Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verdens beste grunn til at han flyr modellfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verdens beste grunn til at han flyr modellfly

    Det er mange årsaker og tilfeldigheter som gjør at vi holder på med denne flotte hobbyen vår. Vi har alle en grunn, mennoen har bedre grunner enn andre...
    Sjekk hva intervjuobjektet svarer på slutten av innslaget om hvorfor han flyr modellfly

    Video fra Bergens Tidende

    Ben_E
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


    http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

  • #2
    Lucky bastard! Når eg snakke om at eg vil ut å fly ein tur, er det plutselig 1000 ting som må gjerast i heimen! D`ooh!

    mvh
    Åsmund Eikeland

    - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
    - Align T-Rex 500 ESP
    - AT-40 O.S 46LA MAX
    - GAUI 500x Quad flyer

    -Futaba 9c

    Fitjar Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Originally posted by fletcher View Post
      Lucky bastard! Når eg snakke om at eg vil ut å fly ein tur, er det plutselig 1000 ting som må gjerast i heimen! D`ooh!

      Tar du ikke hintet.. Nå må du vare fast bestemt og si at du nå skal begynne med fullskala. Gjerne rett etter å ha vist et par filmer av fullskala som krasjer, eller etter en episode av "air crash investigation" på national geographic channal
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

      walter@retlaw.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by retlaw View Post
        Tar du ikke hintet.. Nå må du vare fast bestemt og si at du nå skal begynne med fullskala. Gjerne rett etter å ha vist et par filmer av fullskala som krasjer, eller etter en episode av "air crash investigation" på national geographic channal
        Aha! Hehe! Men eg driver jo allerede med paragliding, så eg trur ikkje ho biter på...
        mvh
        Åsmund Eikeland

        - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
        - Align T-Rex 500 ESP
        - AT-40 O.S 46LA MAX
        - GAUI 500x Quad flyer

        -Futaba 9c

        Fitjar Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Hadde hun sett den stakkars jenta jeg så i sommer som hadde sitt første paragliderkurs så hadde hun i alle fall funnet på ting å gjøre om du sa du skulle ut og fly.

          Hun fikk kurs av typen ta med en kompis i en passe høy skråning, han forteller raskt hvordan ting funker og vips så slenger vi eleven utfor skrenten.

          Første forsøk gikk "bra" i den forstand at selv om hun styrte høyre når hun fikk beskjed om å styre venstre så endte hun bare opp litt lengre bort i skråningen i et kratt med mye latter.
          Neste forsøk hadde hun lært forskjell på venstre og høyre, men var aaaaalt for treg og holdt aaalt for lenge noe som førte til kraftig pendling som tilslutt endte med at hun gikk nesegrus i stranda når pendlingen hadde blitt høy nok.

          I god fransk tradisjon bruker man selvsagt ikke hjelm om man ikke har mulighet til å falle mer enn 25 meter eller så (hun datt "bare" snaut 10) og man forsikrer seg selvsagt ikke om at det faktisk er greit å lande på stranden, dvs at det ikke sitter folk der.

          Spennede var det, hun var dessverre, unnskyld uttrykket, tett nok til ikke å skjønne hva hun hadde utsatt seg for og instruktøren.....tja jeg går ikke på kurs hos ham...

          Comment


          • #6
            Og så er det den andre varianten..
            En jeg hadde som elev kom hjem til kona og fortalte hvor fantastisk det var å fly hg.
            Og med en lite ettertenkt kommentar med at hun burde finne på noe hun også, ikke bare sitte hjemme i sofaen med tv-kontrollen i handa.
            Så med spedbarn og full pakke, hvem ble sittende hjemme tror du?....
            Hun ble helfrelst i løpet av pg-kurset, hjemme satt en angrende nybegynner i hg....
            Så moralen må bli at vi alle med RC gjør ting vi helst ville ha gjort om vi fikk velge om igjen.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment

            Working...
            X