Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synes denne var litt rå, på mange måter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synes denne var litt rå, på mange måter.

    Denne har skapt mye debatt i statene.
    Hva syns dere?

    Lamentable incidente pitts phyton de quique Javier ( El Gordo ) Hurt en los controles
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    HAHA Griseflaks at ikke over vingene røyk også da!! ellers nydelig redning
    Thomas Rongve

    Comment


    • #3
      Burde jo være ett perfekt utgangspunkt til en lang og heftig "diskusjon" her på forumet igjen...
      Kan jo ikke annet enn å smile av videoen i seg selv ihvertfall...
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

      Comment


      • #4
        Ja se der ja. Det er jo praktisk med to vinger, samt styreorganer som virker uavhengig av hverandre

        Ante ikke at overvingen skulle tåle dette! sykt
        All you need is love

        Comment


        • #5
          Originally posted by Eagle View Post
          Fantastisk redning. Nå vet jeg ikke om overvingen alene egentlig kan bære flyet, men det er sikkert noen som vet her....
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Så ut til at overvingen var på vei til å klappe sammen da han fløy normalt, sikkert lurt å gå inn i hover slik at vingene belastes minst mulig. Ikke sikkert den hadde "overlevd" om han hadde fløyet en normal landingsrunde ..hmm
            All you need is love

            Comment


            • #7
              Da vet jeg at det er muligheter for meg også

              Men, ikke f... om jeg hadde løpt utpå for å prøve å ta i mot flyet sånn han ene prøvde!

              Comment


              • #8
                Spennende..
                Scott Føien hadde en tilsvarende variant på stripa hos Vingtor for et par år siden, men da var det øvre vingen som flagret.. Han fløy rolig og beherseket videre og landet utpå jordet. Taxet til og med tilbake!
                Jeg var ikke så heldig når nedre ving på min CG Ultimate fant det for godt å ta kvelden...

                Men ett spm.. Hvorfor i all verden skal man løpe bort til modellen når den henger i hover?? Skulle han ta den imot??
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Imponerende at han fikk den hel ned. Hvorfor sviktet undervingen?
                  Det er nok ingen fare for at overvingen skal ryke. Den er jo festet i kraftige wire som går fra vingestagene og ned til understellet. Diskusjonen her må jo være angående han idioten som prøver å ta i mot flyet! Det er jo galskap med tanke på den liten kontroll og en stor propell surrende noen cm fra hodet...
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • #10
                    Imponerende at han fikk den hel ned. Hvorfor sviktet undervingen?
                    Det er nok ingen fare for at overvingen skal ryke. Den er jo festet i kraftige wire som går fra vingestagene og ned til understellet. Diskusjonen her må jo være angående han idioten som prøver å ta i mot flyet! Det er jo galskap med tanke på liten kontroll og en stor propell surrende noen cm fra hodet...
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tom Erik View Post
                      Imponerende at han fikk den hel ned. Hvorfor sviktet undervingen?
                      Han treffer vel toppen av treet (bambusen?). Et forsøk på oversetting av teksten i videoen: the right wing in the end of bambua.
                      Edit: Han som gikk ut på stripa skulle nok bare sjekke om flyet var helt nok til å tåle en landing
                      Last edited by flarssen; 28-04-09, 09:42.
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Han som gikk utpå stripa for å ta imot, gjorde dette i ren panikk. Det var nemlig hans fly, og han så for seg x antall månedslønner gå lukt åt helve.... Flyet traff bambusen, det sier en venn av piloten. I USA mener de som har mest greie på tingat piloten burde kræsje flyet istedet for å prøve å berge det, iom at det var over 300 mennesker tilstede bak kameramannen. Pga sikkerhet.

                        Min mening er at om piloten kjenner at han fremdeles har kontroll, så er det vel greit å prøve å lande, istedet for å kræsje med vilje. Men dette kan nok diskuteres i det uendelige.

                        På H9 Ultimaten er det et langt vingerør i overvingen, og denne er skrudd i ramma under, som igjen er skrudd i motorboksen, så jeg tviler på at overvingen skulle knekke under normal flyving og landing i en tilsvarende situasjon. Og H9 Ultimaten har ikke flying wires, og vingestruttene er bare noen finerplater som er laminerte. Styrken ligger vel i røret i begge vingene. Men dette gjelder for denne modellen
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #13
                          Om vi glemmer all moral og sikkerhet for en liten stund og tenker bare på filmen uten eiern som vil ta imot flyet.
                          SÅ MÅ JEG NÅ MENE AT DETTE VAR EN UTROOOLIG UNDERHOLDENE FILM og stili
                          Oi en perfekt landing

                          Comment


                          • #14
                            Enig. Bortsett fra idioten med ett tydelig ønske om og skade seg selv stygt på en heller spektakulær måte så var jo dette ett rått stunt som heldigvis ble fanget på film!

                            Det at flyet burde vært styrtet med vilje vekk fra folk er jo bare tull.
                            Folk må da skjønne at det er en viss risiko her og flytte seg unna hvis de ikke vil risikere og bli skadd. Men dagens samfunn er jo slik at ingenting skal ha noen konsekvenser og hvis noe skjer så skal det alltid være noen annens feil.

                            Lars.

                            Comment


                            • #15
                              Annen verdensdel...Annet temperament...

                              Mvh Einar - imponerende flink flyger som ikke fikk panikk!

                              Comment

                              Working...
                              X