Var på sjøflyging i helga. og hadde satt flotører på en 40size spitfire. Den er trekt med solartex utenpå det orginale trekket og malt så den er vel sikkert litt tung i utgangspunktet. og med flotører fra ARC er vel ikke de de letteste heller. Det som skjedde var at jeg tok av fra vannet og flyet fløy veldig fint stabilt og greit. passet på å holde farten oppe da jeg vet den er tung. hadde så ful gass og skulle ta en loop. kom ikke rundt og den flikket på toppen. slapp den med snuta rett ned for å få opp fart, men i det jeg drar høyderor for å flate ut går den bare inn i en voldsom spinn og ender med enpunkts landing med spinner først. hadde ikke sjans til å få den ut. Har skjønt såpass at grunnen til spinn er vel at jeg ikke hadde fart nok. men er det flotørene som gjør mye av dette eller bør jeg være ops på det når jeg flyr dette flyet på hjul også. Var faktisk bare festet til vingeboltene som røyk så jeg var heldig der. Det er på film også som kommer litt senere i tråden fra sjøflystevnet.

Comment