Unconfigured Ad

Collapse

RC-butikker i Paris?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

RC-butikker i Paris?

Skal en tur nedom Paris Airshow ( ) med noen kompiser neste uke. Har fem dager å slå løs i Paris, to av de skal brukes på flyshowet.

Så, noen gode rc-sjapper i Paris som er verdt et besøk?
    Andre ting man bør få med seg i Paris? (Bortsett fra Eiffel-tårnet, det er en selvfølge)
    Morten Smøraas
  • william123
    • May 2005
    • 2330

vet om fire butikker:

EOL Modelisme 3, rue de louvre

Euro Model 193, rue de bercy galerie cciale gamma

New Power Modelisme 14, quai de la marne

PCM 115, rue des pyrinees

skal selv til Paris i sommer, så hvis du finner noen utenom disse så må du gi lyd fra deg!

God tur!
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Originally posted by Psyko-lefse
      Andre ting man bør få med seg i Paris? (Bortsett fra Eiffel-tårnet, det er en selvfølge)
      Tja, kommer jo an på hva man er interessert i da men ting som
      L'arc de Triomphe, Musée du Louvre, Champs-Élysées, Sacré-Coeur, Notre-Dame, Centre Pompidou, Forum les Halles, Quartier Latin (restauranter/god mat), La Seine....kan være verdt et besøk, Boulougne skogen på kvelds/natterstid for de spesielt interesserte

Andre ting...Moules Frites, Muscadet sur lie, pastis (Ricard eller 51), gaufres, crepes, en "seize"/"1664" eller bare en kald "demi", les filles, Tintin-butikken , escargot, cuisses de grenouilles (froskelår), croissants, pain au chocolat, croissants-aux-amandes, un eclaire, les Bleues....

For en bedre ferie husk: Bonjour messieur/madame (Bon soir etter 1, S'il vous plait etter alle bestillinger, merci (beaucoup) selvsagt, au revoir (på gjensyn). Som i de fleste land så kan hovedstadsinnbyggerne være litt snobne. Å hilse på fransk i stedet for engelsk kan utgjøre forskjellen mellom god og dårlig service = en hyggeligere ferie.

A+

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Takk for tipsene begge to. Skal ta å finpusse litt på fransken jeg engang kunne litt, så får vi se hvordan det går. Regner med man kommer langt med bonjour og merci. Hvordan er det med kollektiv transport i Paris? Lett å komme seg rundt?
        Morten Smøraas

Comment

• Vampyro
          • Sep 2006
          • 93

Hei.
          Du bør ikke ha for store forhåpninger til butikkene. Jeg husker den med adresse rue du louvre. Rett ved siden av Louvre. Lite utvalg og det er dyrt i Paris. Nesten samme priser som i Norge.

Ellers bør du se Sacre Coeur. Og Montmartre. Er kjempe flott. Eifel Tårnet.
          Pål Hodne

Comment

• william123
            • May 2005
            • 2330

Originally posted by Vampyro
            Hei.
            Du bør ikke ha for store forhåpninger til butikkene. Jeg husker den med adresse rue du louvre. Rett ved siden av Louvre. Lite utvalg og det er dyrt i Paris. Nesten samme priser som i Norge
            Var det samme jeg erfarte da jeg var innom en hobbysjappe i sør Frankrike. Fly er like dyrt som i Norge, men man kan gjøre et par kupp på servoer og andre småting hvis man er heldig. Jeg fikk i hvertfall med meg noe billig stasj som jeg egentli ikke hadde bruk for

I Paris er det lettest å komme seg rundt med metro'en. Mener å huske at det var forholdsvis billig og reise med metro'en. Ellers er det selvfølgelig busser og taxier som i andre byer Og ut i fra det jeg husker siden sist gang jeg var der (ca 5 år) så er det ikke lengre mellom severdighetene at man klarer å gå.
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Metron er super men pass på lommeboka

Comment

• Dr.Phil
                • Jul 2004
                • 322

Takk for fin tråd.
                Skal jobbe i Paris en uke og reiser om 14 dager, og greit å vite om det er noe å se der.
                Hvis jeg får tid til fritid da
                Last edited by Dr.Phil; 17-06-07, 20:25.
                Philip
                www.airheads.no
                Hobby24.no

Comment

• davidsen
                  • Sep 2005
                  • 120

jeg hadde i tillegg spandert en tur til graven til Jim Morrison og katakombene
                  David Gabrielsen,
                  Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

Comment

• Psyko-lefse
                    • Feb 2004
                    • 1438

Begrenset hva eg klarer å få til på 3 hele dager i Paris, men takk for tipsene.
                    Har kjøpt nytt minnekort til kameraet (1gb), så får dele litt bilder av A380, Concorde, 777 og Eurofighter som takk
                    Morten Smøraas

Comment

• Psyko-lefse
                      • Feb 2004
                      • 1438

Vel hjemme på norsk jord nå

Paris er en finfin by å reise i, veldig lett å komme seg rundt med offentlig transport (metroen er genial, det samme er 5-dagers turistpass). Var også ikke noe problem å gjøre seg forstått, de fleste kunne basic engelsk uten problemer. Kjempefin by med meget godt uteliv, og masse pent å se på.

Så over til det som teller, Paris Airshow. DAMN! Stort mer trengs egentlig ikke å si. Haug med fly, haug med folk, og flyging som tok pusten av en. Brukte 1 dag på museet, hvor man kunne gå gjennom hele flyhistorien bygg for bygg. Høydepunktet her var selvfølgelig Concorde, som de har to stykker av stående. En 747 man kunne klarte på/i hadde de også, selv om det helt sikkert ikke var helt lov. Klatret bla. opp og satt meg i den ene motoren

Flyoppvisningen tok også helt av. Her hadde man et transportfly, C-27J Spartan, som fløy knifeedge! Se for deg en Hercules fly knifeedge, akkurat slik var det.

A380, som jeg forventet skulle fly rolig, begynte sin oppvisning med en takeoff nærmere 90 enn 45 grader, og fløy nok med "bank angle" skrikende i cockpit under hele displayet sitt. Utrolig at noe så stort kan være så manøvrerbart.

Eurocopter Tigre imponerte også, 3d-flyging med fullsize helikopter. Loops, flips, roll, stallturn osv, ganske sykt. I tillegg hadde man Mirage, Eurofighter, Rafale, Tornado, F-18 og F-16 som fløy ganske syke oppvisninger, langt råere en hva jeg har sett norske F-16 piloter fly på display. Var også en Mig-29 med thrust-vectoring der, trenger vel ikke si at det tok kaka, og mere til.

Alt i alt, Paris Airshow anbefales på det varmeste, godt mulig jeg tar turen i 2009 også. Så får man heller glede seg til Farnborugh Airshow i England neste år, som nok er minst like bra

Hilsen en lettere solbrent vestlandslefse
                      Morten Smøraas

Comment

Working...