Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparere eller kondemnere ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparere eller kondemnere ?

    Var ute og fløy Lørdag 09/12, i alt for dårlig sikt.
    Klart det måtte gå galt.
    Alt kommer jo ned en gang da, nå bare så alt for fort.
    "Lapplisa" er 2 år gammel og har hatt 3 harde smell før, så nå lurer jeg på om jeg skal reparere eller kondemnere.
    Attached Files
    51
    Reparere
    70.59%
    36
    kondemnere
    29.41%
    15

    The poll is expired.

    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

  • #2
    det mangler et alternativ på pollen:

    *bytt propell, strips fast motoren, teip litt her og der og fly det hard og brutalt til det ikke lengre bare kan fikses med teip og strips*

    min gamle trainer fløy med dette som motto i godt å vell 3 år, men no e det slutt en stein falt ned på flyet i lowpass...
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

    Comment


    • #3
      Jeg ville reparert flyet siden det er ikke så mye skader (kun nesa), skjær vekk alle skadete deler og erstatt med nye deler av samme materiale.

      Comment


      • #4
        Enig med Motorboy.

        Alternativet til å reparere er å bygge nytt. Både kost og medgått tid vil vel være størst ved å bygge nytt?

        Comment


        • #5
          Enig med Torstein og motorboy; Reparer!
          Artig og lærerikt å pulse med litt trearbeid! Får liksom et annet forhold til modellene når en har "jobbet" litt med de!

          Flisrestene kan du bruke som opptenningsved i ovnen med, olje/fuel trekt balsa brenner utmerket!!

          Kjell Arne

          Comment


          • #6
            Vingen er da nesten like hel? ta vare på vinge, ror, finner, hjul og halt annet som er helt, og lag en ny kropp. Trenger ikke likne engang.
            Flyet på bildet her var en cessna som en kamerat av meg totalvraket. et par hundrelapper senere er den blitt et 61. combatmonster.
            Attached Files
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Bra resultat av en Krasj det "bad scientist".
              Vingen er punktert der den ble skadet i de 3 foregående Krasj, ikke uten grunn at denne "Ibis 40" heter "Lapplisa", mye derfor jeg er litt i tvil om jeg gidder lappe henne sammen en gang til.
              Attached Files
              'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

              Ørjan Rapp

              Comment


              • #8
                Så ikke det på de første bildene. Vingen skal jo helst være omterent lik på begge sider og sånt... Noen ganger må man jo bare gi seg også da... Finnes mange fine fly der ute som lengter etter et hjem og en motor.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bad scientist
                  Så ikke det på de første bildene. Vingen skal jo helst være omterent lik på begge sider og sånt...
                  Jeg lurer nesten på om noen kan ha vært så ufine at de har lagt vingen løst og litt skjevt opp ned på flykroppen - bak frem til og med.

                  Slikt skal være lett å fikse, har jeg hørt


                  Trstein

                  Comment


                  • #10
                    Var nå mest det store hullet med sprekker rundt jeg tenkte på da...
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #11
                      Fiks det så det flyr men ikke noe mer og BRENN i brakkeveggen når flykollegaene dine koser seg med kaffe`n. GARANTERT samtaleemne i flere år etterpå hehe
                      Rune
                      Flyr det? Da liker jeg det

                      Comment


                      • #12
                        Ok, da er det bare å bestille 3mm bjørkefiner og finne fram saga.
                        Må bare gi seg for 70% reparere.
                        Ibis 40 er nå forresten billigere som ARF en Kit
                        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                        Ørjan Rapp

                        Comment

                        Working...
                        X