Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radian mista fra Ekeberg igår 17.2.09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radian mista fra Ekeberg igår 17.2.09

    Hei;

    Dro opp et selvlysende gult (egenlakka) seilfly m blå vingekanter og noe grønne decaler, av type Radian kl.16 i rolige vindforh igår. Idet den kom t værs blåste det opp så sykt det drifta avgårde i 120 og t tross for nylada lipo og kraftig motor t opptrekk klarte den ikke komme tilbake mot vinden. Så ble det mørkt og masse snø. Dreiv på til 2330 og fløy på servo da motoren selvf kutta pga lav spenning e.hvert, men den kretsa rundt Ekebergåsen i ca.2t men vinden på toppen blåste den ned igjen. Takket være sterk oppdrift fra byen holdt den seg i "bane" rundt og rundt, til slutt måtte jeg gi opp da det SÅ ut som jeg klarte styrte den i et el annet i åsen og jeg hadde ikke sett det på litt for lenge. Men det er absolutt ikke sikkert, tok iblant 10min før jeg så den igjen i sitt vanvittige kretsløp, så den kan ha endra kurs og reist så langt den klarte -fra høyt over gamlebyen og da ant.østover med vinden -det er ikke tettbebygd der den evt havna. Så er det sagt

    Har noen hørt om dette så vær så snill å svar med innlegg; mye dyr elektronikk jeg aldri vil få råd til igjen på et år..

    Hilsen Jo
    Last edited by hangman; 18-02-09, 21:32.
    Jo Skavhaug

    ..sånn ca..

  • #2
    Trist å høre! Du er ikke alene. (les mer: Fotodokumentert forsvinning av fly! - (MFN) ModellflyNytt.no )

    Så det finnes håp!
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Originally posted by jotore View Post
      Har noen hørt om dette så vær så snill å svar med innlegg; mye dyr elektronikk jeg aldri vil få råd til igjen på et år..

      Hilsen Jo
      Jeg kjører forbi i området hver dag. Skal kikke litt ekstra. Sikkert ikke store sjangsen, men det er lov å håpe. Kan det ha reist så langt som inn i østmarka? Det hender jeg går noen turer der.

      Comment


      • #4
        Takker for alle øyne og håp, kjempemessig Har vært/klatra i store deler av ekebergåsen m kikkert idag u hell men kommer ikke til å gi meg så lett på denne. Håper på opphold..
        Jo Skavhaug

        ..sånn ca..

        Comment


        • #5
          Har enda ikke funnet noe fly og vil iløpet av uka prøve et annet seilfly med kamera over gamlebyen og ekebergåsen for å se om det kan dukke opp ifra lufta. Noen som syns dette er en dårlig ide så si gjerne fra. Vil ikke gjøre noe dumt som kan få konsekvenser for oss "ekeberg-piloter" som er der på nåde. Dersom noen har andre forslag så er de veldig velkomne
          Jo Skavhaug

          ..sånn ca..

          Comment


          • #6
            Originally posted by jotore View Post
            Har enda ikke funnet noe fly og vil iløpet av uka prøve et annet seilfly med kamera over gamlebyen og ekebergåsen for å se om det kan dukke opp ifra lufta. Noen som syns dette er en dårlig ide så si gjerne fra. Vil ikke gjøre noe dumt som kan få konsekvenser for oss "ekeberg-piloter" som er der på nåde. Dersom noen har andre forslag så er de veldig velkomne
            Ikke for å ta motet fra deg på noen måte, men med det snøfallet som har vært og som er i dag, så tror jeg nok det er våren som etterhvert vil komme og som eventuelt vil avdekke noe på bakken.

            Stein

            Comment


            • #7
              Ring P4 og spør om trafikkhelikopteret kan se etter det.. Det er jo ute og flyr i lav høyde over byen flere ganger i uka.. Tror det er Helikopter.no som driver tjenesten..

              Så får du lokke med finnerlønn
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                Originally posted by jotore View Post
                Hei;

                Dro opp et selvlysende gult (egenlakka) seilfly m blå vingekanter og noe grønne decaler, av type Radian kl.16 i rolige vindforh igår. Idet den kom t værs blåste det opp så sykt det drifta avgårde i 120 og t tross for nylada lipo og kraftig motor t opptrekk klarte den ikke komme tilbake mot vinden. Så ble det mørkt og masse snø. Dreiv på til 2330 og fløy på servo da motoren selvf kutta pga lav spenning e.hvert, men den kretsa rundt Ekebergåsen i ca.2t men vinden på toppen blåste den ned igjen. Takket være sterk oppdrift fra byen holdt den seg i "bane" rundt og rundt, til slutt måtte jeg gi opp da det SÅ ut som jeg klarte styrte den i et el annet i åsen og jeg hadde ikke sett det på litt for lenge. Men det er absolutt ikke sikkert, tok iblant 10min før jeg så den igjen i sitt vanvittige kretsløp, så den kan ha endra kurs og reist så langt den klarte -fra høyt over gamlebyen og da ant.østover med vinden -det er ikke tettbebygd der den evt havna. Så er det sagt

                Har noen hørt om dette så vær så snill å svar med innlegg; mye dyr elektronikk jeg aldri vil få råd til igjen på et år..

                Hilsen Jo
                Kjedelig når fly stikker av på den måten der....Hvis den har havna i bygeløftet så kan den ha kommet så høyt(1000moh-1700moh) før den har fyki medvinds slik at den kan ha dratt skikkelig langt avgårde f eks Østmarka , hvis det passa med vindretningen den dagen du fløy... du kan jo prøve og etterlyse den via radio ,P1 ,P4 ,en artig sak for de...
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Så mye som det har snødd i dag så tror jeg nok du må vente på våren desverre.. Men krysser fingrene

                  Comment


                  • #10
                    Takk for god ide; ringer p4 og andre stasjoner. Det er jo som nevnt av Brumm&Litespeed en artig og noe sjelden sak for media..hadde det bare vært like sjeldent og artig for oss :-X
                    Last edited by hangman; 08-03-09, 14:34.
                    Jo Skavhaug

                    ..sånn ca..

                    Comment

                    Working...
                    X