Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siste tur.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Siste tur.

    Har hatt en flott dag på stripa her hjemme på Hareid idag, sol, vindstille og godt og varmt.
    Fløy både Yak og Ultimate. Har hatt litt rusk med Ultimaten siden Fagernes, grunnet en del skitt i forgasseren, som jeg gjorde ren for noen dager siden. Har i dag drevet og tunet den tilbake til sitt gamle jeg.

    Men utpå kvelden bestemte motoren seg for å stoppe, i hover med røyk, ca 20 m over bakken. Gikk fra snaproll direkte over i hover. Vanligvis hovrer jeg nede på bakken, men nå ble det en gang slik. Motoren ville plutselig ikke dra lenger, og stoppet. Ultimaten datt baklengs ca 10 meter, før den snudde nesa ned og kysset moder jord.

    Resultat er totalhavari. Måtte bare le, tok det med et smil Alt over 50 turer er bonus, og denne modellen har et sted mellom 250 og 300 turer. Skal få tak i en ny over påske, for dette flyet liker jeg. Alt av motor og elektronikk er like helt, så det er bare å flytte det over. Skal selvfølgelig sjekke det skikkelig.

    Gikk ned med full røyk, masse stas, fint vær og fuglesang. Bedre måte å gå på, finnes ikke

    Hvil i fred, gule ørn.

    Klem fra far.
    Attached Files
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Uffda. Aldri gøy dette... Ekstra kjedelig når det er en modell man liker godt.

    Comment


    • #3
      Det var ikke noe pent syn....
      Men det er jo en ledig i Mysen...
      Terje

      Comment


      • #4
        Kondolerer så mye....

        Men desverre slik som skjer i denne hobbyen...

        Men godt du skal ha en igjen slik at vi kan få oppleve flere slike stunder som du viste frem sist på Fagernes..
        Per Reidar Bremseth



        Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
        PA BadBoy med sc70fs
        Seagull Harrier46 med os 70fs
        pluss litt depron da..


        Alt som går opp kommer før eller siden ned....

        Comment


        • #5
          Synd dette Knut Erik, men godt du tar det med et smil.
          Det kan faktisk skje uansett hvor bra utstyr man har

          For min del gikk det bedre i dag da en batteri-ledning gikk av 2 sekunder etter at jeg hadde dratt ut av hover, noen meter over bakken.

          Comment


          • #6
            Det var kjekt å høre at dere likte flyet på Fagernes.

            Og joda, skal få tak i en ny så fort som mulig, og den skal få canistere og litt oppgradering, som slanking, enklere rigging, finere dekor, og litt annet snacks. Har allerede store planer

            Hadde i utgangspunktet tenkt å trekke om Ultimaten til vinteren og bygge om til canistere, men nå slipper jeg det Enklere med en helt ny modell.

            Om noen er interessert i vraket, selges det for høyestbydende over 25000,- Simbabwe dollar
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #7
              Uffda! Jeg sier bare R.I.P! Var et genialt show på Fagernes,, modellen falt i god smak gitt.

              Takker også for at du stilte inn motoren min på fagernes, har byttet propell, så nå ble det helt anderledes!

              Lykke til med ny modell!
              All you need is love

              Comment


              • #8
                Shit Happens kompis.. Betre plass på hobby rommet nå da

                Jeg har iallefall sabla mye bilder av den, so jeg holder på å redigere.. Og jeg har en lite Eagle-hover film på lur.. litt finpuss igjen på den
                Thomas Molnes
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Eagle View Post
                  *snipp* Om noen er interessert i vraket, selges det for høyestbydende over 25000,- Simbabwe dollar *snipp*
                  Hehe! Det kan kanskje bli vanskelig. Minste mynten er vel på en mill eller ti antageligvis.

                  Comment

                  Working...
                  X