Unconfigured Ad

Collapse

Egnet skjerm for fvp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Egnet skjerm for fvp?

Jeg er ute etter en praktisk skjermløsning for fvp. Hva bruker dere som er drevne i faget? Så langt har jeg kun prøvd å fly etter bildet på en tv inni ei stue, der jeg står utenfor vinduet og titter inn. Med sol i ryggen, som reflekteres i vinduet, 5 meter til tv'en. Det var en skremmende opplevelse! Jeg kunne nemlig ikke kjenne meg igjen på tv-bildet, og flyet var umulig å se eller høre i lufta. Det gikk bra, men det var ikke min skyld

Jeg har en 12V bilderørs-tv på lur, men det er stort og tungt. Hva slags utstyr er aktuelt å bruke? PC-skjerm? Laptop? Videobriller?
  • Rally-Kåre
    • Feb 2008
    • 330

Originally posted by Ferry
    Jeg er ute etter en praktisk skjermløsning for fvp. Hva bruker dere som er drevne i faget? Så langt har jeg kun prøvd å fly etter bildet på en tv inni ei stue, der jeg står utenfor vinduet og titter inn. Med sol i ryggen, som reflekteres i vinduet, 5 meter til tv'en. Det var en skremmende opplevelse! Jeg kunne nemlig ikke kjenne meg igjen på tv-bildet, og flyet var umulig å se eller høre i lufta. Det gikk bra, men det var ikke min skyld

Jeg har en 12V bilderørs-tv på lur, men det er stort og tungt. Hva slags utstyr er aktuelt å bruke? PC-skjerm? Laptop? Videobriller?
    Hei
    Begynn med ein billig 7", td netthandelen, eg har ein slik, og faktisk den var bedre, og meir komfortabel å ha i fanget, en ein 10.5" med innebyggd dvd som eg kjøpte.
    Sitt i ein stol med denne i fanget, og om du vert "blenda" av sollys, så hiver du eit teppe
    over hode og sjerm.
    Slik som dette var min start med FPV
    FPV-DUDE

Comment

• kenzky
      • Jan 2007
      • 322

Hvorfor ikke bare invistere i videobriller fra starten av?

Long Range Unmanned Aerial Vehicle Solutions since 2006. Ready to fly FPV Planes with RC and Vision Systems.

Har disse jeg, funker meget bra!
      Har virkelig blitt bitt av basillen

Comment

• obelix
        • Mar 2004
        • 471

Jeg bruker videobriller som er 12 år gamle funker greit de selv om de ikke er de beste.
        Men har tenkt å skaffe meg en 12volts 19" som jeg skal ha i bilen ..
        Har sett det i aksjon og det funker veldig bra...
        Oi en perfekt landing

Comment

• elektrodude
          • Sep 2006
          • 1342

Eg bruker denne http://www.shopeio.com/inventory/details.asp?id=1186 men i 6" størrelse,montert i en hjelm.har liggende en ny skjerm av samme type,som er til salgs om det er interesse for det.
          Attached Files
          Last edited by elektrodude; 18-02-09, 21:23. Reason: tillegsopplysninger
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

Comment

• Rally-Kåre
            • Feb 2008
            • 330

Originally posted by elektrodude
            Eg bruker denne http://www.shopeio.com/inventory/details.asp?id=1186 men i 6" størrelse,montert i en hjelm.
            Niel Armstrong hadde vert misunnleg på den "månehjelmen"
            Eg ventar i spenning på video fra deg
            FPV-DUDE

Comment

Working...