Unconfigured Ad

Collapse

Induksjonstopp og innbyggings stekeovn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • telecaster
    • Dec 2006
    • 1062

Induksjonstopp og innbyggings stekeovn

Ja så måtte selvfølgelig stekeovnen ta kvelden så nå er det dags for noe nytt.
    Er det noen av dere som har erfaring med induksjon og som vil anbefale noe eller gjerne også advare mot noen modeller?
    Det blir en tur til Elkøp og Expert i morra, hva skal jeg se etter?

Reidar Otto
    Last edited by telecaster; 08-01-08, 20:00. Reason: trykkleif

• arvid
    • Nov 2006
    • 1547

Originally posted by heliro2r
    Er det noen av dere som har erfaring med induksjon og som vil anbefale noe eller gjerne også advare mot noen modeller?

Reidar Otto
    En komfyr?

Comment

• ERJ
      • Aug 2007
      • 935

Reidar Otto
      Jeg har best erfaring med Electrolux og om jeg ikke tar helt feil er disse laget i Norge...
      Den jeg har nå - en 97 modell - er i hvertfall det.

Mvh Einar - ikke gloheit...

Comment

• nettulven
        • Feb 2007
        • 495

Induksjon er gode greier.. Iallefall hvis du har unger, eller er litt "klønete" på kjøkkenet

Koster noen kroner mer enn "vanlige" komfyrer, men er verd det

Hadde ikke jeg brukt alle pengene på fly, så skulle jeg hatt meg en slik. Fruen kommer nok til å kreve det, om ikke så alt for lenge.. he he
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• telecaster
          • Dec 2006
          • 1062

Originally posted by arvid
          En komfyr?
          Ja en komfyr

Comment

• Biggles
            • Mar 2006
            • 238

Induksjon er fint....

.... på kvinnecomputere, om de pleier å brenne fingrene - men husk at du må ha gryter og panner som er beregnet for det. Må hele Ikea-arsenalet med kjøkkenutstyr byttes så er det kanskje like greit med keramisk?

Mhp kvalitet og hvor de er laget så er nesten alt som selges av hvitevarer(i Norge) produsert i Italia - sjekk merkeskilt og du finner ofte et firma som er lokalisert i Fabriano.

Comment

• corydoras
              • Jul 2005
              • 257

Originally posted by Biggles
              .... på kvinnecomputere, om de pleier å brenne fingrene - men husk at du må ha gryter og panner som er beregnet for det. Må hele Ikea-arsenalet med kjøkkenutstyr byttes så er det kanskje like greit med keramisk?

Mhp kvalitet og hvor de er laget så er nesten alt som selges av hvitevarer(i Norge) produsert i Italia - sjekk merkeskilt og du finner ofte et firma som er lokalisert i Fabriano.
              Enig med Biggles....husk at alt av kokeutstyr må byttes, og induksjonskokemateriell ligger noget høyere i pris en resten.

Happy cooking

Cory

Comment

• Gjesp
                • Aug 2005
                • 62

Prøv induksjonstopp og dampkomfyr, og du vil ALDRI ha noe annet.

Billige modeller koster(kostet?) det samme i norge og sverige, dyre modeller sparer du mye på å hente (selv om du gjør det lovlig).

Comment

• bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

Reidar Otto
                  Det eneste, men det vet du sikkert, er at du ikke kan bruke kobber og emalje.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

• MrWhy
                    • Mar 2006
                    • 1

Har Siemens Induksjonstopp OG to gassbluss. En uslåelig kombinasjon. Induksjon er topp til koking, Gass gir uslåelig (trinnløs) kontroll til steking, samt at du kan bruke alle de gamle kokegreiene dine. I tillegg har jeg en innbyggingskomfyr med pyrolyse. Kjøper du disse greiene, vil dagens kone elske deg forever, eller fremtidens kone komme løpende. Jeg kjøpte minne på byggmesse og fikk knallpris. Andre merker er sikkert også bra, men jeg fikk best tilbud på Siemens, og det har vist seg å funke 100%. Så over til modellfly....

Comment

• bjeff
                      • Jul 2007
                      • 2010

Det var da en skikkelig gangsta-pakke...
                      Anders Eiebakke
                      90078513

Comment

• Biggles
                        • Mar 2006
                        • 238

La menn være menn....

....er det noen som sier

Noen som skryter av gass her, det jeg ikke skjønner er hvordan man får tilbredt grandiosan over blusset?

Comment

• MaxMekker
                          • Nov 2006
                          • 320

Gass på kokeplater og elektrisk stekovn funker perfekt.
                          Merker det godt på strømregniga etter overgang til gass.

Skulle ønske det var vær til å fly i da det øse regner/snør ute
                          =================
                          Runar Holm
                          www.maxmekker.com
                          =================

Comment

• kjetilmh
                            • Jun 2006
                            • 990

Det er ikke sikkert at du må bytte alle koke-kar.
                            Mye av det som selges er for induksjon.
                            Kjetil
                            oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• andersh
                              • Apr 2003
                              • 1734

En ting jeg alltid har stusset over med induksjonskomfyr som skal være så barnevennlig... Da er det jo slik at bunnen i panna blir varm av induksjonen, ikke plata den står på? Men panna er jo laget for å overføre varme best mulig fra en plate DERSOM den står på en vanlig platetopp?

Så for fordi om varmen oppstår i panna så må vel plata den står på bli varm uansett? Kanskje platen blir kald litt raskere, men er virkelig forskjellen så himla stor fra keramisk, som også blir fort kald siden den fungerer vha strålevarme?
                              Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                              rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                              Byggeblog for Eurosporten
                              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Working...