Må nesten fortelle om min absolutt største tabbe i min relativt ferske karriere som modellflybygger og -pilot...
Jeg har holdt på en stund med å konvertere noen frifly (strikk) modeller til R/C.
Et av mine "ferdige" prosjekter er en "Sky Sedan" på 43 g flyklar fikk et ublidt møte med gulvet i gymsalen.
Etter lange netter med lite søvn (modellfly bygging og små barn gir lite av den soretn), og lange møter på jobb skulle jeg ta en flytur til før jeg hastet hjem.
Vet ikke hva det var som skjedde, men mye tankevirksomhet kan ikke ha foregått oppe i knollen.Jeg testet motor og sideror og alt ok. Gir gass og flye setter fart rett mot bakken, som den treffer med full gass. Det var så propeller og karbonstaver fløy veggimellom. Da går det opp for meg at hovedvingen ligger på kontoret... Er det mulig? JA, desverre.
Nu er det sendt bestilling på ny propell og karbonstav til Junaiten.
Vel det var min historie, noen bedre?
Cheers
Tore Tankeløs
Jeg har holdt på en stund med å konvertere noen frifly (strikk) modeller til R/C.
Et av mine "ferdige" prosjekter er en "Sky Sedan" på 43 g flyklar fikk et ublidt møte med gulvet i gymsalen.
Etter lange netter med lite søvn (modellfly bygging og små barn gir lite av den soretn), og lange møter på jobb skulle jeg ta en flytur til før jeg hastet hjem.
Vet ikke hva det var som skjedde, men mye tankevirksomhet kan ikke ha foregått oppe i knollen.Jeg testet motor og sideror og alt ok. Gir gass og flye setter fart rett mot bakken, som den treffer med full gass. Det var så propeller og karbonstaver fløy veggimellom. Da går det opp for meg at hovedvingen ligger på kontoret... Er det mulig? JA, desverre.
Nu er det sendt bestilling på ny propell og karbonstav til Junaiten.
Vel det var min historie, noen bedre?
Cheers
Tore Tankeløs
Comment