Unconfigured Ad

Collapse

Hva gjør han her galt?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -GAS-
    • Jun 2007
    • 1323

    #1

    Hva gjør han her galt?



    Tar av før take-off hastighet? for mye sidevind? overvekt? eller noe ellers galt med flyet?

    Ser at nesehjulet letter relativt fort, holder en knapp på førstnevnte+ overvekt kanskje....

    Uansett, dette ser ikke bra ut!
    Christen
    http://jetsofnorway.com/
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

    #2
    kan det være noe annet enn overvekt dette da? Da er det så fall pilotfeil.

    Comment

    • Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

      #3
      Mye flaps ved take off = dårlig akselerasjon. Ligger trolig veldig nær stall vinkelen og er antageligvis ganske tung med svært lite hastighet ved rotering.

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment

      • ERJ
        • Aug 2007
        • 935

        #4
        Dama i FØRERSETET virket IKKE helt patent!

        Mvh Einar - tror fører hadde manglende erfaringsgrunnlag.

        Comment

        • Jan_Petter
          • Jan 2006
          • 900

          #5
          Fulle tanker og (for) fullt fly!
          http://www.phoenix-rc.org/
          http://www.glamdalrck.net
          http://www.scalewarbird.org/
          ---------------------------------------------------
          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

          Comment

          • RogerFly
            • Jul 2007
            • 101

            #6
            Mulig mange ombord, og kanskje piloten syntes rullebanen derfor var kort?
            For hun har vel vært der før?
            Tror nok hun var "over-vrig" etter å få det opp.
            Se på flaps og flyets vinkel i forhold til fart.

            Mer fart og ikke så bratt vinkel, hadde nok dette gått.
            FlyRoger
            Spacewalker II

            Comment

            • piper
              • Jan 2005
              • 378

              #7
              Fyren tar av med stikka i magan, nesehjulet tar jo av umiddelbart, i tillegg ser det ut for meg som han har 30 grader flaps, det riktige hadde vært 10 grader.
              Stikka fram hadde muligens redda situasjonen, han har jo aldri flyfart, henger kun i proppen.
              Ekstemt dårlig vurdert av piloten.

              Terje
              Terje Pedersen

              Indre Østfold Modellflyklubb

              91399490

              Comment

              • ERJ
                • Aug 2007
                • 935

                #8
                Originally posted by piper
                Fyren tar av med stikka i magan, nesehjulet tar jo av umiddelbart, i tillegg ser det ut for meg som han har 30 grader flaps, det riktige hadde vært 10 grader.
                Stikka fram hadde muligens redda situasjonen, han har jo aldri flyfart, henger kun i proppen.
                Ekstemt dårlig vurdert av piloten.

                Terje

                Fører sitter i VENSTRE sete i fly og HØYRE sete i helikopter...Ergo må det være en
                kvinnelig fører av dette flyet medmindre alt av normale regler er brutt...

                Mvh Einar - sittet noen timer i høyresetet i fly...

                Comment

                • arvid
                  • Nov 2006
                  • 1547

                  #9
                  det vet piper. han flyr nemlig slikt........... Har hatt en tur med piper sjøl på notodden for noen år siden. Herlig tur.........jeg satt på høyre side foran.

                  Comment

                  • piper
                    • Jan 2005
                    • 378

                    #10
                    ops

                    heisann!

                    Jada,jada, problemet mitt er visst at jeg har blitt så gammal at jeg ikke vet forskjell på mannfolk og kvinnfolk, så nok litt dårlig etter der ja, he-he.

                    mvh Terje
                    Terje Pedersen

                    Indre Østfold Modellflyklubb

                    91399490

                    Comment

                    • ERJ
                      • Aug 2007
                      • 935

                      #11
                      Originally posted by piper
                      heisann!

                      Jada,jada, problemet mitt er visst at jeg har blitt så gammal at jeg ikke vet forskjell på mannfolk og kvinnfolk, så nok litt dårlig etter der ja, he-he.

                      mvh Terje

                      Du gammel? - Tror jeg ikke noe på! Du har nok hele livet foran deg...And Keep'm Flying!

                      Mvh Einar - med beina dinglende i nærheten av gravkanten...

                      PS...
                      Dama tok jeg på hårtoppen og fnisinga...Det var der jeg reagerte først og tenkte at
                      dette kan da ikke gå etter oppskrifta siden flyet så baktungt ut før start...
                      Last edited by ERJ; 13-01-08, 10:15.

                      Comment

                      • Seiler`n
                        • Mar 2005
                        • 821

                        #12
                        Uansett en video jeg ikke skal se to ganger.

                        Fryktelig stygg sak !
                        **********************
                        Mvh
                        Stig Olsen
                        Lillehammer MFK


                        Nan Xplorer FullCarbon X tail
                        Pike Perfect X tail
                        Pike Brio / Giant
                        Alpina 4001
                        DG 500/22 Elan under opppussing
                        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                        Futaba 12Fg Fasst

                        Comment

                        • affa
                          Administrator
                          • Jul 2002
                          • 5878

                          #13
                          Not good.....

                          Hva med å ikke sette flap 25-30?
                          Skal man ha flap på minimum stripe så kan man vurdere å ha flap 0 inntil man har god speed og lure den av banen med å jekke ut flap, alternativt ta av med lite flap som er vanlig. Og dessuten så det jo ut som han satt med MYE høyderor i hele take off run, og det bremser jo bare !
                          Last edited by affa; 13-01-08, 10:28.
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment

                          • Lars N
                            Moderator
                            • Apr 2002
                            • 2891

                            #14
                            Virker som feil balansering av vekten i flyet, pluss mulig overvekt. Ser også ut som han tok av i medvind om du spør meg!
                            Lars Norberg

                            Comment

                            Working...