Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forumene bedre tjent med en korrekturleser enn en moderator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    nå er jeg enig med rgj og joo,synes ikke vi skal bry oss om
    en og annen skrivefeil.
    her på forumet skal det gis og mottaes gode tips !!
    sikkert noe feil her å se som jeg bryr meg
    mvh geir
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #32
      foruten skrivefeil er det en anen ting som har slått meg. mange her på forumet skriver lange å fine innlegg med masser av informasjon. noen deler innleggende opp i avsnitt, mens andre gjør ikke det. de skriver innlegg på noen hundre ord i ett, uten et eneste avsnitt! det gjør at teksten blir fort veldig tung å lese. jeg har irritert meg noen ganger over dette. det blir til at jeg ikke gidder å lese hele innlegget, men heller skumleser fort gjennom og mister poenget med innlegget, dessverre

      avsnitt gjør en tekst så mye bedre å lettere å lese, så jeg anbefaler at alle som føler seg truffet prøver å gjøre noe med det
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #33
        Originally posted by william123
        foruten skrivefeil er det en anen ting som har slått meg. mange her på forumet skriver lange å fine innlegg med masser av informasjon. noen deler innleggende opp i avsnitt, mens andre gjør ikke det. de skriver innlegg på noen hundre ord i ett, uten et eneste avsnitt! det gjør at teksten blir fort veldig tung å lese. jeg har irritert meg noen ganger over dette. det blir til at jeg ikke gidder å lese hele innlegget, men heller skumleser fort gjennom og mister poenget med innlegget, dessverre

        avsnitt gjør en tekst så mye bedre å lettere å lese, så jeg anbefaler at alle som føler seg truffet prøver å gjøre noe med det
        hei

        Det

        er

        jeg

        helt

        enig

        med

        deg

        i

        Comment


        • #34
          Det er også noen som har linjeskift etter hver eneste setning. Er ikke akkurat lettlest det heller.

          ...med mindre det er dikt man skriver da.

          mvh.
          Ole André

          Comment


          • #35
            En annen utrolig irriterende ting er orddeling, eller ord deling som mange ville skrevet det.

            OAK

            Comment


            • #36
              Originally posted by OAK
              En annen utrolig irriterende ting er orddeling, eller ord deling som mange ville skrevet det.

              OAK
              Knut Nærum kom med et godt forslag angående orddeling i et intervju i Typisk Norsk. Han fikk spørsmålet: "Hva ville du gjort om du ble språkminister for en dag?". Knut Nærum svarte: "Jeg ville innført en orddelingsskatt. Hver gang noen gjør denne feilen; 50 kroner i bot". Da tenker jeg vi skulle bli kvitt dette problemet en gang for alle" .
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment


              • #37
                folk.universitetetioslo.no
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment


                • #38
                  Dårlig politikk

                  Originally posted by nilste
                  Nå er det sikkert noen som føler seg støtt og mener at jeg tramper ut i det med begge beina og legger inn ett innlegg som er totalt unødvendig.
                  Uansett, jeg tar sjansen.
                  En god del innlegg i forumene er meget befengt med skrivefeil. Enten skyldes det bare slurv eller så står det dårlig til med norskkunnskapene blant de som har R/C som hobby. Jeg velger å tro at det skyldes det første, dvs. at det rett og slett slurv og at de som skriver ikke leser igjennom det de skriver før de publiserer innlegget.
                  Men kanskje er det bare meg som har dette synspunktet?
                  Og kanskje har det med yrke og alder å gjøre. Jeg jobber i et forlag, og har gjort det en stund. I et forlag er naturlig nok språk og korrektur viktig.

                  Stein

                  PS. Og nå er det sikkert noen som vil lete med lys og lykt etter stavefeil etc. i mitt innlegg. )

                  En skal huske på at i dagens samfunn sliter mange med rettskrivning. Dyskleksi osv. og på de fleste forum så kritiseres dette. mange ser det ikke selv at det er feil i ordsettingen. Det blir som mange som synger i dusjen. De hører ikke selv at de synger surt/falskt. La de som skriver slik være så lenge en forstår innholdet. Grammatisk feil overser jeg HELT sålenge jeg forstår innholdet..

                  Comment


                  • #39
                    De sat ei skatu på hafeillun på sjærkjin å åt tæla tyting frå onde`sjoge.

                    Trond

                    Comment


                    • #40
                      Elgen som satt i et tre...

                      Hei
                      Noen som har hørt om elgen som satt i et tre...?
                      Den trodde den var skogens kongle.

                      Mvh Rein
                      mine fly;
                      Noen kommer
                      noen går.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Rein
                        Hei
                        Noen som har hørt om elgen som satt i et tre...?
                        Den trodde den var skogens kongle.

                        Mvh Rein
                        hehe

                        Det var nettopp en tragisk ulykke med to medlemmer fra NSB (Norsk Dyslektiker Forbund)
                        De hoppet ut fra toppen av trollveggen med hver sin flatskjerm på ryggen..

                        G
                        Geir Bjelkarøy

                        http://www.phoenix-rc.org

                        "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

                        Comment


                        • #42
                          det har ikeknoe å si om de står i rkiitg
                          rkekegkølfe, er ftøsre og ssite bkosatv ritkig gereir hhenrjn å lsee det


                          men jeg er veldig dårlig på dette, bare å beklage. Er som oftest stressa når jeg sitter på pcen, masse vinduer oppe.

                          får vel prøve å skjerpe meg

                          *lese alt*
                          Go Lower! Lower.... To Low!

                          Comment


                          • #43
                            Nå burde kanskje ikke jeg rope høyest om hvordan dette forumet burde være, så ny som jeg er, men hadde bare lyst til å understreke en ting.

                            Jeg tror de som har reagert negativt på dette innlegget er litt på defensiven. Det handler ikke om å henge ut noen som har problemer med dysleksi, eller å overse noen som har dårlig norskkunnskaper. Sånn jeg tolker det, er det OP etterspør her kun en ekstra innsats når man skal lage en post. Jeg tror alle har muligheten til å lese igjennom innlegget en gang før det postes, for å luke bort de verste skriveleifene og sjekke at innlegget er lett leselig. Jeg synes fornuftig bruk av avsnitt og store bokstaver etter punktum er vel så viktig som perfekt grammatikk.

                            Hvis man vil at andre skal bruke tid på å lese og svare på innlegget sitt, er det en selvfølgelighet at man burde bruke litt tid på å sørge for at innlegget er så godt som mulig...
                            Flysyk...

                            Comment


                            • #44
                              Det er en skrivefeil i menylinjen til forumet. Det står "Dagen's Poster" men riktig norsk er "Dagens Poster".

                              Comment


                              • #45
                                For Firefox 2 brukere ligger det ordlister for både engelsk, bokmål og nynorsk her:
                                Add-ons for Firefox (en-US)
                                Morten Smøraas

                                Comment

                                Working...
                                X