Announcement

Collapse
No announcement yet.

Påske FPV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Påske FPV

    Litt påske moro!
    FPV Paintball !!!!

    Video:
    FPV-DUDE

  • #2
    Skikkelig moro he he, særlig når den ble pepra på slutten.....
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Litespeed View Post
      Skikkelig moro he he, særlig når den ble pepra på slutten.....
      Ja..va moro det!....Synd at det var ein del vind i lufta...vart litt "virring"!
      FPV-DUDE

      Comment


      • #4
        Kanonbra i dobbel forstand... Får det til du
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #5
          Synes alle filmene dine er dritbra jeg :P

          Hvilket radioutstyr bruker du? -Det var en syk rekkevidde på noen av filmene..
          Kyosho Calmato styrt av Futaba 7C 2.4GHz...

          Comment


          • #6
            Hei, tøff video

            Jeg lurer på en ting. Hvordan er det og bruke slikt utstyr under vann?


            Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vegabond View Post
              Hei, tøff video
              Jeg lurer på en ting. Hvordan er det og bruke slikt utstyr under vann?
              Mvh Robert.
              Dette blir OT og hadde vel heller hør innunder et annet forum.
              Har du hørt om "ROV" - som vanlig finnes det referanser til dette på rcgroups

              Det store utfordringen under vann er - foruten at det må være vanntett - å lage utstyr som tåler det store trykket du får bare etter noen få meter.

              Men - alt er mulig så det er det bare å sette i gang i dreiebenken

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Dette blir OT og hadde vel heller hør innunder et annet forum.
                Har du hørt om "ROV" - som vanlig finnes det referanser til dette på rcgroups

                Det store utfordringen under vann er - foruten at det må være vanntett - å lage utstyr som tåler det store trykket du får bare etter noen få meter.

                Men - alt er mulig så det er det bare å sette i gang i dreiebenken
                Joda, har hørt om ROV, har forsket litt på utdanning på det

                Får lete litt andre steder, forsett tråden om FPV dere


                Mvh Robert.
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MariusT View Post
                  Synes alle filmene dine er dritbra jeg :P

                  Hvilket radioutstyr bruker du? -Det var en syk rekkevidde på noen av filmene..
                  Futaba 9C og Futaba R319DPS med 404cm antenne på "langturar" (krystallfritt begge deler er eit must)
                  FPV-DUDE

                  Comment


                  • #10
                    "Vanlig" modul uten krystall da?
                    Eller 2.4GHz ?
                    Kyosho Calmato styrt av Futaba 7C 2.4GHz...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MariusT View Post
                      "Vanlig" modul uten krystall da?
                      Eller 2.4GHz ?
                      35mhz modul, krystallfri!!!
                      FPV-DUDE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Rally-Kåre View Post
                        Futaba 9C og Futaba R319DPS med 404cm antenne på "langturar" (krystallfritt begge deler er eit must)
                        Hvorfor akkurat denne kombinasjonen? Er det tilfeldig, eller er det et bevisst valg? Er R319DPS state of the art for lange avstander?
                        Jeg prøvde litt fpv i påska, med Spektrum utstyr. DX6i og AR6200. Det rakk ikke særlig langt. Videolinken rakk dog "tvers over dalen".
                        Jeg prøvde også en Multiplex Cockpit SX 35 MHz, i kombinasjon med en Corona RP4S1. Det glitcha så mye, at noe rekkeviddetest var nytteløst.

                        Servoene mine går bananas pga. videosenderen.
                        Spektrum rekker ikke langt nok.
                        35 MHz går bananas pga. ESC.
                        Videosignalet forstyrres også av ESC.
                        Dette skal visst ikke være lett!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ferry View Post
                          Hvorfor akkurat denne kombinasjonen? Er det tilfeldig, eller er det et bevisst valg? Er R319DPS state of the art for lange avstander?
                          Jeg prøvde litt fpv i påska, med Spektrum utstyr. DX6i og AR6200. Det rakk ikke særlig langt. Videolinken rakk dog "tvers over dalen".
                          Jeg prøvde også en Multiplex Cockpit SX 35 MHz, i kombinasjon med en Corona RP4S1. Det glitcha så mye, at noe rekkeviddetest var nytteløst.

                          Servoene mine går bananas pga. videosenderen.
                          Spektrum rekker ikke langt nok.
                          35 MHz går bananas pga. ESC.
                          Videosignalet forstyrres også av ESC.
                          Dette skal visst ikke være lett!
                          Dette oppsettet var faktisk HEILT tilfeldig, når eg kjøpte 9c og medfølgande motagar, fra Elefun for litt over eit år sidan.
                          Og eg er STORFORNØGD!!!!

                          Men har også kjøpt meg fleire R319DPS, som funkar heilt likt!

                          Spektrum har eg testa, og det gjekk litt over 1km.

                          I fpv, HUGS!!! PRØV Å FÅ AVSTANDAR FRA NOKO AV ELEKTRONIKKEN!

