Unconfigured Ad

Collapse

RC-hobbyen koster, kanskje bytte til Hi-Fi?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

RC-hobbyen koster, kanskje bytte til Hi-Fi?

Det koster jo en del å holde på med RC og alltid noe nytt en ønsker seg.

Tenkte kanskje å ta opp en interesse som har ligget brakk en stund, men ser det koster jo det også:

Legg merke til prisen på 4m høyttalerkabler lengre ned på siden. Velg 4 meter.

Tror jeg holder meg til RC

S
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hehe skal love at det koster og ja. har det selv som andre hobby
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• fletcher
      • Jan 2008
      • 228

Korleis kan ein forsvare ein slik pris på høgtalarkablar? Er det nokon Hi-Fi eksentrikarar her, som med handa på hjartet kan sei at dei ville høyrt nemneverdig forskjell på fks denne kabelen og ein standard høgtalarkabel til 150,- pr meter?
      (Forutsatt at forsterkar og høgtalar var av heilt kurrant kvalitet...)
      Isåfall.. er denne forskjellen verdt 248795,- ?
      mvh
      Åsmund Eikeland

- Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
      - Align T-Rex 500 ESP
      - AT-40 O.S 46LA MAX
      - GAUI 500x Quad flyer

-Futaba 9c

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Originally posted by fletcher
        Er det nokon Hi-Fi eksentrikarar her, som med handa på hjartet kan sei at dei ville høyrt nemneverdig forskjell på fks denne kabelen og ein standard høgtalarkabel til 150,- pr meter?
        Ja. Uten tvil.
        Men hvem som er "best"? Ja si det, men der er forskjeller i lyden ja. Men der er da grenser.
        Har hoppa av HiFi-jaget for en del år siden, det kosta skjorta! Men har lyst på en ny rimelig PA, Dynamic Precision til kun 60.000.-. Men må vel investere i ny vinyl-spiller først...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• fletcher
          • Jan 2008
          • 228

Originally posted by joo
          Ja. Uten tvil.
          Men hvem som er "best"? Ja si det, men der er forskjeller i lyden ja. Men der er da grenser.
          Har hoppa av HiFi-jaget for en del år siden, det kosta skjorta! Men har lyst på en ny rimelig PA, Dynamic Precision til kun 60.000.-. Men må vel investere i ny vinyl-spiller først...
          Det kjem vel mykje an på kva slags musikk ein lyttar til også..
          mvh
          Åsmund Eikeland

- Align T-Rex 500 ESP
          - AT-40 O.S 46LA MAX
          - GAUI 500x Quad flyer

-Futaba 9c

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Originally posted by fletcher
            Korleis kan ein forsvare ein slik pris på høgtalarkablar? Er det nokon Hi-Fi eksentrikarar her, som med handa på hjartet kan sei at dei ville høyrt nemneverdig forskjell på fks denne kabelen og ein standard høgtalarkabel til 150,- pr meter?
            (Forutsatt at forsterkar og høgtalar var av heilt kurrant kvalitet...)
            Isåfall.. er denne forskjellen verdt 248795,- ?
            For å si det sånn, det er ingen som har bevist at de hører forskjell på to "elektrisk" like ledninger. http://www.randi.org/ tilbyr en million dollar til den som kan bevise at han hører forskjell in en test, men ingen har foreløpig latt seg teste. Medlemmer av kabelindustrien skulle gå med på det for en stund siden men trakk seg. Jeg husker ikke hvorfor.

Selv har jeg et dyrt hjemmekino- og hifianlegg i tillegg til at jeg driver med RC, så det går an. Har lyst på et par høyttalere til 100000, men prioriterer anderledes.
            Last edited by tahustvedt; 08-02-08, 23:58.

Comment

• Nitro
              • Sep 2003
              • 376

Tenker straks på Øystein Sundes HiFi Asylet
              Tross alt er ikke RC den dyreste hobbyen man kan drive med, selv om man skulle ta den "helt ut".
              Har kollegaer som driver med drag race, restaurere veteranbiler og jakt for å nevne noe. Koster langt mer enn det en gjennomsnitts ivrig modellflyger bruker i løpet av noen år. Har inntrykk av det mest dyrbare mange av oss har er fritid, ikke alt kan kjøpes for penger

Comment

• fletcher
                • Jan 2008
                • 228

Originally posted by Nitro
                Tenker straks på Øystein Sundes HiFi Asylet
                Tross alt er ikke RC den dyreste hobbyen man kan drive med, selv om man skulle ta den "helt ut".
                Har kollegaer som driver med drag race, restaurere veteranbiler og jakt for å nevne noe. Koster langt mer enn det en gjennomsnitts ivrig modellflyger bruker i løpet av noen år. Har inntrykk av det mest dyrbare mange av oss har er fritid, ikke alt kan kjøpes for penger
                Amen to that!
                mvh
                Åsmund Eikeland

