Announcement

Collapse
No announcement yet.

Album tips !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Album tips !

    Jeg hører på allt av musikk, de fleste sjangere.

    Men har en liten utfordring til dere :
    Jeg har mange favoritter, men lyttemessig kommer denne langt opp på listen :

    Mike Oldfield : "Songs from a distant earth"

    Kom med flere gode tips. Uansett sjanger, bare det høres bra ut !


    Birger
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

  • #2
    Morsom tråd

    Mike Oldfields "Songs of A Distant Earth" er en av mine favoritter også. Har du noe favorittspor på den da?

    Regner med du først og fremst er ute etter musikk du kan lytte på i ro og fred så jeg kaster av meg det jeg kommer på i farten i samme gata.

    Om du liker Mike Oldfield vil du nok finne mye du liker blant de etterhvert mange CD'ene som utgjør Cafe Del Mar serien. Homepage (låta Training f,eks som er en av demolåtene som går på websiden akkurat nå er en typisk sånn låt)

    Ellers vil du nok like Vangelis vil jeg tro. Om ikke alt, så sikkert mye av det han har laget. Han laget bl.a Soundtracket til til filmen Bladerunner.

    Jeg har også en par dobbeltCD'er kalt Karma Lounge I og II. Samle-CDer som inneholder stort sett chillout og annen rolig musik verdt å lytte på. Kan hende du finner noe du liker der???


    Ellers finner jeg mye enkeltlåter her og der, som kan være litt sære, men som på sin måte også kan være litt bra likevel. F,eks denne
    Eller Mari Boines "Gula Gula" i remix. (Skal se om jeg kan få linka til den også etterhvert)

    Så er det selvsagt de åpenbare kandidatene som Pink Floyd, Enigma, Coldplay, Saybia osv, osv selvsagt. Kommer nok på mer etterhvert

    Edit:
    Sitter forresten nå å hører på et utvalg av Sarah McLauchlan som også kan anbefales. Dog kanskje ikke i så store porsjoner i gangen da Låter som Answer og World on Fire fra CDen Afterglow kan jo brukes som smakebiter på hva hun er "all about"
    Hun har forresten vokalen på en Deliriumlåt kalt Silence som du godt kan få med deg også
    Last edited by torgust; 10-02-08, 02:49.
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      Originally posted by torgust View Post
      Hun har forresten vokalen på en Deliriumlåt kalt Silence som du godt kan få med deg også
      Få da gjerne fatt i Tiesto-mixen av Silence, den er nydelig

      edit: Liker du trance/vocal trance finner du mye avslappende herlig musikk. Nyana fra Tiesto er en herlig mix, samme er GT vs Project C - Voices of Autumn 2006 (Beautiful), Elucidate - Lucid Dream Timeless mix og DJ Marko - Voices Vol. 2.
      Anbefales!
      Last edited by Psyko-lefse; 10-02-08, 04:30.
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Andreas Vollenweider - "White Winds" (Seeker's Journey)!
        Fred Larssen

        Comment

        Working...
        X