Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurer seg under tollradaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurer seg under tollradaren

    Artikkel fra E24 i dag.

    Kan ikke tro at noen av oss driver med slike ulumskheter vel?

    Lurer seg under tollradaren

    Stein

  • #2
    Er vel ingen som vil lure unna penger fra barnehage-tanten fra SV vel???
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Selvfølgelig godt å slippe unna mva, men

      Avgiftsystemet i norge er også en grunn til at jeg kan ta min 14mnd gamle datter til legen selv om jeg er blakk, og at jeg vet at jeg ikke trenger å forsørge moren min når hun blir for gammel til å jobbe...Det er alltid surt å måtte betale ekstra, men sett i et litt større perspektiv, så er det kanskje ikke så fryktelig ille å bidra litt heller?
      Last edited by bad scientist; 01-06-08, 23:47. Reason: typo
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Å lure seg unna momsen er feil måte å protestere på.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tahustvedt View Post
          Å lure seg unna momsen er feil måte å protestere på.
          Tror du misforsto meg der. Jeg protesterer ikke, og jeg lurer meg ikke unna momsen. Jeg sier bare at det er en direkte kobling mellom høye avgifter og en sunn velferdstat.
          hvis man ikke har råd til å betale mva, så bør man kanskjep kjøpe litt billigere fly?
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Jeg svarte ikke deg, jeg bare kasta ut en egen mening om saken.

            Enig med deg.

            Comment


            • #7
              Hvor mange driver med rc tro?

              Selvfølgelig er det mange som kjøper i utlandet uten å betale moms. Ren statistisk blir det endel

              Originally posted by Kingfisher View Post
              Artikkel fra E24 i dag.

              Kan ikke tro at noen av oss driver med slike ulumskheter vel?

              Lurer seg under tollradaren

              Stein
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

              Comment


              • #8
                Hvor er logikken?:
                "Før adressaten kan få pakken utlevert ber vi om original faktura for å kontrollere beløpet som faktisk er betalt for innholdet. Mottaker risikerer straffetoll dersom dette beløpet ikke samsvarer med den deklarerte verdien, sier Asplund."
                Fred Larssen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by flarssen View Post
                  Hvor er logikken?:
                  "Før adressaten kan få pakken utlevert ber vi om original faktura for å kontrollere beløpet som faktisk er betalt for innholdet. Mottaker risikerer straffetoll dersom dette beløpet ikke samsvarer med den deklarerte verdien, sier Asplund."
                  Skjønner ikke helt problemet, de kan jo gå inn å sjekke hva som er trukket fra kontoen din til utlandet....Men det blir jo litt av en jobb...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by flarssen View Post
                    Hvor er logikken?:
                    "Før adressaten kan få pakken utlevert ber vi om original faktura for å kontrollere beløpet som faktisk er betalt for innholdet....
                    Fikk akkurat en pakke der våre venner i kina uoppfordret hadde lagt ved en spesifisert faktura med riktig pakkeinnehold , men feilaktig prisopplysninger...

                    Vet ikke om PayPal leverer transaksjonsutskrifter til myndigheter, men om ikke blir det vel vanskelig å forholde seg til annet enn senders faktura?

                    Forstår at det må virke merkelig for tollen at en kubikkmeter "toys", som det heter, er påført en verdi av 20-30$, men at en kilospakke med batterier og krimskrams er påført samme verdi er vel ikke oppsiktsvekkende?

                    Men er det noen her som har opplevd at tollen har kranglet på pålydende verdi?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har blitt kontaktet to ganger for å dokumentere innholdet. Jeg bare videresendte E-posten btikken sendte meg så hørte jeg ikke mer fra de.

                      Comment


                      • #12
                        Samme her. Print Screen av fakturaen i WEB-shopen var også bra nok.
                        Det jeg steila på var at mottaker risikerer straffetoll dersom oppgitt verdi på pakken ikke stemmer med denne dokumentasjonen.
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #13
                          Ja, rart. Kanskje en bevisst overdrivelse fra tollvesenets side for å skremme folk til å ikke gjøre det, hehe.

                          Comment


                          • #14
                            Toll/tull

                            Husker de gamle skiltene ved grensa.
                            Toll på norsk øverst, og under på svensk; Tull
                            Utlagt: Toll = Tull!

                            Men alvorlig talt! Noen ganger innbiller jeg meg at vi normenn er stolte av å betale så mye og høye avgifter. Et slags statusbegrep som sier at "jeg har da penger nok til å betale med!"

                            Min mening er soleklar: Vi betaler alt for mye. Kunne ha sagt mye om dette, men begrenser meg. Vil heller bruke tida på å fly. Ops, der har vi vel årsaken til at vi godtar stadig nye avgiftsøkninger... Det skal mye til at vi GJØR noe!
                            FlyRoger
                            Spacewalker II

                            Comment

                            Working...
                            X