Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Opp som en skinnfell i fåreklær Ned som en skadeskutt bjørn?
Jaja.. Eneste som skjedde på stripa i helga var at en av gutta kryssa fingrene på tur ut av hover, et stykk lett skadet depronsak.. Ellers var det mye flyging og skuffende få episoder..
..Tror vi begynner å bli for flinke jeg..
Skjedde ikke så mye på stripa våres i helga heller.Vi var bare 3 stk som fløy på søndagen så det var jo litt begrensett hvor mye som kunne skje. Jeg holdt på å fly rett i elva med dogfighteren, Den har en lei tendens til ukontrolert spinn ved kraftig høyderorsbruk. men reddet den i siste sekund pga kraftig motor, fikk snudd den med nesa opp igjen også var det bare å gi gass . Eneste krasj var klubbens eneste autogyro som bare la seg på siden og datt rett ned . Den var vist ikke noe serlig til knife edge . Det som bekymrer meg er at jeg selv driver å bygger en nå og han som krasjet har flydd autogyro i flere år og han krasjet forige helg også . Fikk ellers se ett drømme fly i luften en fokker DR1 fra flair. Det er kult med to dekkere men når det blir 3 og ett vingespenn på 180cm så er det rett og slett imponerende og se på
Satser nå på en fin høst med masse flyging
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Etter å ha sjekket litt mere nøye er det faktisk deler på flyet som kan brukes.
2stk hitec servoer er ok
mottakeren er i orden.
tapte bare et billlig fly en sc53 motor med potte en strømbryter tre servoer og en god batteripakke
Det kunne absolutt ha vært verre
Tyor: hvilken autogyro kjøpte du?
fikk tak i ett sett med rotorblader og ett rotor hode fra sverige. fra han som laget de silverbird kit ene før. tror ikke han hadde mere deler igjen nå. Så har jeg en world models ultimate30 som begge vinger er knekt på, tenkte å bruke den som kropp. mangler bare 2 lagere til rotorhodet og kule linker til pich/ballanse ror overføringen så blir det montering. skal da bygge en såkalt Direkt control gyro hvor jeg kan tilte rotoren både fram-bak og sideveis. i tilleg til sideror bak på flyet. Tenkte så å koble høyderoret på kroppen til flaps kanalen på senderen så har jeg tre nstillinger å velge i mellom for å trimme inn. Har nå alle vinkler og mål klart. kommer en ny tråde her når monteringa starter .
Den sc motoren din er den helt gåen. ?
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Høres interessant ut! Ikke glem å starte den tråden når byggingen tar til.
Jeg har enda ikke anskaffet autogyro, men det kommer. Det blir nok en arf modell på meg tenker jeg. Jeg ble litt skremt når jeg hørte at de var så vanskelige å fly...
Motoren traff ganske hardt ja! Veiv akselen er bøyd lagerene takket for seg potten brakk og hullene på siden av sylinderen til skruene som fester potten ble flerret opp.
Fikk meg en tur i helga jeg også... men da Magistern ikke ville ta av på muligens litt langt gress, måtte jeg ty til en ikke veeeedig brei grusvei......
Etter to forsøk ble flyet hengende med en vinge på hver grøftekant, og med brukket nylonskrue.... Så jeg krasjet faktisk før jeg kom meg i lufta... hehe
Gikk forøvrig veldig bra ellers, så har ingenting å klage over egentlig....
Det er vel heller sjelden at at det pilotfeil som fører til at modeller går i stykker.
Jeg personlig støtter teorien om at det var alt for mange korn sirkler i helga.
Og himmelen var jo en eneste stor solflekk hele helgen
den krystallen skal kastes ja!
Det er mulig at resten av radio utstyret går samme vei også. Det har ikke alltid fungert knirkefritt.
Blir vel Futaba eller noe som har et generellt bedre rykte enn den jeg har nå!
For egen del har 100% av mine flisinger av asiatisk trevirke de siste tre årene utelukkende vært ett resultat av solflekker på størrelse med Atlanterhavet i egen hjernebark.
Har ikke hatt så mye som en glitch jeg kan huske i løpet av 5-600 turer minst i nevnte tidsrom. Selv om jeg konsekvent har brukt ett merke som hevdes og være en sikkerhets risiko selv før det er pakket ut av emballasjen.
Jamnar slike ting ut seg over tid så ligger jeg utrolig dårlig ann.
UÆÆH! så ærlig kan jeg aldri bli!!
Asiatisk trevirke? er du gal mann? husk gremlins. De flyene er pakket med GREMLINS De er skumle psykologer også prøver å få folk til å tro at det er deres egen feil.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment