jaja, så var tiden kommet for min entre` i denne delen av forumet
fikk vel ca 1 time i luften med minien før det gikk galt
flyet oppførte seg utrolig fint i luften og rollet og loopet som bare det. vanskelighetene oppstod alltid under landing, virket som det måtte ha noe fart for ikke å stalle. landingene gikk imidlertid fint så lenge stripa var brei nok.
på 4. turen tok jeg av fra en asfaltstripe på ~150 meter, men bredden var vel bare 5 meter tenker jeg. ble litt nervøs i luften for jeg innså at det kunne bli litt vanskelig å lande et såpass nytt fly på en så smal stripe. det hjalp ikke nevneverdig at landingen måtte foretas delvis i skaprpt motlys uten solbriller heller.. måtte avbryte siste landingsforsøket da flyet kom litt langt unna meg på stripa pga for høy innflyvning, i det jeg ga gass og dro opp var jeg litt langt unna og ble plutselig litt usikker på retning og orientering på flyet pga motlys og begynte å rote alvorlig med høyrestikka. fra det øyeblikk var det for sent og etter et par merkelige manøvre endte det på trynet i nærmeste jordhaug...
Moralen i historien er at det nytter ikke om stripa er lang hvis den ikke er brei....
For å se litt lyst på det så ble det ikke skader på "innmaten" det eneste er at motor akslingen ble litt skjeiv, men den regner jeg med kan byttes ut. Den mest følsomme delen for et krajs er vel mottakeren, men den satt på en isoporbit tapet til trekket i buken så den skal ikke ha fått noen harde støt.
på jakt etter nytt fly nå, tror ikke jeg kjøper det samme pga motoren var et hakk for lite, dro vertikalt et lite stykke, men ikke uendelig. kanskje jeg går for en av de nye modellen til hyperion.
fikk vel ca 1 time i luften med minien før det gikk galt
flyet oppførte seg utrolig fint i luften og rollet og loopet som bare det. vanskelighetene oppstod alltid under landing, virket som det måtte ha noe fart for ikke å stalle. landingene gikk imidlertid fint så lenge stripa var brei nok.
på 4. turen tok jeg av fra en asfaltstripe på ~150 meter, men bredden var vel bare 5 meter tenker jeg. ble litt nervøs i luften for jeg innså at det kunne bli litt vanskelig å lande et såpass nytt fly på en så smal stripe. det hjalp ikke nevneverdig at landingen måtte foretas delvis i skaprpt motlys uten solbriller heller.. måtte avbryte siste landingsforsøket da flyet kom litt langt unna meg på stripa pga for høy innflyvning, i det jeg ga gass og dro opp var jeg litt langt unna og ble plutselig litt usikker på retning og orientering på flyet pga motlys og begynte å rote alvorlig med høyrestikka. fra det øyeblikk var det for sent og etter et par merkelige manøvre endte det på trynet i nærmeste jordhaug...
Moralen i historien er at det nytter ikke om stripa er lang hvis den ikke er brei....
For å se litt lyst på det så ble det ikke skader på "innmaten" det eneste er at motor akslingen ble litt skjeiv, men den regner jeg med kan byttes ut. Den mest følsomme delen for et krajs er vel mottakeren, men den satt på en isoporbit tapet til trekket i buken så den skal ikke ha fått noen harde støt.
på jakt etter nytt fly nå, tror ikke jeg kjøper det samme pga motoren var et hakk for lite, dro vertikalt et lite stykke, men ikke uendelig. kanskje jeg går for en av de nye modellen til hyperion.
Comment