Unconfigured Ad

Collapse

så var det påan igjen.. (cristen eagle vs.tango)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Sveiste meg motorfeste i 8mm firkantstål på skolen i dag jeg, litt skakkt ble det, å glupe meg satt det fast i skrustikka å skulle rette litt på det....
    Pga litt for høy gorillafaktor som en her så fint kallte det knakk jeg ene festet fra blokka, men nå holder jeg på å montere 52motoren i det flyet jeg skulle ha 91-en i... kansje det går... i morga skal det testes
    Jeg tar med meg brød å kechup

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Originally posted by Niklas
      Sveiste meg motorfeste i 8mm firkantstål på skolen i dag jeg, litt skakkt ble det, å glupe meg satt det fast i skrustikka å skulle rette litt på det....
      Pga litt for høy gorillafaktor som en her så fint kallte det knakk jeg ene festet fra blokka, men nå holder jeg på å montere 52motoren i det flyet jeg skulle ha 91-en i... kansje det går... i morga skal det testes
      Jeg tar med meg brød å kechup
      Husker du at jeg nevnte noe om tolmodighet og finesse da jeg skolte deg niklas?
      Skjønner du er den samme gamle.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• nybegunda
        • Jun 2003
        • 729

Denne gangen testet jeg et nytt fly, og tok med pølser for sikkerhets skyld.

De to kullhaugene ved siden av pølsebålet er restene av to av mine fly(calmato til høyre og tango til venstre) som bukket under på to dager.
        Rapieren var KONGE gøy å fly og bildene er tatt etter siste tur så det gikk jo bra.Jeg mistet kontrollen (glitsj) to ganger på grunn av en defekt mottaker, men fikk den tilbake etter kort tid selv om det føltes som 10 sekund. hadde jeg ikke hatt med pølser hadde det sikker vart i 10 sekund...
        Mottakeren ble nok skadet i de foregående krasjene men besto rekkeviddetesten merkelig nok.......
        Attached Files
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Bytt krystall i den mottakeren. Det blir ofte slik før de gir seg helt, virker, virker, litt mere gass, og virker ikke. Du var heldig som kom tilbake til virker før flyet og moder jord fikk virket i lag.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• nybegunda
            • Jun 2003
            • 729

Veeldig heldig!!
            Takker for tipset, men
            Jeg forsøkte å bytte krystall og tok rekkeviddetest på ny. Alt virket ok med motor i gang og på forskjellige turtall. Jeg tok den opp på ny og problemet kom for andre gang.
            deretter lånte jeg en likedan mottaker av en kamerat og tok den opp en gang til.
            Da var alt i orden.
            Nå skal jeg forsøke å bytte antenne. Hvis dette ikke hjelper kasserer jeg den.
            Problemet oppsto kun når motoren var i gang.
            Alle støtstenger har nylonlinker der de ender mot metalldeler.
            Tor Helseth

Comment

• Eagle
              • Jan 2006
              • 1299

Isflyging

Halloen kara.

Kar det e dokke flyge i disse dage. E det på Sortevatnet?
              He kjøpt mej en turbin modell av typen F-15, men hekje stripe for den i øyeblikket. Fekk 6 tura forrige helg, da va det is på Hareidlandet også. Mulig en tur til Ørsta i morga og fly i Hovden, om vinden ikkje e for ille.

Ta dokke en tur til Hjørungavåg om det blir finever ei helg, e en del Ålsundsflygara so bruka å komme. Til fleire, jo bedre, så kan vi ta ei oppsamling og trene litt før påska, slik at vi kunna tatt oss en tur til sandane på Langfredag. Kjedelig å reise dit aleine kvart år.

Snakkast.

Knut Erik, Hareid.
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

Comment

• nybegunda
                • Jun 2003
                • 729

Heisann!
                Vi sklir mest rundt inne på sortevatnet for tiden vi da Siden vi ikke har fått i stand noe skikkelig i nærheten.
                Isen var 30 cm tykk nå før været slo om til mildvær og vind, jeg regner med at den holder lenge enda hvis bare vi får litt frost så overvannet fryser til.
                Hjørungavågen er et aldeles ypperlig sted for flyging. Har vært der en gang og drepte en pc-9 roulette på andre jomfrutur.
                Lurer på om ikke jeg har hørt rykter om den nye modellen din helt inn på sortevannet. To turbiner??
                Vi kommer garantert utover en dag hvis vi får et lite forvarsel om når du har tenkt å teste den igjen.
                Det som er positivt her er at vi blir stadig flere aktive modellflyvere. Den ene drar den andre med seg.
                Kommer en tur når været er stabilt uansett.
                Hvor mye er kontigenten deres nå og hvor skal vi betale?
                Last edited by nybegunda; 14-01-06, 21:38.
                Tor Helseth

Comment

• Eagle
                  • Jan 2006
                  • 1299

Hei.

Modellen min he berre en turbin, men det e meir enn nok. Det går sopass fort at ej he meir enn nok me å holde stikka beint i munnen. Den er super å fly, kan ikkje sammelignast med noken propell modell ej he hatt, og ej he hatt mange. Men alt he sjølvsagt kvar sin sjarm. Ej lika å sei at ej flyge alt mulig, ekje rinspikka på noke. Siste åra he ej hatt store akro fly, den største på 3x3 meter med 150 ccm bensin. Lett å bli hekta på det også, for der e det slik at stor vil ha større.

Når det gjelde kontigent på stripa/klubben, trur ej den ligge på 400-450 kr, og inn på stripa e der ei postkasse, og oppi den ligge ferdige utfylte giroa. Ta med heim den so passa, og betal, og du e medlem. Enkelt. Mange syns det e litt dyrt, men vi e so få, og vi betala ei relativt høg leige for bana, so alt går med til det.

Skal opp tidlig i dag, (no e det natta), skal ringe inn til tårnet i Hovdebygda, og få værrapport, og e det bra forhold der inne, blir det turbin flyging der in morga/dag, søndag. E det mykje vind, blir det å ta med 5 meter storseglar, og finne et hang, og kose mej der i steden. He oxo en 2x2 meter F3A modell ej evnt kan fly med på Ulset i morga, om vinden e sånn midt i mellom. Vi ser.

Spørsmål?? Ring mej på 95243119.

So long.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

Comment

Working...