- Align T-Rex 500 ESP
                - AT-40 O.S 46LA MAX
                - GAUI 500x Quad flyer

-Futaba 9c

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Nitro
                  • Sep 2003
                  • 376

Trodde jeg hadde sett det meste.... men denne tar kaka:

Strømkabel til 10000 kr/m artig side.....
                  Kanskje noe for laderen min

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Hvis man vil ha skikkelig autentisk lyd...

...Kan man for eksempel gå på konserter!
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• Eureka
                      Forhandler
                      • Aug 2002
                      • 764

For å sitere fra HiFi Centerkjeden:

"Valhalla strømkabelen har en utrolig høy utbredelsesfart, ulikt vanlige strømkabler som bare har 50 % eller mindre av lysets hastighet. Faktisk har Valhalla en utbredelsesfart på hele 90 % av lysets hastighet! Dette betyr store forbedringer i både lyd - og bildekvalitet."

Hmmmmm, jeg trodde faktisk at elektroner beveget seg med tilnærmet lysets hastighet uansett kvalitet på kabler.

Je hadde en gang en lærer i fysikk, han kom med en drøy halvmeter med kabel og sa "dette er et nanosekund". så pekte han på et bilde av en diger kveil med kabel og sa "dette er et millisekund". Kan ikke huske at han foredro noe om at kablenes kvalitet innvirket på hastigheten.

Hvis lydsignalene beveger seg med "bare" 50% av lysets hastighet, hvor lange må kablene være før man kommer opp i en forskjell på, la oss si 0,5 sekunder?

Kjell

Comment

• MicroMac
                        • Jan 2003
                        • 632

Alle hobbyer koster.... og det til de grader, det jekkes priser og desto dyrere det er desto finere er det jo.
                        Mishandler noe fluefiskeredskap i ny og ne...men den øverste snella her har jeg ikke blitt gal nok til og kjøpe.

Enten har de hatt komma hikke og feilpriset eller så er det noe av det freskeste jeg har sett av prising noengang
                        Last edited by MicroMac; 09-02-08, 01:42.
                        mvh MM

Comment

• sigve
                          • Apr 2005
                          • 484

Originally posted by Nitro
                          Trodde jeg hadde sett det meste.... men denne tar kaka:

Strømkabel til 10000 kr/m artig side.....
                          Kanskje noe for laderen min
                          Hehe..ka med det som e inne i veggen? 50 meter slitte tynne kobber kabler, gjerne på samme kurs som masse andre støyende apparater, gamle engangsskiringer. for ikke å snakke om trafostasjonen nede i gata som e fra 60-tallet, sikkert litt støy fra den å...

lurer på om noen har tenkt på dette og faktisk gjort noe med det?
                          Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
                          www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• airborn6
                            • Nov 2005
                            • 40

Har Creative til 499,- på rommet, fungerer utmerket! Har B&W rundt hele nede, fungerer strålende. Trenger ikke mere, så lenge du ikke har no enda råere å sammenlikne med der å da, så er det ikke bare bare å høre forskjell
                            Trex 250, Trex 450 ccpm, Trex 500 CF, Trex 600N Pro, Trex 700E FBL
                            PA Extra MX, Yak 54 3D EPP
                            Spektrum DX7

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

Originally posted by sigve
                              Hehe..ka med det som e inne i veggen? 50 meter slitte tynne kobber kabler, gjerne på samme kurs som masse andre støyende apparater, gamle engangsskiringer. for ikke å snakke om trafostasjonen nede i gata som e fra 60-tallet, sikkert litt støy fra den å...

lurer på om noen har tenkt på dette og faktisk gjort noe med det?
                              hehe kjenner faktisk flere som her egen kurs med støyfilter ++ til stereoanlegget. Min erfaring med kabler er. at de låter forskjellig uten tvil, både signal og høyttaler kabler. Og ikke at noen direkte er bedre en andre, men passer bedre sammen med det enkelte utstyr. Nå er jeg så heldig at jeg bygger hifi en min selv så da blir det litt billigere. rør Forsterkeren min tror jeg kom på ca 6000kr i deler, vet det selges en tilsvarende konstruksjon til rundt 70000kr da sikkert med bedre kvalitet på komponentene, men galskap jepp. Morro er det lel
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

Comment

Working...