Announcement

Collapse
No announcement yet.

bildebehanling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bildebehanling

    Er det noen som har forslag til bildebehanlings program som jeg kan få forminsket bilder til en laver oppløsning.

    på forhånd tusen takk for svar.
    Last edited by kurti; 01-05-08, 18:30.

  • #2
    Originally posted by kurti View Post
    Er det noen som har forslag til bildebehanlings program som jeg kan få forminsket bilder til en laver oppløsning.

    på forhånd tussen takk for svar.
    For Windows, antar jeg? Jeg har brukt programmet Irfanview IrfanView - Official Homepage - One of the Most Popular Viewers Worldwide Det er lite og lett, men har bra med muligheter. Ellers har jeg brukt Gimp, stort, tungt masse muligheter, gratis. Du kan redigere på nett med Picnik. Ellers er jeg glad i Picasa, men kanskje mer for å organisere bilder enn for å redigere dem.

    Comment


    • #3
      Bruker et program som heter Paint.net. Har mange gode funksjoner ala Photoshop, men er gratis. Plassen man finner dette sier nesten seg selv. Paint.NET - Free Software for Digital Photo Editing
      Har brukt dette til redigering av bilder.
      ----------------------------------------------------------------------
      Kenneth Thommesen
      http://www.vingen.no/
      www.bmfk.org

      Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
      RaceM, Aspire
      Pike Perfection
      35cc Extra 260
      Extra 300L Leki

      Comment


      • #4
        PixResizer er et enkelt lite program som du lett kan bruke til å endre størrelsen på bildefiler. Gratis er det også
        Du kan laste ned her PIXresizer
        Mvh.
        Stian Heidenreich-Riis

        Condor Modellflyklubb (www.cmfk.no)

        Comment


        • #5
          Picasa (Moving on from Picasa) har resizefunksjon under export. Da beholder du også bildet i originalstørrelse.

          Comment


          • #6
            Originally posted by rofla View Post
            Picasa (Moving on from Picasa) har resizefunksjon under export. Da beholder du også bildet i originalstørrelse.
            jeg glemte og si at jeg har Picasa. tusen takk for opplysningen hvordan jeg forminsket bildene
            Last edited by kurti; 01-05-08, 18:30.

            Comment

            Working...
            X