Announcement

Collapse
No announcement yet.

"comet"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "comet"

    national geographic channel NÅ!!!
    mine fly;
    Noen kommer
    noen går.

  • #2
    hva er det som er så gøy på den kanalen jeg ikke har da?

    yngve
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

    Comment


    • #3
      Nå ble jakten på kjærligheten satt på her, og jeg fikk bare sett til da dem styrtet og fiskebåtene var på vei ut.. Gidder du si hva som gikk galt?

      Comment


      • #4
        Takk for tipset, men kjerringa ser jakten på kjærligheten. Og her sitter jeg

        Comment


        • #5
          Og jeg har ikke den kanalen
          hva har skjedd

          Comment


          • #6
            Originally posted by arvid View Post
            Og jeg har ikke den kanalen
            hva har skjedd
            Ikke annet enn at det er nok et program om etterforskningen etter et flykræsj. Denne gang om Comet fra de Havilland som hadde designmessige og produksjonsmessige feil og som igjen forårsaket at to av de "eksploderte" pga. kroppen slo sprekker i 10 000 meters høyde.
            Dere gikk ikke glipp av noe spes.

            S

            Comment


            • #7
              Ikke annet enn at den "gåten" er løst for mange herrens år siden.
              Men, på samme måte som noen fortsatt spekulerer på "hvem myrdet Kennedy" eller "hvorfor døde Elvis", så kommer det helt sikkert flere programmer/spekulasjoner om Cometflyet også.
              Konklusjonen er forlengst klar og entydig fra et utall havarikommisjoner. Kroppen gikk i oppløsning i stor høyde ganske enkelt fordi vinduene var for store med for skarpe hjørner. Sprekker utviklet seg, og det raskt, ut fra vindushjørnene, inntil kroppen nærmest eksploderte grunnet trykkforskjellen mellom luften ute og inne i flykroppen.
              Så ingen gikk glipp av noe nytt i dette programmet, eller evt andre nye programmer om denne flytypen som måtte komme
              Men noe nyttig kom ut av denne fatale tabben. Nemlig at alle moderne fly fra da av og helt fram til i dag er utstyrt med vinduer av begrenset størrelse.

              olle

              Comment


              • #8
                Bilde av turbin modell av Comet. Tatt på JetPower messa i år.

                Lekker kjerre

                G
                Attached Files
                Geir Bjelkarøy

                http://www.phoenix-rc.org

                "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

                Comment


                • #9
                  Er enig i at hendelseforløpet var gammelt nytt, men det er jo ett flott fly da!

                  Rein
                  mine fly;
                  Noen kommer
                  noen går.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Rein View Post
                    Er enig i at hendelseforløpet var gammelt nytt, men det er jo ett flott fly da!

                    Rein
                    Enig...Helt til du kommer til halepartiet...Som ikke står i stil med resten og som heller ikke
                    fungerte optimalt på grunn av for lite flateinnhold både på finne og sideror...Re.: Nimrod...

                    Mvh Einar - så filmen for tjuefem år siden...

                    Comment

                    Working...
                    X