Unconfigured Ad

Collapse

Opp som en skinnfell i fåreklær Ned som en skadeskutt bjørn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zniila
    • Mar 2004
    • 194

Jaja.. Eneste som skjedde på stripa i helga var at en av gutta kryssa fingrene på tur ut av hover, et stykk lett skadet depronsak.. Ellers var det mye flyging og skuffende få episoder..
    ..Tror vi begynner å bli for flinke jeg..

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

Skjedde ikke så mye på stripa våres i helga heller.Vi var bare 3 stk som fløy på søndagen så det var jo litt begrensett hvor mye som kunne skje. Jeg holdt på å fly rett i elva med dogfighteren, Den har en lei tendens til ukontrolert spinn ved kraftig høyderorsbruk. men reddet den i siste sekund pga kraftig motor, fikk snudd den med nesa opp igjen også var det bare å gi gass . Eneste krasj var klubbens eneste autogyro som bare la seg på siden og datt rett ned . Den var vist ikke noe serlig til knife edge . Det som bekymrer meg er at jeg selv driver å bygger en nå og han som krasjet har flydd autogyro i flere år og han krasjet forige helg også . Fikk ellers se ett drømme fly i luften en fokker DR1 fra flair. Det er kult med to dekkere men når det blir 3 og ett vingespenn på 180cm så er det rett og slett imponerende og se på

Satser nå på en fin høst med masse flyging
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• nybegunda
        • Jun 2003
        • 729

Etter å ha sjekket litt mere nøye er det faktisk deler på flyet som kan brukes.
        2stk hitec servoer er ok
        mottakeren er i orden.
        tapte bare et billlig fly en sc53 motor med potte en strømbryter tre servoer og en god batteripakke
        Det kunne absolutt ha vært verre
        Tyor: hvilken autogyro kjøpte du?
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

fikk tak i ett sett med rotorblader og ett rotor hode fra sverige. fra han som laget de silverbird kit ene før. tror ikke han hadde mere deler igjen nå. Så har jeg en world models ultimate30 som begge vinger er knekt på, tenkte å bruke den som kropp. mangler bare 2 lagere til rotorhodet og kule linker til pich/ballanse ror overføringen så blir det montering. skal da bygge en såkalt Direkt control gyro hvor jeg kan tilte rotoren både fram-bak og sideveis. i tilleg til sideror bak på flyet. Tenkte så å koble høyderoret på kroppen til flaps kanalen på senderen så har jeg tre nstillinger å velge i mellom for å trimme inn. Har nå alle vinkler og mål klart. kommer en ny tråde her når monteringa starter .

Den sc motoren din er den helt gåen. ?
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• nybegunda
            • Jun 2003
            • 729

Høres interessant ut! Ikke glem å starte den tråden når byggingen tar til.
            Jeg har enda ikke anskaffet autogyro, men det kommer. Det blir nok en arf modell på meg tenker jeg. Jeg ble litt skremt når jeg hørte at de var så vanskelige å fly...
            Motoren traff ganske hardt ja! Veiv akselen er bøyd lagerene takket for seg potten brakk og hullene på siden av sylinderen til skruene som fester potten ble flerret opp.
            Tor Helseth

Comment

• Supra25
              • Sep 2003
              • 1825

Nybegunda: Ikke glem å skifte krystall i den mottakeren, og gjør grundige rekkeviddetester før neste bruk!
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

Comment

• Stcaka
                • Aug 2004
                • 135

Fikk meg en tur i helga jeg også... men da Magistern ikke ville ta av på muligens litt langt gress, måtte jeg ty til en ikke veeeedig brei grusvei......

Etter to forsøk ble flyet hengende med en vinge på hver grøftekant, og med brukket nylonskrue.... Så jeg krasjet faktisk før jeg kom meg i lufta... hehe

Gikk forøvrig veldig bra ellers, så har ingenting å klage over egentlig....

Comment

• Alfalfa
                  • Jul 2002
                  • 988

Noen som vet om det var veldig mye jordstråling og solflekker i helga?

Kornsirkler??

Akkurat nå er dødsannonsesamlinga mi god å ha... Sitte og bla og lese i...

Comment

• Cessnaknuseren
                    • Mar 2005
                    • 561

Originally posted by Alfalfa
                    Noen som vet om det var veldig mye jordstråling og solflekker i helga?)
                    Aaahhh.... Selvfølgelig var det noe sånn. Jeg trodde en stund att jeg selv var skyld i mitt krasj i helga

Cessnaknuseren
                    Cessnaknuseren
                    Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• nybegunda
                      • Jun 2003
                      • 729

Det er vel heller sjelden at at det pilotfeil som fører til at modeller går i stykker.
                      Jeg personlig støtter teorien om at det var alt for mange korn sirkler i helga.
                      Og himmelen var jo en eneste stor solflekk hele helgen
                      den krystallen skal kastes ja!
                      Det er mulig at resten av radio utstyret går samme vei også. Det har ikke alltid fungert knirkefritt.
                      Blir vel Futaba eller noe som har et generellt bedre rykte enn den jeg har nå!
                      Tor Helseth

Comment

• Stall
                        • Apr 2004
                        • 276

nybegunda: Det er vel heller sjelden at det pilotfeil som fører til at modeller går i stykker.
                        Neiiida sist jeg måtte hjem og lime ga jeg nedror i 3m høyde, og det dumme flyet gjorde det ???

Til Alfalfa, au, varmgang i servo ??
                        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

Ørjan Rapp

Comment

• Cessnaknuseren
                          • Mar 2005
                          • 561

Ja det er helt utrolig hva flyene kan finne på av dumheter. Hadde ett fly engang som reverserte høyderorfunksjonen i radioen min.

Cessnaknuseren
                          Cessnaknuseren
                          Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• MicroMac
                            • Jan 2003
                            • 632

For egen del har 100% av mine flisinger av asiatisk trevirke de siste tre årene utelukkende vært ett resultat av solflekker på størrelse med Atlanterhavet i egen hjernebark.
                            Har ikke hatt så mye som en glitch jeg kan huske i løpet av 5-600 turer minst i nevnte tidsrom. Selv om jeg konsekvent har brukt ett merke som hevdes og være en sikkerhets risiko selv før det er pakket ut av emballasjen.
                            Jamnar slike ting ut seg over tid så ligger jeg utrolig dårlig ann.
                            mvh MM

Comment

• nybegunda
                              • Jun 2003
                              • 729

UÆÆH! så ærlig kan jeg aldri bli!!
                              Asiatisk trevirke? er du gal mann? husk gremlins. De flyene er pakket med GREMLINS De er skumle psykologer også prøver å få folk til å tro at det er deres egen feil.
                              Tor Helseth

Comment

• Alfalfa
                                • Jul 2002
                                • 988

Du fliser ikke mye balsa før du får folk fra "Redd Regnskogen" eller "Fuck for Forest" på døra....

Isåfall så er det en idé å lære seg å fly kanskje!

Pg.a. inflasjon i balsamarkedet så må 1 million mennesker sove utendørs etter denne helga....

Comment

Working...