Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by GrEmLiNgS View Post
    har noen historier der også om noen er interessert i å høre hehe...
    Kjør på👍historier er alltid gøy

    Comment


    • Hei hei! Har ikke lest alle sidene i denne tråden, som jeg har fortstått omhandler "posten". Jeg har kun en erfaring ved sending av store pakker. Jeg sendte en SEBART ANGEL til en kjøper, flyet var dessverre ødelagt når den annkom til mottaker. Det kan selvfølgelig skje alle ømfintlige pakker om de ikke er pakket riktig. Men uansett så ga jeg pengene tilbake til kjøper, og håpet at posten ville tilbakebetale for skaden. det var en kjøper som dokumenterte godt skaden med bilder og skademelding, og leverte det til posten, samtidig som selger (meg det ) skrev inn en "klage". På sidene deres sier de at det er en svarfrist fra dem på 14 dager, etter ca 14 dager fikk jeg svar at ktravet var innvilget, og pengene var igjen på min konto 3 dager etter. Dette hadde nok ikke blitt en "lykkelig" slutt om ikke mottaker hadde dokumertert så godt, samt at han hadde en samtale med sitt lokale postkontor.

      Comment


      • Vil anbefale MyPack/Tollpost på det sterkeste, bestilte noe datautstyr (3 store esker) fra Komplett, 2 av de ble sendt fra Oslo igår klokken 19.31 og var her i Harstad 02:11 og kunne hentes 13:58. Den siste pakken ble sendt fra Larvik og er i Oslo nå.
        I tillegg så kostet MyPack 349kr mot Posten som koster over 700kr for samme kolli.


        Ant.kolli Status Avdeling Tidspunkt
        1 av 3 kolli Hentet hos avsender. LARVIK2012-01-27 15:37
        1 av 3 kolli Inn på terminal. LARVIK 2012-01-27 15:39
        1 av 3 kolli Inn på utgående enhet. LARVIK 2012-01-27 15:39
        2 av 3 kolli Inn på terminal. OSLO 2012-01-27 19:00
        2 av 3 kolli Sortert til port på terminal OSLO 2012-01-27 19:06
        2 av 3 kolli Inn på utgående enhet. OSLO 2012-01-27 19:31
        2 av 3 kolli Inn på terminal HARSTAD 2012-01-30 02:11
        2 av 3 kolli Lastet opp for levering innen 16:00 HARSTAD 2012-01-30 07:15
        2 av 3 kolli Klar for henting HARSTAD 2012-01-30 13:58
        2 av 3 kolli Levert mottaker HARSTAD 2012-01-30 17:14
        3 av 3 kolli Inn på terminal OSLO 2012-01-30 20:27
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment


        • Sjekket sporinga flypakken fra Danmark Måtte sendes i to esker pga størrelse, men her kom det opp noe nytt: "Avgiftene må betales før sendingen blir videresendt og utlevert"
          Dette har jeg ikke opplevd før.Click image for larger version

Name:	posten.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	585807
          Flisespikkeri er gøy!
          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
          Dyrøy MFK
          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
          http://rolv.info

          Comment


          • Du vet vel att du må betale moms (rc utstyr er vanligvis tollfritt) på beløp over 200 fra utlandet. Dette regnes fra pris av vare og frakt sammenlagt.
            Du får en faktura i posten.

            Sent from my HTC Desire
            ---------------------------------------------
            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
            Mikado logo 600 3D Vbar
            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

            Comment


            • Originally posted by jonny View Post
              Du vet vel att du må betale moms (rc utstyr er vanligvis tollfritt) på beløp over 200 fra utlandet. Dette regnes fra pris av vare og frakt sammenlagt.
              Du får en faktura i posten.

              Sent from my HTC Desire
              Jeg har snart svart belte i utenlandshandel, (201 i positiv feedback på ebay) så dette kan jeg. Men at det må betales på forhånd var nytt:
              "Sendingen er avgiftsberegnet og faktura utsendt
              13.02.2012 10:30, 0024 OSLO
              Avgiftene må betales før sendingen blir videresendt og utlevert"
              Nesten som man skulle tro at de ikke stoler på at jeg skal hente pakken
              Last edited by lupus49; 13-02-12, 15:38.
              Flisespikkeri er gøy!
              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
              Dyrøy MFK
              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
              http://rolv.info

              Comment


              • Jeg har fått dette en gang også, da var det fordi pakken skulle utkjøres av andre enn posten. Kanskje du får den levert på døra? da mange "postbud" ikke tar imot betaling annet enn kontant er det enkelt for posten å kreve på forhånd.

                Comment


                • Kommer sikkert på døra med Bring som leverer for GLS i Norge.
                  Det kan være en ide å kontakte Bring for avtale om utkjøring før de sender den tilbake fordi ingen var hjemme...

                  Comment


                  • Dette må være ny rekord i fortolling 10 minutter fra skannet ved ankomst til ferdig tollbehandlet...

