Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er ditt hobbyrom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Her er min lille hule. Passe miks av seilfly og warbirds
    Attached Files
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

    Comment


    • #17
      Nytt hobbyrom

      Etter hvert som hobbyen tok helt av og ble større og større så meldte behovet seg for en forbedring av hobbyrommet som jeg hadde, huset mitt har ikke flere rom som kunne tilpasses eller bygges om derfor var det bare en utvei og det var og bygge på med 30m2 over garasjen.

      Og for de som er intressert så laget jeg en byggeblogg her.

      Sånn ble resultatet,
      Attached Files
      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


      Comment


      • #18
        Hos meg er det for øyeblikket bare kaos. Skulle nok ha kvittet meg med noen fly, og ommøblert litt for å ha lagringsplass for de største modellene langs en vegg. Tror jeg må rydde litt også, for det går ikke an å jobbe der i alt rotet. Men, stort sett bruker jeg spisestua når jeg jobber.
        Attached Files
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #19
          Originally posted by peppern75 View Post
          Hos meg er det for øyeblikket bare kaos. Skulle nok ha kvittet meg med noen fly, og ommøblert litt for å ha lagringsplass for de største modellene langs en vegg. Tror jeg må rydde litt også, for det går ikke an å jobbe der i alt rotet. Men, stort sett bruker jeg spisestua når jeg jobber.
          Takk for det. Godt å vite at det i likhet med meg, er flere normale mennesker
          RolvB - kronisk rotekopp ("Jeg er sikker på jeg hadde den i går!")
          Flisespikkeri er gøy!
          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
          Dyrøy MFK
          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
          http://rolv.info

          Comment


          • #20
            Dette er hobbybua mi. Den er i et påbygg til huset, tenkt som redskaps-/verktøy-/mekkebu men nå er den hobby-/verktøybu. Fordelen er at jeg slipper å transportere fly gjennom halve huset med dertil fare for havarier i dører, ulempen er at jeg må ut i snøfonna for å mekke. Det er ikke store rommet, ca 2,2 x 3,6 men det får gjøre nytte for seg lell. Det er litt lite plass til lagring av ferdige fly og prosjekter. Flyttet om alt innpå bua i fjor sommer, så nå er det en arbeidsbenk og ett monteringsbord + div hyller. Skal skifte ut bordplater på begge etterhvert (billigkroken på IKEA) så det blir stødige benkplater der.
            Attached Files
            Olav Moe

            -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

            Innholdet i min hangar, sånn ca

            Comment


            • #21
              Minste hobbyrom?

              Da er det godt att jeg kan toppe det hele med det minste rommet. 2,5x2,5meter som teoretisk inneholder 4helikopter fra 250 til 700, 3-6 fly av diverse størrelser. Her må det trøs varsomt. Jeg må gå ut for å skifte mening Og dette er i kjelleren så de fleste skadene på modellene er ikke på stripen med håntering opp og ned. Sekken på ryggen, radioen over skulderen + minst en modell i hver hånd og da samtidig krangle med trege dører og smal trapp... Latskapen lenge leve.
              Attached Files
              Alt kommer ned....

              Comment


              • #22
                Originally posted by Rossi View Post
                Da er det godt att jeg kan toppe det hele med det minste rommet. 2,5x2,5meter som teoretisk inneholder 4helikopter fra 250 til 700, 3-6 fly av diverse størrelser. Her må det trøs varsomt. Jeg må gå ut for å skifte mening Og dette er i kjelleren så de fleste skadene på modellene er ikke på stripen med håntering opp og ned. Sekken på ryggen, radioen over skulderen + minst en modell i hver hånd og da samtidig krangle med trege dører og smal trapp... Latskapen lenge leve.
                De 2 jet modellene der var fine, hvor er de fra? Er de for liten turbin eller EDF?
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #23
                  Modeller

                  Originally posted by Olavjoergensen View Post
                  De 2 jet modellene der var fine, hvor er de fra? Er de for liten turbin eller EDF?
                  Modellen forrerst er en Sapac L39 edf som jeg bygger opp igjen etter en stygg landing i en betong blokk. Ny ving og masse epoxy så er den snart i luften igjen. Den er en rask modell med ca 1000watt i viften. Modellen bak er en Flyeaglejet Rafale for turbin. Linker og flere bilder ligger på bloggen min: dast.live/fire
                  Alt kommer ned....

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Rossi View Post
                    Da er det godt att jeg kan toppe det hele med det minste rommet. 2,5x2,5meter som teoretisk inneholder 4helikopter fra 250 til 700, 3-6 fly av diverse størrelser. Her må det trøs varsomt. Jeg må gå ut for å skifte mening Og dette er i kjelleren så de fleste skadene på modellene er ikke på stripen med håntering opp og ned. Sekken på ryggen, radioen over skulderen + minst en modell i hver hånd og da samtidig krangle med trege dører og smal trapp... Latskapen lenge leve.
                    Hvorfor står limet ditt fast i skrustikka?


                    Mvh Robert.
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #25
                      Han klemmer selvfølgelig igjen tuppen så limet ikke tørker
                      Trond Dullerud
                      Trondheim Modellflyklubb

                      Comment


                      • #26
                        Rossi og Pepper`n....? Dere bor for langt i fra hverandre til å kunne ha samme episenter..... her er det noe jeg ikke har fått med meg..... hva var målingene på richters skala?
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

                        Comment


                        • #27
                          He he..

                          Originally posted by Christen View Post
                          Rossi og Pepper`n....? Dere bor for langt i fra hverandre til å kunne ha samme episenter..... her er det noe jeg ikke har fått med meg..... hva var målingene på richters skala?
                          Øy.. Ikke mob hobbyrommene vårs. Mitt har gått i arv så mesteparten av rotet er fra tidligere eier (kremt). Fordelen med lite rom er att modellstørrelsen begrenser seg selv. Jeg tenker med skrekk på alt jeg hadde dratt inn om rommet hadde vært stort. Eller ikke jeg men fruen...
                          Alt kommer ned....

                          Comment


                          • #28
                            Måtte spøke litt med dere om mulig har jeg det mere rotete til tider.....
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

                            Comment


                            • #29
                              Noen som sa rot?

                              Trenger serriøst å få ryddet dette rommet, finner knapt igjen noe av det jeg trenger, hehe...

                              ...Til helga kanskje... ja til helga....

                              Attached Files
                              Stian Håvak (82)
                              Fly low or crash trying!

                              MFN @ Facebook - Like!

                              Comment


                              • #30
                                Jeg er vel også kandidat til ryddeklubben.. I påvente av vår og innredning av garasjens 2. etasje, okkuperte jeg et rom rett på innsiden av inngangsdøra. Skjønner ikke hvor jeg bygde flya før..
                                Attached Files
                                Geir


                                3D plane - 1D brain

                                Comment

                                Working...
                                X