Unconfigured Ad

Collapse

Rov

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sniper
    • Nov 2005
    • 1386

Rov

Hvordan blir man ROV-pilot?? Hehe..
    Geir

3D plane - 1D brain
  • Eagle
    • Jan 2006
    • 1299

Da må du gå litt kurs, pluss ha relevant utdanning/erfaring/praksis. Pluss en del penger, da kursene er dyre. Men det er skikkelig gøy, og er et yrke jeg absolutt ser frem til å drive lenge med.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Vil man bli ROV-pilot er det en god ide å gå VK1 Elektro, og deretter VK2 Automasjon. ROV-bransjen tar inn rundt 20 lærlinger i året via OOF med bakgrunn fra VK2 Automasjon, så muligheten er der.
      Morten Smøraas

Comment

• Gjesp
        • Aug 2005
        • 62

Rov

Ny tråd, avledet herfra:
        http://www.modellflynytt.no/showthre...t=14198&page=2
        Originally posted by
        Hvordan blir man ROV-pilot?? Hehe.
        Kurs er vel den sikreste og beste veien å gå. F.eks:

OOF er allerede nevnt.
        Det er ting på gang på vestlandet, det (yrket) vil nok bli mer formalisert og offentliggjort etterhvert. Kanskje en kan håpe på kurs i regi av videregående eller høyere utdanning.

Nå er jo noen for gammel til å gå på skole, så det finns en del selvlærte piloter, spesielt inshore. Mange av dem er / har vært proffe dykkere.
        Finn en ubåteier nær deg, og mas på om ikke du kan være gratis håndtlanger en gang.

Det finnes også systemer å få kjøpt som er like billig som et fett fly.
        F.eks VideoRAY. http://www.videoray.com/
        Den sorterer nesten i klassen for leketøy, men den kan gjøre nytten også.
        Last edited by Gjesp; 18-01-07, 22:46.

Comment

• Anderre
          • Aug 2006
          • 22

Bakgrunn har alt å si... Ett kurs til 60k gjennom f.eks Hyrrokkin er ikke "rette" veien å gå slik jeg ser det. Er du i utgangspunktet godt nok kvalifisert til å få en traineestilling, dytter ikke ett slikt kurs deg noe nevneverdig i noen retninger..
          Jeg har selv gått det kurset og bare ett fåtall av oss som gikk det fikk jobb etterpå... Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg heller brukt de pengene på enda mer leketøy å legge i kjelleren og ta ut i friperiodene

Min erfaring er at ROV selskapene jeg har vært borti ønsker folk de kan "bygge på" Da nytter det lite med arbeidslivserfaring fra butikk og ett kurs som bakgrunn. Som tidligere nevnt er det Automatikere og personer med god erfaring innen Hydraulikk som er de som er mest ettertraktet.
          Nå skal det sies at jeg kun har vært borti offshore ROV selskaper. Det kan være at innshore selskaper som f.eks driver med daminspeksjoner eller inspeksjon/rep av oppdrettsmærer har andre ønsker/krav.

Uansett ønsker jeg lykke til, for dette er en utrolig interesant, utfordrende og morsom jobb

Comment

Working...