULK!!!!
            og SLIK Støtte og MEININGAR heeeer på forumet !!!!!!!!!!!
            Eg er mååååålaus!
            Eg er jo berre ein vanleg "Harding" som er litt meir vågal ein andre....... ikkje meir!
            FPV-DUDE

            Comment


            • #7
              Hei igjen du nå har jeg studert og studert med begge videoene oppe på en gang for å prøve å orientere meg men er ikke så lett når jeg ikke er kjent i terenget er du sørover nordover hvilken side av fjellet etc..
              Men etter å ha studert videoen der du går ned med flyet se 4:08 der er det en steinformasjon som kanskje burde vert gjenkjennelig 4:09 er de vekk da svinger du kamera vekk igjen.
              noen av leteexpedisjonene hadde du samme retnig mot fjellet?
              kanskje du ser de gjenkjennelige steinflatene igjen da!
              for flyet ligger jo sikkert ikke mer enn 100-300 meter forbi de.
              så oxo at du gikk litt hardt i snøen og det kan jo ha blitt ganske begravet i snø under styrt..

              mvh Tor Andersen
              Oi en perfekt landing

              Comment


              • #8
                Originally posted by obelix View Post
                Hei igjen du nå har jeg studert og studert med begge videoene oppe på en gang for å prøve å orientere meg men er ikke så lett når jeg ikke er kjent i terenget er du sørover nordover hvilken side av fjellet etc..
                Men etter å ha studert videoen der du går ned med flyet se 4:08 der er det en steinformasjon som kanskje burde vert gjenkjennelig 4:09 er de vekk da svinger du kamera vekk igjen.
                noen av leteexpedisjonene hadde du samme retnig mot fjellet?
                kanskje du ser de gjenkjennelige steinflatene igjen da!
                for flyet ligger jo sikkert ikke mer enn 100-300 meter forbi de.
                så oxo at du gikk litt hardt i snøen og det kan jo ha blitt ganske begravet i snø under styrt..

                mvh Tor Andersen
                Grunnen til at eg prøvde å "søke" fra andre sida av fjellet, er at ein "lokalkjennt"
                meiner at det var vind utover denne sida seinare den dagen eg styrta.
                Da kunne det henda at flyet vart "sent" utfor på denne sida!
                FPV-DUDE

                Comment


                • #9
                  Leiteaksjon 3

                  Originally posted by Rally-Kåre View Post
                  Eit nytt forsøk i dag, men fra andre sida av fjellet!
                  Om noen meiner dei ser noko som kan vera flyet mitt, så gi beskjed!
                  Svarte vinger og orange "hekk"

                  Video: Verify to Continue
                  Her er den siste "leiteaksjons-video" trur eg.
                  Om dekan kan sjå noko, gi beskjed !!

                  Video Verify to Continue
                  FPV-DUDE

                  Comment


                  • #10
                    Kan det være de to tettsittende skyggene ca. midt i bildet etter 01:40 min?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by SMP View Post
                      Kan det være de to tettsittende skyggene ca. midt i bildet etter 01:40 min?
                      godt forslag, men da skal vera "nakne" steinar der det landa!
                      FPV-DUDE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Rally-Kåre View Post
                        godt forslag, men da skal vera "nakne" steinar der det landa!
                        Nei det ligg ikkje på plenen utanfor soveromet mitt som eg kan sjå
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by elektrodude View Post
                          Nei det ligg ikkje på plenen utanfor soveromet mitt som eg kan sjå
                          he he.....ikkje slike "steinar"
                          ....eller om du har heile "honkje" ute da
                          FPV-DUDE

                          Comment


                          • #14
                            Hadde vært enklere å orientere seg om en hadde fått en uklippet verson av filmen hvor flyet blir borte!! Hvertfall etter 02:53 hvor du har noen viker i og kløfter i og 3:00min uti videoen hvor du har ett vann du kan orientere deg/oss etter!
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Skipper View Post
                              Hadde vært enklere å orientere seg om en hadde fått en uklippet verson av filmen hvor flyet blir borte!! Hvertfall etter 02:53 hvor du har noen viker i og kløfter i og 3:00min uti videoen hvor du har ett vann du kan orientere deg/oss etter!
                              jo....men det gjekk ned der første del av siste video er filma, men vinden kan ha blåst det utfor etterpå.
                              Men i dag er det kommen 15cm nysnø, og da er allt håp ute
                              FPV-DUDE

                              Comment

                              Working...
                              X