                          Punkt 1: Minimum avstand fra tx-video til rx-rc er 20cm, helst meir, dette gjelder OGSÅ avstand til antenneledning til rx-rc.

                          Det samme gjelder til servoar, på ein EasyGlider flytter eg servoane bak i kroppen, bak vinga, der eg også plasserar rx-rc.......DIFOR er det at eg brukar å ha videosender framme i nasa på flyet, i sjølv om det er mange som synest det ser dumt ut!! Ikkje dumt i DENNE samanhengen!

                          Og til dei som kjøper 1000mw sendare, så er det berre tull, den lagar ENDA MEIR støy, slik at det ødelegger for motak rc.

                          Regulator tar eg å limar på flyet sin utside, oppå, framan for motor, slik at ikkje "alle"
                          ledningar i flyet ligg å "gnekar" seg mot den og dens ledningar, for å mota meir støy!

                          Eg merka sist vinter at med orginal lengde på rx-antenne hadde eg kortare rekkevidde på fullt gasspådrag, en halvt pådrag......dette er pga regulator lagar MYE støy!!!


                          Ang Futaba 9c ss og r319dps (krystallfritt begge deler) så er dette eit GODT VALG!!! meiner eg!
                          Har fått gode tilbakemeldingar fra norske FPV venner, og ute i den store verden, at dette er andre sin oppfatning ved dette valget, etter dei også har fått til større avstandar en dei hadde før!

                          Men eg vill i den sammenhengen legga til.... at ein ting er at ein har eit oppsett som gjer
                          at ein kan flyga langt....td opp mot 12 km.....!
                          Men ein må VERA SÅ GALEN også.....å tørra å gjera det!!!!

                          Håpar dette kan vera til hjelp til Dere FPV Venner!

                          PS! HUGS! HOLD AVSTAND!!!!


                          PS! I mitt FPV Sjøfly prosjekt ligger DESVERRE ledningar til regulator sammen med antennelednin, noen cm, dette gjordet at eg fekk glitch på 4-500m avstand.
                          Sette den samme motagar i ein ES som eg hadde liggande, med reg oppå flyet, slik at ingen ledningar møttest, da var allt ok!
                          Last edited by Rally-Kåre; 16-04-09, 07:23. Reason: NY INFO!
                          FPV-DUDE

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rally-Kåre View Post
                            Spektrum har eg testa, og det gjekk litt over 1km.
                            Denslags kortdistanseflyging har ingen interesse!

                            Eg merka sist vinter at med orginal lengde på rx-antenne hadde eg kortare rekkevidde på fullt gasspådrag, en halvt pådrag......dette er pga regulator lagar MYE støy!!!
                            Du bruker en "firdobbel" lengde? Ca 4m?

                            Ang Futaba 9c ss og r319dps (krystallfritt begge deler) så er dette eit GODT VALG!!! meiner eg!
                            Har fått gode tilbakemeldingar fra norske FPV venner, og ute i den store verden, at dette er andre sin oppfatning ved dette valget, etter dei også har fått til større avstandar en dei hadde før!
                            Ny radio har jeg ingen planer om, med mindre det er tvingende nødvendig. Men en bedre mottager må jeg nok vurdere. Har sett litt på en Corona RP6D1. Den er billig, kun 24 USD, og ser ut til å få bra skryt. På den annen side; RP4S1 har fått bra skryt den også, og der glither det heftig. Jeg har en Hitech mottager liggende også, men den lider av samme problem.

                            Du bruker separat batteri til videoeutstyret? Jeg har kun prøvd med ett felles batteri for ESC, RX og video.

                            Håpar dette kan vera til hjelp til Dere FPV Venner!
                            Din erfaring er til stor hjelp, glede og inspirasjon!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ferry View Post
                              Denslags kortdistanseflyging har ingen interesse!



                              Du bruker en "firdobbel" lengde? Ca 4m?



                              Ny radio har jeg ingen planer om, med mindre det er tvingende nødvendig. Men en bedre mottager må jeg nok vurdere. Har sett litt på en Corona RP6D1. Den er billig, kun 24 USD, og ser ut til å få bra skryt. På den annen side; RP4S1 har fått bra skryt den også, og der glither det heftig. Jeg har en Hitech mottager liggende også, men den lider av samme problem.

                              Du bruker separat batteri til videoeutstyret? Jeg har kun prøvd med ett felles batteri for ESC, RX og video.



                              Din erfaring er til stor hjelp, glede og inspirasjon!
                              Her Amateur Vertical Antenna Calculator er ein kalkulator for antennelengder!
                              Eg fyker med 404cm antenne, da eg flyger på kanal 90!

                              Jepp, eg har ALLTID seperat batteri for video/sender! Brukar som regel eit 500ma,
                              det rekker til ein time fjuking!

                              Ellers har eg alldri prøvd noen andre motagarar, ikkje er eg tenkt eller
                              FPV-DUDE

                              Comment

                              Working...
                              X