Unconfigured Ad

Collapse

Stubbefjerningsmiddel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • satyra
    • Jan 2008
    • 96

Stubbefjerningsmiddel

Hei!

Har en stor stubbe stående i hagen som jeg gjerne vil bli kvitt. Den har nok stått noen år, men røttene er fortsatt saftige. Jeg har gjort en hederlig innsats med øks og spett, men dette var nok et meget robust tre en gang i tiden.

Jeg har, i latskapens ånd, latt meg fortelle at det finnes midler som gjør at roten "råtner innenifra" og etter en tid kan sparkes i stykker og plukkes opp.

Etter å ha søkt litt på nettet virker det imidlertid ikke som så mange selger stubberåtningsmiddel, eneste jeg finner var denne:

og mtp at den butikken også selger dette her:

så er jeg for å være ærlig litt kritisk...

Noen som vet om dette funker og om det eventuelt er andre som selger middelet?

Plantasjen og en annen hagebutikk i området der jeg bor hadde ikke noe slikt middel.

PS: Jeg lurer også på å rett og slett drille flere giganthull og fylle rota med roundup - noen tro på det?

Eirik
    2 * T-rex 450
    1 * T-rex 500
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

Det med og borre masse hull virket ikke for meg. Måtte til slutt grave og grave og sage og grave og og og til syvende og sist leide jeg en traktor med vinsj.........snipp snapp snute... så ble det ett stooort hull i bakken. Ta det som trim hehe

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Caterpillar?
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• satyra
        • Jan 2008
        • 96

Litt av utfordringen er at denne roten står i kort avstand fra uteboden min og jeg er rimelig sikker på at røttene går under dennes såle/grunnmur.

Arvid - hadde du i det magiske rotråtnemiddelet eller fylte du hullene med noe annet?
        2 * T-rex 450
        1 * T-rex 500

Comment

• oag-ahmfk
          • Jan 2008
          • 49

Originally posted by satyra
          Litt av utfordringen er at denne roten står i kort avstand fra uteboden min og jeg er rimelig sikker på at røttene går under dennes såle/grunnmur.

Arvid - hadde du i det magiske rotråtnemiddelet eller fylte du hullene med noe annet?
          Her er vindunderløsningen. Lei deg en stubberfreser hos Nytteprodukter as. Jeg gjorde det for noen år siden og fjernet 12 stubber i hagen ila en dag. Anbefales (og det var morsomt)

Olav Aga
          Olav Aga
          Sekretær AHMFK

Comment

• arvid
            • Nov 2006
            • 1547

Jeg prøvde med round up- =nyttesløst. Etter og ha gravd fram og kappa så mye som mulig av røtter dro vinsjen opp litt etter litt samtidig som jeg gikk og kappa røttene og andre utvekster. Røttene var lange som noen vonde år, men den egentlige jobben var det vinsjen som gjorde. Lykke til hvertfall. Når traktoren kom var det gjort på ett par timer.

Comment

• ERJ
              • Aug 2007
              • 935

Trolldom..?

Ingen som har hørt om Trollkraft og Trollmel...Til stubbefjerning..

Mvh Einar - rotløs...

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

Hart hørt om trolldeig også Brukes gjerne ved juletider.
                men det ække etanes

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

Originally posted by Mk.V
                  Ingen som har hørt om Trollkraft og Trollmel...Til stubbefjerning..

Mvh Einar - rotløs...
                  Den har jeg hørt om. du borrer noen hull og heller det nedi. så utvider det seg slik at stubben sprekker
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• arvid
                    • Nov 2006
                    • 1547

Det kan jo godt hende at stubben sprekker, .......men hva med alt som er i bakken a? De røttene sprekker ikke skal jeg love. De er jo seige som no jæ...

Comment

• elektrodude
                      • Sep 2006
                      • 1342

Dette virker men en slik stubbe fres er også eit flott verktøy.
                      Attached Files
                      Alt som kan fjernstyres.
                      ---------------------------------------------
                      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                      Steinar Kvarme.

Comment

• arvid
                        • Nov 2006
                        • 1547

Med ett par sånne går det sikkert fint med garasjen og uteboden og

Comment

• cessna46
                          • Jul 2007
                          • 221

Har liten tro på annet enn mekanisk fjerning av stubber.. Det koster gjerne litt svette, og det kan godt hende det kommer frem ett og annet nytt styggord. Men bannskap tror jeg kommer ved utprøving av diverse lurium også. Jeg bruker gjerne en gammel motorsag, spade og spett til slikt. Traktor og en kjettingende er også kjekt å ha
                          Mvh Steffen Sund.

Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

Comment

• strofe
                            • Sep 2004
                            • 249

En god gammel Landcruiser kan også være løsningen!!!! Men det er jo en viss mulighet for at uteboden din lider samme skjebne som gjerdet mitt......
                            Attached Files
                            Mvh
                            Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
                            http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

• arvid
                              • Nov 2006
                              • 1547

veldig bra bilde. ... komme til og le resten av kvelden

Comment

Working...