                    14.02.2012 08:50 Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker. 2061 GARDERMOEN
                    14.02.2012 08:41 Sendingen er til importvurdering OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
                    14.02.2012 08:40 Sendingen er ankommet mottakerlandet OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • Har et lite eksempel jeg å på en EMS-pakke fra HK. Ble bestilt onsdag 8.februar (for en uke siden). Fikk de vanlige mail om at ordre var mottatt og betaling godkjent. Søndag 13. februar kom mail om at pakken var sendt og sporingsnummer var vedlagt. Sjekket sånn halvt interessert i går for å finne ut om den hadde forlatt Hong Kong. Fikk en hyggelig overaskelse:


                      16.02.2012 05:57 Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 7007 TRONDHEIM

                      15.02.2012 14:18 Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker. 2061 GARDERMOEN

                      15.02.2012 14:12 Sendingen er til importvurdering OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE

                      15.02.2012 14:12 Sendingen er ankommet mottakerlandet OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE

                      14.02.2012 21:29 Sendingen er sendt fra avsenderland HONG KONG AIR MAIL CENTRE, Hongkong

                      14.02.2012 20:40 Sendingen er sendt fra avsenderland HONG KONG AIR MAIL CENTRE, Hongkong

                      14.02.2012 14:31 Sendingen er innhentet Hongkong

                      Har ikke akkurat tatt så mange kaffepauser på vel fra Hong Kong til Norge. 6 minutter igjenomm tollen på Gardermoen er respektabelt. Postgangen i Norge ser derimot ut til å gå i vanlig tempo (som forøvrig er helt greit tempo. Jeg betaler ikke for Express-over-natten og forventer heller ikke Express-over-natten).
                      Olav Moe

                      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                      Innholdet i min hangar, sånn ca

                      Comment


                      • EMS behandles som ekspress innenlands også, iallefall på Østlandet, levering på døren inkludert. Men hva som skjer med vanlig post fra HK for tiden skulle jeg likt å visst. Har et par småpakker sendt med vanlig post derfra, og det tar minst to uker, den siste nærmer seg vel tre nå. Fra USA derimot ser det ut til å gå andre veien, et par sendinger derfra har havnet i postkassen min etter mindre enn en uke.

                        Comment


                        • Jeg har ventet ukevis på et batteri som jeg vant i en konkurranse på RCG. Står at det er sendt på siden, men det er jo Banana Hobby Så mye kan skje.
                          Det tar sin tid med noen småting jeg har bestilt fra HK også. To uker siden det er sendt, som Air Mail.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • Den ene hånd skal ikke vite hva den andre gjør. Den 13. sendte de faktiura og den kom i posten i går med trussel om at hvis jeg ikke hadde fakset eller mailet dem kvittering for betalt avgift (kr 456,-) innen 23. feb., ville de returnere pakken til Danmark. Jeg betalte i går og skulle dra i banken og få stemplet etc, og sannellig ringte postdamen på litt over ni i morges med to diiiigre pakker, CMPRO P-51 140 size. Så da er det vel bare å droppe hele kvitteringssendinga, da!

                            Sendingen er utlevert - Mottatt av: R Bruun 17.02.2012 09:18
                            Sendingen er lastet opp for utkjøring 17.02.2012 06:38 9300 FINNSNES
                            Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 14.02.2012 06:11 0024 OSLO
                            Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker.14.02.2012 05:28 0024 OSLO
                            Sendingen er fortollet 13.02.2012 12:40 0024 OSLO
                            Sendingen er avgiftsberegnet og faktura utsendt 13.02.2012 10:30 0024 OSLO
                            Sendingen er ankommet lager 13.02.2012 09:15 0024 OSLO
                            Sendingen er under importbehandling 13.02.2012 09:15 0024 OSLO
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

                            Comment


                            • Originally posted by Lars N View Post
                              Dette må være ny rekord i fortolling 10 minutter fra skannet ved ankomst til ferdig tollbehandlet...

                              14.02.2012 08:50 Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker. 2061 GARDERMOEN
                              14.02.2012 08:41 Sendingen er til importvurdering OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
                              14.02.2012 08:40 Sendingen er ankommet mottakerlandet OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
                              Er ikke ille denne heller


                              Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker.
                              16.02.2012 16:39 2061 GARDERMOEN
                              Sendingen er til importvurdering
                              16.02.2012 15:07 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
                              Sendingen er ankommet mottakerlandet
                              16.02.2012 15:07 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE
                              Sendingen er sendt fra avsenderland
                              15.02.2012 21:24 HONG KONG AIR MAIL CENTRE, Hongkong
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

                              Comment


                              • Posten en uendelighet...
                                Bestilte en pakke fra TS den 16/7.
                                Fikk bekreftelse samme dag og den 17/7 om at den var pakket og klar for sending.
                                Først den 25/7 ble det respons fra posten ( om det er posten eller TS sin skyld skal være usagt)
                                MEN så langt er dette kommet til nå:


                                Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                                30.07.2013 09:35 9016 TROMSØ

                                Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                                29.07.2013 17:00

                                Under transport til terminal.
                                26.07.2013 09:37 0024 OSLO

                                Sendingen er sortert og videresendt
                                26.07.2013 04:33 0024 OSLO

                                Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
                                25.07.2013 17:17 6025 ÅLESUND

                                Under transport til terminal.
                                25.07.2013 17:13 6260 SKODJE

                                Har fremdeles IKKE fått noe pakke, ennda har pakker brukt å ankommet når den er registrert i Tromsø før kl 12.30
                                Er det rart en er frustrert over posten. Posten blir tregere og tregere for hvert år... Det er slik effektiviseringen/e slår ut

                                Mvh Hoppfly

                                Comment

                                Working...
                                X